Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Consider advisable
Consider appropriate
Consider desirable
Consider expedient
Consider in more detail
Consider just
Consider necessary
Consider social impact of actions on a service user
Consider social impact of actions on service users
Consider that matter closed
Consider that matter settled
Consider thoroughly
Consider to be appropriate
Considered opinion
Considered view
Deem advisable
Deem appropriate
Deem just
Deem just and proper
GHz
Gigahertz
See fit
Think expedient
Think fit
Think proper

Vertaling van "ghz is considered " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
consider to be appropriate [ consider necessary | consider desirable | consider advisable | consider appropriate | consider just | deem just and proper | think proper | consider expedient | think fit | think expedient | deem appropriate | deem just | deem advisable | see fit ]

juger équitable [ juger indiqué | estimer indiqué | estimer approprié | estimer équitable | estimer opportun | estimer utile | juger à propos | juger approprié | juger convenable | juger opportun ]


consider building constraints in architectural blueprints | consider building constraints in architectural proposals | consider building constraints in architectural designs | consider building constraints in architectural projects

prendre en compte les contraintes de construction dans des projets d’architecture


consider social impact of actions on a service user | consider the social impact of actions on the service users | act according to political, social and cultural contexts of social service users | consider social impact of actions on service users

étudier l’incidence sociale d'actions sur des usagers


advise and formulate plans for long-term care for animals | consider environmental factors in long-term-care for animals | consider environmental factors in long- term care for an animal | consider environmental factors in long-term care for animals

prendre en compte les facteurs environnementaux dans les soins à des animaux sur le long terme


Spectrum policy and licensing considerations, fixed radio systems in the 23 GHz and 38 GHz frequency bands

Considérations en matière de politique du spectre et de délivrance de licences pour les systèmes radio fixes dans les bandes de fréquences de 23 GHz et 38 GHz


considered opinion | considered view

avis motivé | avis pondéré | avis réfléchi


consider in more detail | consider thoroughly

approfondir | considérer dans de plus amples détails


consider that matter settled [ consider that matter closed ]

tenir la question pour réglée [ tenir le débat pour clôt ]


A very rare X-linked recessive disorder considered to be a severe variant of dyskeratosis congenita, characterized by intrauterine growth retardation, microcephaly, cerebellar hypoplasia, progressive combined immune deficiency and aplastic anemia.

syndrome de Hoyeraal-Hreidarsson


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Ultra wide band (UWB) automotive radar (SRR) operating at 24 GHz is considered to be a key technology for the rapid and cost-effective introduction of many Intelligent Vehicle Safety Systems.

Les radars automobiles de courte portée (SRR) à ultra-large bande (UWB) fonctionnant à la fréquence de 24GHz sont considérés comme une technologie très importante pour lancer à brève échéance et pour un bon rapport coût-efficacité un grand nombre de systèmes de sécurité automobile intelligents.


In light of the above, the Commission considers that demands to allow terrestrial wireless broadband services in the whole C-Band (i.e. in 3.8-4.2 GHz as well as 3.4-3.8 GHz) would not be justified.

Au vu de ce qui précède, la Commission considère que des demandes visant à autoriser des services sans fil terrestres à haut débit dans toute la bande C (c’est-à-dire dans les fréquences comprises entre 3,8 et 4,2 GHz ainsi qu’entre 3,4 et 3,8 GHz) ne seraient pas justifiées.


It is essential to ensure continuity of the existing and future production of cars equipped with 24 GHz radars, considering their importance for traffic safety and the need to encourage the development of such applications in as many of the existing vehicles as possible; therefore a discontinuity of usable spectrum for radars must be avoided and a temporary solution is needed in order to ensure the transition between 1 July 2013 and 1 January 2018.

Il est essentiel de garantir la continuité de la production actuelle et future de véhicules équipés de radars 24 GHz, compte tenu de leur importance pour la sécurité routière et de la nécessité d’encourager le développement de ces applications dans un nombre maximal de véhicules existants; par conséquent, il faut éviter que les fréquences utilisables par les radars ne soient plus disponibles et trouver une solution provisoire pour assurer la transition entre le 1er juillet 2013 et le 1er janvier 2018.


The Commission is also considering a follow-up measure on the unpaired terrestrial 2 GHz spectrum (1900-1920 MHz and 2010-2025 MHz) which is currently allocated to use by UMTS networks but remains unused throughout the EU.

La Commission envisage également d'établir une mesure de suivi pour la bande de 2 GHz non appariée pour transmission terrestre (1900-1920 MHz et 2010-2025 MHz), actuellement attribuée aux réseaux UMTS, mais qui n'est pas utilisée dans l'ensemble de l'UE.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
CEPT reports 36 and 37 delivered pursuant to this mandate and the fundamental review carried out pursuant to Decision 2005/50/EC on evolution regarding the 24 GHz and 79 GHz bands indicate that the reference date of 30 June 2013 provided in Article 2(5) of that Decision is still valid, and that considering the current absence of harmful impact on other users of the 24 GHz band, there is no need to move it forward.

Selon les rapports nos 36 et 37 établis dans le cadre de ce mandat et le réexamen fondamental effectué conformément à la décision 2005/50/CE en ce qui concerne l’évolution dans les bandes de 24 GHz et de 79 GHz, la date de référence du 30 juin 2013 figurant à l’article 2, paragraphe 5, de ladite décision est toujours valable et, compte tenu de l’absence actuelle d’incidences préjudiciables pour les autres utilisateurs de la bande de 24 GHz, il n’est pas nécessaire de l’avancer.


However, there are strong indications that integration of the applications of that technology in car manufacturing will not be achieved by the deadline set for short-range technology in the 24 GHz range and that, considering the time still necessary for the development, integration and testing phases, it is likely that integration of 79 GHz radars in cars to allow for a mass market distribution will be feasible by 2018 or a few years before at the earliest.

Cependant, tout porte à croire qu’il ne sera pas possible d’intégrer les applications fondées sur cette technologie dans la construction automobile avant l’échéance fixée pour la technologie des radars à courte portée fonctionnant dans la bande de 24 GHz et que, compte tenu des délais encore nécessaires pour mener à bien les phases de développement, d’intégration et d’essai, il est probable que l’intégration des radars fonctionnant dans la bande de 79 GHz dans les véhicules en vue d’une commercialisation en masse sera faisable en 2018 ou quelques années avant, au plus tôt.


Considering the international protection granted to radio astronomy, earth exploration satellite and space research passive services in the 23,60 GHz to 24 GHz band, and the exceptional character of the designation of that band for short-range radars by Decision 2005/50/EC, a prolongation of such designation is not a viable option.

Étant donné que les services passifs de radioastronomie, d’exploration de la Terre par satellite et de recherche spatiale bénéficient d’une protection internationale dans la bande de 23,60 GHz à 24 GHz et que la désignation de cette bande pour une utilisation par les systèmes de radars à courte portée par la décision 2005/50/CE avait un caractère exceptionnel, la prolongation de cette désignation n’est pas envisageable.


Ultra wide band (UWB) automotive radar (SRR) operating at 24 GHz is considered to be a key technology for the rapid and cost-effective introduction of many Intelligent Vehicle Safety Systems.

Les radars automobiles de courte portée (SRR) à ultra-large bande (UWB) fonctionnant à la fréquence de 24GHz sont considérés comme une technologie très importante pour lancer à brève échéance et pour un bon rapport coût-efficacité un grand nombre de systèmes de sécurité automobile intelligents.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ghz is considered' ->

Date index: 2023-03-04
w