Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aerial conductor
Aerial transporter
Association G.R.A.N.D.
Business expenses
G T A Consultants en pêches Fisheries Consultants Inc.
G and A overhead
G.C.A.
G.R.A.
G.R.A.S.
GLA
GRAS
General and administrative costs
General and administrative overhead
Generally recognized as safe
Gross leasable area
Gross rental area
Ground controlled approach
Low voltage lineworker
OHL
Open-wire line
Overhead cable
Overhead carrier
Overhead conductor
Overhead cost
Overhead expenses
Overhead line
Overhead line worker
Overhead linesman
Overhead power line
Overhead runway
Overhead transmission and distribution linesperson
Overhead truck
Overheads

Traduction de «g and a overhead » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
general and administrative overhead [ G and A overhead ]

frais généraux et d'administration


gross rental area | G.R.A. | gross leasable area | GLA

surface locative brute | S.L.B.


ground controlled approach | G.C.A.

radio-guidage d'approche | G.C.A.


generally recognized as safe | GRAS | G.R.A.S.

généralement reconnu inoffensif | GRAS




G T A Consultants en pêches Fisheries Consultants Inc.

G T A Consultants en pêches Fisheries Consultants Inc.


aerial conductor | open-wire line | overhead cable | overhead conductor | overhead line | overhead power line | OHL [Abbr.]

conducteur aerien | ligne aérienne


business expenses | general and administrative costs | overhead cost | overhead expenses | overheads

dépenses indirectes | frais généraux | frais indirects


aerial transporter | overhead carrier | overhead runway | overhead truck

monorail aérien | transporteur aérien


low voltage lineworker | overhead transmission and distribution linesperson | overhead line worker | overhead linesman

monteuse de lignes aériennes | monteur de lignes aériennes | monteur de lignes aériennes/monteuse de lignes aériennes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(4.1) An expense that is a Canadian exploration and development overhead expense of the joint exploration corporation referred to in subsection (4), or would be such an expense if the references to “connected with the taxpayer” in paragraph (d) of the definition “Canadian exploration and development overhead expense” in subsection (1) were read as “connected with the shareholder corporation in favour of whom the expense was renounced for the purposes of subsection 66(10.1) or (10.2) of the Act”, that may reasonably be considered to be included in a Canadian exploration expense or Canadian development expense that is deemed by subsection ...[+++]

(4.1) Une dépense qui constitue des frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada de la société d’exploration en commun visée au paragraphe (4), ou qui constituerait de tels frais si la mention de « rattachée au contribuable » ou « rattachée à lui », selon le cas, à l’alinéa d) de la définition de « frais généraux d’exploration et d’aménagement au Canada » au paragraphe (1) était interprétée comm une mention de « rattachée à la société actionnaire en faveur de laquelle on a renoncé à la dépense pour l’application du paragraphe 66(10.1) ou (10.2) de la Loi », qui peut raisonnablement être considérée comme étant incluse dans des ...[+++]


(b) indirect overhead to be allocated to a good, the direct cost ratio used to allocate indirect overhead to the good is used to determine the amount of excluded costs to be subtracted from the indirect overhead allocated to the good.

b) les frais généraux indirects à imputer à un produit, le coefficient de coûts directs utilisé pour imputer ces frais généraux au produit sert à déterminer le montant des coûts exclus à déduire des frais généraux indirects imputés au produit.


Under paragraph 6(11)(b) of these Regulations, where excluded costs are included in overhead to be allocated to a good, the direct labour and direct material ratio used to allocate overhead to the good is used to determine the amount of excluded costs to be subtracted from the overhead allocated to the good.

En application de l’alinéa 6(11)b) du présent règlement, lorsque les frais généraux à imputer à un produit comprennent des coûts exclus, le coefficient de la main-d’oeuvre directe et des matières directes utilisé pour imputer les frais généraux au produit sert à déterminer le montant des coûts exclus à déduire des frais généraux imputés au produit.


(3) The records supporting the entries for cost of overhead during construction shall show the total amount of each type of overhead expenditure capitalized in the year and the basis of distribution thereof in accordance with the instructions set out in account 498 (Overhead Charged to Construction).

(3) Les registres où sont inscrits les frais généraux durant la construction doivent indiquer la somme totale de chaque dépense imputée aux frais généraux capitalisés pour l’année, et la répartition de ces frais doit être faite conformément aux instructions données au compte 498 (Frais généraux imputés à la construction).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Some airports frankly have gotten rid of a lot of overhead by rolling their overheads into the local municipal government structure, which is a good step in the right direction.

