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General Guidelines for other Jointly Sponsored Programs
Text

Traduction de «general guidelines for other jointly sponsored programs » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
General Guidelines for other Jointly Sponsored Programs

Lignes directrices générales concernant les autres programmes de financement conjoint
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(a) to protect the health of young persons throughout Canada from the numerous debilitating and fatal diseases and other consequences injurious to health that are associated with tobacco use; (b) to protect young persons throughout Canada from inducements to use tobacco products and to counteract such inducements; (c) to discourage and prevent tobacco use by young persons throughout Canada, including children, and to fight their addiction to tobacco and dependence on its use; (d) to develop a multi-year strategy to combat the use o ...[+++]

a) de protéger la santé des jeunes au Canada contre les nombreuses maladies débilitantes ou mortelles liées à l'usage du tabac et autres conséquences néfastes pour la santé que celui-ci entraîne; b) de préserver les jeunes au Canada des incitations à la consommation des produits du tabac et de contrer les effets de ces incitations; c) de décourager et de prévenir la consommation des produits du tabac chez les jeunes, notamment les enfants, dans tout le Canada, et de lutter contre le tabagisme et la dépendance des jeunes à l'usage du ...[+++]


26. Welcomes the Commission’s Joint Strategy Paper (2011-2013), which marks the transition to multiannual programming of EU development cooperation on the basis of consultation with the Iraqi authorities and coordination with the other international players (World Bank, UN) active in Iraq; notes that this new approach is consistent with the main guidelines set out i ...[+++]

26. accueille avec satisfaction le document stratégique conjoint (2011-2013) de la Commission qui marque le passage vers une programmation pluriannuelle de la coopération au développement de l’Union, sur la base d'une consultation des autorités iraquiennes et d'une coordination avec les autres acteurs internationaux (Banque mondiale, Nations unies) agissant sur place; constate que cette nouvelle approche répond aux principales orientations contenues dans sa recommandation du 13 mars 2008 faite au Conseil;


23. Welcomes the Commission’s Joint Strategy Paper (2011-2013), which marks the transition to multiannual programming of EU development cooperation on the basis of consultation with the Iraqi authorities and coordination with the other international players (World Bank, UN) active in Iraq; notes that this new approach is consistent with the main guidelines set out in its recommendation to the Council of 13 March 2008;

23. accueille avec satisfaction le document stratégique conjoint (2011-2013) de la Commission qui marque le passage vers une programmation pluriannuelle de la coopération au développement de l’Union, sur la base d'une consultation des autorités iraquiennes et d'une coordination avec les autres acteurs internationaux (Banque mondiale, Nations unies) agissant sur place; constate que cette nouvelle approche répond aux principales orientations contenues dans sa recommandation du 13 mars 2008 faite au Conseil;


33. Underlines that the ‘Joint Statement on the Development of Inland Navigation and Environmental Protection in the Danube River Basin’ was drawn up by the International Commission for the Protection of the Danube River, the Danube Commission and the International Sava River Basin Commission and offers general advice for waterway infrastructure projects addressed both to technical planners and to other interested stakeholders who want to be involved in a waterway development planning process, and that these guidelines call for an integrated planning team to assess needs and to propose as many win-win measures as possible to improve both navigation and ecological status; recommends that the Commission respect the commitments under the Join ...[+++]

33. souligne que la «déclaration commune sur les directives relatives au développement de la navigation et à la protection environnementale dans le bassin du Danube» a été adoptée par la Commission internationale pour la protection du Danube, la Commission du Danube et la Commission internationale du bassin de la Save, et que cette déclaration contient des orientations quant à certains projets d'infrastructure, destinées aux programmateurs techniques et autres intervenants désireux de participer à la planification du développement d'une voie navigable; rappelle que ces orientations prévoient une équipe intégrée de programmation afin d'évaluer les besoins et d'adopter autant que possible des mesures bénéfiques sur tous les plans, tant pour ...[+++]


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33. Underlines that the ‘Joint Statement on the Development of Inland Navigation and Environmental Protection in the Danube River Basin’ was drawn up by the International Commission for the Protection of the Danube River, the Danube Commission and the International Sava River Basin Commission and offers general advice for waterway infrastructure projects addressed both to technical planners and to other interested stakeholders who want to be involved in a waterway development planning process, and that these guidelines call for an integrated planning team to assess needs and to propose as many win-win measures as possible to improve both navigation and ecological status; recommends that the Commission respect the commitments under the Join ...[+++]

33. souligne que la "déclaration commune sur les directives relatives au développement de la navigation et à la protection environnementale dans le bassin du Danube" a été adoptée par la Commission internationale pour la protection du Danube, la Commission du Danube et la Commission internationale du bassin de la Save, et que cette déclaration contient des orientations quant à certains projets d’infrastructure, destinées aux programmateurs techniques et autres intervenants désireux de participer à la planification du développement d'une voie navigable; rappelle que ces orientations prévoient une équipe intégrée de programmation afin d'évaluer les besoins et d'adopter autant que possible des mesures bénéfiques sur tous les plans, tant pour ...[+++]


8. Welcomes the well-balanced conclusions of the Spring European Council in March 2006, respecting the supportive multi-sectoral approach of the re-focused Lisbon Strategy; calls on the Member States to implement the NRPs speedily and accurately, involving national parliaments and other interested stakeholders, such as the social partners, and to provide timely information to the Parliament, the Council, and the Commission; invites the Council and the Commission to establish, together with the Parliament, a Code of Conduct to allow a scrupulous joint follow-up of these programmes; regrets however, that neither a clear timetable nor a code of conduct was agreed upon, which would ensure appropriate cooperation and the full involvement of t ...[+++]

