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10% additional tax
A.T.
Added value tax
Additional tax
Additional tax
Additional value tax
Arithmetical disorder
Cumulating tax
Developmental acalculia
Extra charge
General additional tax
General urban transport tax
Gerstmann's syndrome
Over-assessment
Superimposed taxes
Superposed taxes
Supertax
Surcharge
Surtax
VAT
Value added tax
Value-added tax

Traduction de «general additional tax » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
general additional tax

impôt général de superposition


general additional tax

impôt général de superposition


cumulating tax | general additional tax | superimposed taxes | superposed taxes

impôt de superposition | impôt général de superposition | impôt superposé


additional tax (available for minimum tax carry over)

supplément d'impôt utilisable aux fins du report de l'impôt minimum




Additional tax on accumulated income payments from RESPs

Impôt supplémentaire sur les paiements de revenu accumulé de REEE


surtax | surcharge | additional tax | over-assessment | supertax | extra charge

surtaxe | surcharge | impôt complémentaire | supertaxe | charges extra


additional value tax | value added tax | value-added tax |A.T. | added value tax | VAT

taxe sur la valeur ajoutée | T.V.A. | TVA


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical di ...[+++]

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétiq ...[+++]


general urban transport tax

taxe générale au profit des transports en commun
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
6. It is understood that the reference to an “additional tax” in paragraph 6 of Article 10 includes the tax that may be imposed by Venezuela pursuant to the provisions of Article 72 of Presidential Decree No. 307 published on October 22, 1999, in so far as those provisions were in force on, and have not been modified since, the date of signature of the Convention or have been modified only in minor respects so as not to effect their general character.

6. Il est entendu que la référence à « impôt additionnel » au paragraphe 6 de l’article 10 comprend l’impôt qui peut être prélevé par le Venezuela conformément aux dispositions de l’Article 72 du Décret Présidentiel Numéro 307 daté du 22 octobre 1999, pourvu que ces dispositions étaient en vigueur à la date de signature de la Convention et qu’elles n’ont pas été modifiées depuis ou ont été modifiées sans en changer le principe général.


That, in the opinion of the House, the government should: (a) study and measure Canadian tax losses to international tax havens and tax evasion, in order to determine the Canadian federal “tax gap”; (b) order the Canada Revenue Agency (CRA) to provide the Parliamentary Budget Officer (PBO) with the information necessary to provide an independent estimate of the Canadian federal tax gap arising from tax evasion and tax avoidance through the use of tax havens; (c) mandate the Auditor General or the PBO to provide estimates of the marginal revenue of additional CRA resou ...[+++]

Que, de l’avis de la Chambre, le gouvernement devrait: a) étudier et mesurer les pertes fiscales canadiennes découlant du recours aux paradis fiscaux et à la fraude fiscale internationale afin de déterminer le manque à gagner fiscal fédéral; b) ordonner à l’Agence du revenu du Canada (ARC) de fournir au directeur parlementaire du budget (DPB) les renseignements qui lui permettront de produire une estimation indépendante du manque à gagner fiscal fédéral découlant de l’évasion fiscale et de l’évitement fiscal grâce à l'utilisation des paradis fiscaux; c) mandater le vérificateur général ou le DPB à produire une estimation des recettes m ...[+++]


66. Recalls the remarks of the Court of Auditors in its 2006 and 2007 Annual Reports on the need to establish clear rules to define the liabilities and responsibilities of Parliament and of the members of the fund in the event of a deficit; calls on the Secretary General to put forward a proposal by 31 December 2010 to resolve this, while respecting the decision by the Plenary that no additional tax money will be used to cover the deficit;

66. rappelle les observations faites en 2006 et 2007 dans les rapports annuels de la Cour des comptes concernant la nécessité d’établir des règles claires définissant les engagements et les responsabilités du Parlement européen ainsi que des affiliés au régime en cas de déficit; appelle le Secrétaire général à présenter une proposition avant le 31 décembre 2010 afin de trouver une solution à ce problème tout en respectant la décision adoptée en plénière de ne pas faire appel aux contribuables pour couvrir le déficit;


71. Recalls the remarks of the Court of Auditors in its 2006 and 2007 Annual Reports on the need to establish clear rules to define the liabilities and responsibilities of Parliament and of the members of the fund in the event of a deficit; calls on the Secretary General to put forward a proposal by 31 December 2010 to resolve this, while respecting the decision by the Plenary that no additional tax money will be used to cover the deficit;