Certains aéroports, en toute franchise, ont refilé une bonne partie de leurs frais généraux aux administrations municipales, ce qui constitue un pas dans la bonne direction.


Construction, modification or extension of overhead, underground or combined overhead and underground electrical power lines, and/or upgrading of such lines of a voltage that is 220 kV or more and of a length of more than 15 km, and construction and/or modification of their related substations (current transformer stations, current converter stations and current distributor stations of the auto-underground type and vice-versa)”.

Construction, modification ou extension de lignes électriques aériennes, souterraines ou mixtes et/ou modernisation de lignes existantes d'une tension de 220 kV ou plus et d'une longueur de plus de 15 km, et constructions et/ou modifications des postes associés (poste de transformation, de conversion du courant ou poste de transition aéro-souterraine et vice versa".


68. Urges the Commission to ensure that overhead costs under HORIZON 2020 are revised; asks the Commission, therefore, to analyse what percentage the overhead costs represent in FP7 and to come forward with proposals to keep it as low as possible;

68. invite instamment la Commission de veiller à ce que les frais généraux au titre d'Horizon 2020 soient révisés; demande à la Commission, par conséquent, d'étudier quel est le pourcentage de frais généraux du PC7 et de présenter des propositions visant à les maintenir à un niveau aussi bas que possible;


114. Deplores the most frequent errors, which related to the ESF and were, firstly, failure to supply evidence that overheads or staff costs were relevant to the project in question and, secondly, overestimation of staff costs or overheads; therefore strongly supports the new rules under the financial framework for the period 2007-2013 that simplify procedures and allow overheads to be declared on a flat-rate basis as a proportion of direct costs; furthermore, calls on the Member States to step up their information activities directed at beneficiaries and to improve day-to-day management checks in order to reduce errors;

114. déplore les erreurs les plus fréquentes constatées dans le domaine des fonds sociaux européens, à savoir l'incapacité à fournir la preuve de la pertinence, pour le projet en question, des coûts administratifs ou des frais de personnel, ainsi que la surestimation de ces coûts et frais; est donc résolument en faveur des nouvelles règles au titre du cadre financier applicable à la période 2007-2013, qui simplifie les procédures et permet la déclaration des frais généraux sur une base forfaitaire, proportionnellement aux coûts directs; invite, en outre, les États membres à intensifier leurs activités d'information destinées aux bénéfi ...[+++]


7. Deplores the most frequent errors, which related to the European Social Funds and were, firstly, failure to supply evidence that overheads or staff costs were relevant to the project in question and, secondly, overestimation of staff costs or overheads; therefore strongly supports the new rules under the financial framework for the period 2007-2013 that simplify procedures and allow the declaration of overheads on a flat-rate basis as a proportion of direct costs; furthermore, calls upon the Member States to step up their information activities directed at beneficiaries and to improve day-to-day management checks in order to reduce ...[+++]

7. déplore les erreurs les plus fréquentes constatées dans le domaine des fonds sociaux européens, à savoir l'incapacité à fournir la preuve de la pertinence, pour le projet en question, des coûts administratifs ou des frais de personnel, ainsi que la surestimation de ces coûts et frais; est donc résolument en faveur des nouvelles règles au titre du cadre financier applicable à la période 2007-2013, qui simplifie les procédures et permet la déclaration des frais généraux sur une base forfaitaire, proportionnellement aux coûts directs; invite, en outre, les États membres à intensifier leurs activités d'information destinées aux bénéfici ...[+++]


111. Deplores the most frequent errors, which related to the ESF and were, firstly, failure to supply evidence that overheads or staff costs were relevant to the project in question and, secondly, overestimation of staff costs or overheads; therefore strongly supports the new rules under the financial framework for the period 2007-2013 that simplify procedures and allow overheads to be declared on a flat-rate basis as a proportion of direct costs; furthermore, calls on the Member States to step up their information activities directed at beneficiaries and to improve day-to-day management checks in order to reduce errors;

111. déplore les erreurs les plus fréquentes constatées dans le domaine des fonds sociaux européens, à savoir l'incapacité à fournir la preuve de la pertinence, pour le projet en question, des coûts administratifs ou des frais de personnel, ainsi que la surestimation de ces coûts et frais; est donc résolument en faveur des nouvelles règles au titre du cadre financier applicable à la période 2007-2013, qui simplifie les procédures et permet la déclaration des frais généraux sur une base forfaitaire, proportionnellement aux coûts directs; invite, en outre, les États membres à intensifier leurs activités d'information destinées aux bénéfi ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'g and a overhead' ->

Date index: 2024-07-13
w