8. se félicite des conclusions équilibrées du Conseil européen de printemps de mars 2006, qui respectent l'approche porteuse multisectorielle de la stratégie de Lisbonne recentrée; invite les États membres à mettre en œuvre rapidement et exactement les PNR, avec la participation des parlements nationaux et des autres parties prenantes, telles que les partenaires sociaux, et à informer en temps voulu le Parlement, le Conseil et la Commission; déplore, cependant, que l'on ne soit pas convenu d'un calendrier clair et d'un code de conduite propres à garantir, en ce qui concerne le bon suivi des lignes directrices intégrées, instruments-clés de la stratégie de Lisbonne, une coopération appropriée et la participation pleine et entière des trois ...[+++]


[Text] Question No. 60 Mr. Gerald Keddy: In regard to climate change: (a) besides Environment Canada, what other federal government departments have climate action programs and at what annual cost are they funded; (b) is funding for these programs by journal-voucher from Environment Canada or is it part of departmental operating funds; (c) why did the federal government stop funding the joint project “National Museum of Natural Sciences Project on Climatic Change in Canada During the Past 20,000 Years”; (d) what happened to the plan to set up weather data archives in Downsview, including a national registry of tree ring and other proxy data; (e) which non-governmental climate scientists, and exactly when, have Environment Canada sponsor ...[+++]

[Texte] Question n 60 M. Gerald Keddy: En ce qui concerne le changement climatique: a) outre Environnement Canada, quels sont les ministères fédéraux ayant un programme d’action climatique et quelle est l’ampleur de leur financement annuel; b) le financement se fait-il par pièce de journal d’Environnement Canada ou s’inscrit-il dans les fonds d’exploitation du ministère; c) pourquoi le gouvernement fédéral a-t-il cessé de financer le projet conjoint du Musée canadien de la nature sur le changement climatique au Canada au cours des 20 000 dernières années; d) qu’est-il advenu du projet d’archives des données météorologiques à Downsview, y compris le registre national des anneaux de croissance des arbres et autres données indirectes; e) q ...[+++]


Q-60 — Mr. Keddy (South Shore) — In regard to climate change: (a) besides Environment Canada, what other federal government departments have climate action programs and at what annual cost are they funded; (b) is funding for these programs by journal-voucher from Environment Canada or is it part of departmental operating funds; (c) why did the federal government stop funding the joint project “National Museum of Natural Sciences Project on Climatic Change in Canada During the Past 20,000 Years”; (d) what happened to the plan to set up weather data archives in Downsview, including a national registry of tree ring and other proxy data; (e) which non-governmental climate scientists, and exactly when, have Environment Canada sponsored to se ...[+++]

Q-60 — M. Keddy (South Shore) — En ce qui concerne le changement climatique : a) outre Environnement Canada, quels sont les ministères fédéraux ayant un programme d’action climatique et quelle est l’ampleur de leur financement annuel; b) le financement se fait-il par pièce de journal d’Environnement Canada ou s’inscrit-il dans les fonds d’exploitation du ministère; c) pourquoi le gouvernement fédéral a-t-il cessé de financer le projet conjoint du Musée canadien de la nature sur le changement climatique au Canada au cours des 20 000 dernières années; d) qu’est-il advenu du projet d’archives des données météorologiques à Downsview, y compris le registre national des anneaux de croissance des arbres et autres données indirectes; e) quels s ...[+++]


(a) the administration of First Nation programs and businesses, including, without restricting the generality of the foregoing, travel, promotion, professional fees, inventory purchases, accounts receivable, funding and other business expenses; (b) contributions to First Nation housing programs; (c) community services, including emergency assistance, burials, sports or recreation; (d) jointly funded programs; (e) supplements to First Nation programs; (f) economic development; (g) First Nation planning; (h) charitable donations; (i) asset replacement; (j) payments made once in a lifetime, in an amount not exceeding one per capita share of the revenue held by the First Nation, to any living person whose name is deleted from the membe ...[+++]

a) la gestion de ses programmes et autres activités, y compris : déplacements, promotions, honoraires professionnels, achats de stocks, comptes débiteurs, financements divers et autres frais d'affaires; b) les contributions à ses programmes de logement; c) les services à la collectivité, y compris : aide d'urgence, inhumations et activités sportives ou de loisir; d) les programmes cofinancés; e) les suppléments apportés à ses programmes; f) le développement économique; g) sa planification; h) les dons à des fins caritatives; i) le remplacement d'éléments d'actif; j) les versements uniques effectués, dans la limite de un par part individuelle dans ses recettes, au profit de personnes vivantes radiées de la liste de ses membres;


(a) the administration of First Nation programs and businesses, including, without restricting the generality of the foregoing, travel, promotion, professional fees, inventory purchases, accounts receivable, funding and other business expenses; (b) contributions to First Nation housing programs; (c) community services, including emergency assistance, burials, sports or recreation; (d) jointly funded programs; (e) supplements to First Nation programs; (f) economic development; (g) First Nation planning; (h) charitable donations; (i) asset replacement; (j) payments made once in a lifetime, in an amount not exceeding one per capita share of the revenue held by the First Nation, to any living person whose name is deleted from the membe ...[+++]

a) la gestion de ses programmes et autres activités, y compris : déplacements, promotions, honoraires professionnels, achats de stocks, comptes débiteurs, financements divers et autres frais d'affaires; b) les contributions à ses programmes de logement; c) les services à la collectivité, y compris : aide d'urgence, inhumations et activités sportives ou de loisir; d) les programmes cofinancés; e) les suppléments apportés à ses programmes; f) le développement économique; g) sa planification; h) les dons à des fins caritatives; i) le remplacement d'éléments d'actif; j) les versements uniques effectués, dans la limite de un par part individuelle dans ses recettes, au profit de personnes vivantes radiées de la liste de ses membres;




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Date index: 2023-11-01
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