3. Emphasises that OERs create opportunities for both individuals, such as teachers, students, pupils and learners of all ages, and educational and training institutions to teach and learn in innovative ways; calls on educatio
nal institutions to further assess the potential benefits of OERs in the respective educational sys
tems and in view of possibly creating an organisational environment in which such innovation is welcomed, internalised, applied and promoted; calls, in this connection, on the Member States and region
s, as part ...[+++] of smart specialisation strategies, to establish innovation and start-up centres of excellence which make full use of the potential of ICT; 3. souligne que
les REL créent des possibilités d'enseigner et d'apprendre de manière innovante tant pour les individus - comme les enseignants, les étudiants, les élèves et les apprenants de tout âge -, que pour les établissements d'enseignement et de formation; invite les établissements d'enseignement à évaluer plus en détail les avantages potentiels des REL et leur intégration éventuelle dans leurs systèmes éducatifs respectifs en créant un environnement organisationnel dans lequel cette innovation est bien accueillie, intégrée, appliquée et encouragée; invite à cette fin les États membres et les régions, dans le cadr
e des stra ...[+++]tégies de spécialisation intelligente, à mettre en place des pôles d'excellence d'innovation et de création utilisant pleinement le potentiel des TIC;