71. rappelle les observations faites en 2006 et 2007 dans les rapports annuels de la Cour des comptes concernant la nécessité d'établir des règles claires définissant les engagements et les responsabilités du Parlement ainsi que des affiliés au régime en cas de déficit; appelle le secrétaire général à présenter une proposition avant le 31 décembre 2010 afin de trouver une solution à ce problème tout en respectant la décision adoptée en séance plénière de ne pas faire appel aux contribuables pour couvrir le déficit;


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I. whereas the adoption of the General Anti-Avoidance Principles (GAAP) gives tax authorities the power to consider whether the main purpose of a particular transaction is the avoidance or reduction of tax liability and, if so, to levy additional tax in order to counteract such avoidance or reduction,

I. considérant que l'adoption des principes généraux de lutte contre l'évasion fiscale habilite les autorités fiscales à déterminer si l'objet premier d'une opération donnée est d'éluder une obligation fiscale ou de la réduire et, le cas échéant, à prélever un impôt supplémentaire afin de contrecarrer l'évasion fiscale ou la réduction de l'impôt,


I. whereas the adoption of the General Anti-Avoidance Principles (GAAP) gives tax authorities the power to consider whether the main purpose of a particular transaction is the avoidance or reduction of tax liability and, if so, to levy additional tax in order to counteract such avoidance or reduction,

I. considérant que l'adoption des principes généraux de lutte contre l'évasion fiscale habilite les autorités fiscales à déterminer si l'objet premier d'une opération donnée est d'éluder une obligation fiscale ou de la réduire et, le cas échéant, à prélever un impôt supplémentaire afin de contrecarrer l'évasion fiscale ou la réduction de l'impôt,


I. whereas the adoption of the General Anti-Avoidance Principles (GAAP) gives tax authorities the power to consider whether the main purpose of a particular transaction is the avoidance or reduction of tax liability and, if so, to levy additional tax in order to counteract such avoidance or reduction,

I. considérant que l'adoption des principes généraux de lutte contre l'évasion fiscale habilite les autorités fiscales à déterminer si l'objet premier d'une opération donnée est d'éluder une obligation fiscale ou de la réduire et, le cas échéant, à prélever un impôt supplémentaire afin de contrecarrer l'évasion fiscale ou la réduction de l'impôt,


The auditor general has already pointed out that his inspectors cost an average of $35,000 each in salary, and that each one brings in on average almost half a million dollars in additional tax revenue annually.

Le vérificateur général a déjà indiqué que le coût moyen de ses inspecteurs est d'environ 35 000 $ en salaire, alors qu'ils rapportent chacun en moyenne près d'un demi-million de dollars en recettes fiscales supplémentaires annuellement.


The House resumed consideration of the motion of Mr. Martin (Minister of Finance), seconded by Mr. Gray (Leader of the Government in the House of Commons and Solicitor General of Canada), — That this House approves in general the budgetary policy of the Government; (Ways and Means Proceedings No. 20) And of the amendment of Mr. Loubier (Saint-Hyacinthe–Bagot), seconded by Mr. Brien (Témiscamingue), — That the motion be amended by deleting all the words after the word “That” and substituting the following: “the House of Commons reject the government’s Budget which systematically off-loads the federal government’s financial problems onto ...[+++]

La Chambre reprend l’étude de la motion de M. Martin (ministre des Finances), appuyé par M. Gray (leader du gouvernement à la Chambre des communes et solliciteur général du Canada), — Que la Chambre approuve la politique budgétaire générale du gouvernement; (Les voies et moyens n 20) Et de l’amendement de M. Loubier (Saint-Hyacinthe–Bagot), appuyé par M. Brien (Témiscamingue), — Qu’on modifie la motion en retranchant tous les mots suivant le mot « Que » et en les remplaçant par ce qui suit : « la Chambre des communes rejette le budget du gouvernement qui constitue un pelletage systématique du problème financier du gouvernement fédéral dans la cour des provinces; n’allège en rien le fardeau fiscal de la classe moyenne tout en maintenant de ...[+++]


The large credit unions that have grown over time will see the removal of the additional deduction wherein those large credit unions will then pay tax at the general corporate income tax rate, as a general rule.

Les grandes caisses de crédit, qui se sont développées avec les années, n'auront plus accès à cette déduction additionnelle et devront dès lors payer des impôts au taux général de l'impôt des sociétés. C'est la règle générale.




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'general additional tax' ->

Date index: 2024-08-17
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