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AICC
Aviation Industries of China
Aviation Industry CBT Committee
Aviation Industry Computer-Based Training Committee
Avic
Civil aviation industry
Follow industry codes of practice for aviation safety;
GAIN
GASP
GICS
Global Analysis and Information Network
Global Aviation Information Network
Global Aviation Safety Plan
Global Industry Classification Standard
ICAO Global Aviation Safety Plan
Monitor aviation growth trends
Observe aviation growth trends
Observe trends in aviation growth
US global aviation model

Vertaling van "global aviation industry " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Global Aviation Safety Plan [ GASP | ICAO Global Aviation Safety Plan ]

Plan pour la sécurité de l'aviation dans le monde [ GASP | Plan OACI pour la sécurité de l'aviation dans le monde ]


observe aviation growth trends | possess up-to-date knowledge of aviation industry trends | monitor aviation growth trends | observe trends in aviation growth

surveiller les tendances de croissance dans l'aéronautique


Global Aviation Safety Plan | GASP [Abbr.]

Plan pour la sécurité de l'aviation dans le monde | GASP [Abbr.]


Global Aviation Information Network [ GAIN | Global Analysis and Information Network ]

Réseau mondial d'information aéronautique




Aviation Industry Computer-Based Training Committee | AICC | Aviation Industry CBT Committee

groupe de travail AICC | comité AICC | association AICC


Aviation Industries of China | Avic [Abbr.]

industrie aéronautique de Chine | Avic [Abbr.]




conduct aviation operations in accordance with industry codes of practice on safety | conduct safe aviation operations by complying with industry codes of practice on safety | comply with industry codes of practice in aviation safety | follow industry codes of practice for aviation safety;

suivre les codes de pratique de l'industrie en matière de sécurité aérienne


Global Industry Classification Standard | GICS

classification industrielle mondiale standard | classification GICS
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. The Parties commit to the shared goal of continuing to remove market access barriers in order to maximise benefits for consumers, airlines, labour, and communities on both sides of the Atlantic, including enhancing the access of their airlines to global capital markets, so as better to reflect the realities of a global aviation industry, the strengthening of the transatlantic air transportation system, and the establishment of a framework that will encourage other countries to open up their own air services markets.

1. Les parties s’engagent à poursuivre l’objectif commun consistant à continuer de lever les obstacles à l’accès aux marchés afin de maximiser les avantages pour les consommateurs, les transporteurs aériens, les travailleurs et les populations des deux côtés de l’Atlantique, notamment en facilitant l’accès de leurs transporteurs aériens aux marchés mondiaux de capitaux afin de mieux refléter les réalités de l’industrie aéronautique mondiale, en renforçant le système de transport aérien transatlantique et en établissant un cadre qui encouragera les autres pays à ouvrir leurs propres marchés des services aériens.


Further liberalisation of aviation markets on a global level will also expand market opportunities for the European aviation industry.

Une nouvelle libéralisation des marchés de l'aviation à l'échelle mondiale aura également pour effet d'accroître les perspectives commerciales de l'industrie européenne de l'aviation.


The rationalization paths that other industries took through acquisition, merger, and corporate failure were not open to the global aviation industry, except in the United States.

À travers le monde, sauf aux États-Unis, l'aviation commerciale n'a pas pu avoir recours aux procédés de rationalisation utilisés par d'autres industries: Acquisition, fusion et faillite.


My own research, which has examined 1,051 code-share alliances formed between 1978 and 1997, supplemented by secondary research into marketing alliances, has enabled me to characterize the global aviation industry as having experienced three waves of cooperation.

Mes recherches ont porté avant tout sur quelque 1 051 accords de partage de codes conclus entre 1978 et 1997 et, secondairement, sur des accords de commercialisation; leurs résultats m'ont amené à la conclusion que l'industrie aéronautique mondiale était passée par trois phases de coopération.


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Today I'd like to cover briefly the role that alliances play in competition within the global aviation industry.

Aujourd'hui, j'aimerais aborder brièvement le rôle joué par les alliances dans la concurrence qui s'exerce au sein de l'industrie aéronautique mondiale.


Taking into account the scale and global nature of the aviation industry and its impact on the environment, the EU takes action to reduce greenhouse gas (GHG) emissions caused by aviation in Europe, whilst working with the international community through the International Civil Aviation Organisation (ICAO) to establish measures with a global reach.

Tenant compte de l’importance et du caractère international du secteur de l’aviation, et de son impact sur l’environnement, l’UE agit aux fins de réduire les émissions de gaz à effet de serre (GES) imputables à l’aviation en Europe, tout en coopérant avec la communauté internationale par le biais de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) en vue de prendre des mesures de portée mondiale.


Vice-President Siim Kallas, European Commissioner responsible for transport said: "It is of strategic importance that Europe maintains a leading global aviation industry at the centre of a network that connects the EU with the rest of the world.

M. Siim Kallas, vice-président de la Commission européenne chargé des transports, a déclaré à ce sujet: «Il est d’une importance stratégique que le secteur européen de l’aviation reste un acteur mondial de premier plan, au centre d’un réseau reliant l’UE au reste du monde.


1. The Parties share the goal of continuing to open access to markets and to maximise benefits for consumers, airlines, labour, and communities on both sides of the Atlantic, including the facilitation of investment so as to better reflect the realities of a global aviation industry, the strengthening of the transatlantic air transportation system, and the establishment of a framework that will encourage other countries to open their own air services markets.

1. Les parties partagent l'objectif consistant à poursuivre l'ouverture de l'accès aux marchés et à maximiser les avantages pour les consommateurs, les transporteurs aériens, le personnel et les populations des deux côtés de l'Atlantique, notamment en facilitant les investissements afin de mieux refléter les réalités de l'industrie aéronautique mondiale, en renforçant le système de transport aérien transatlantique et en établissant un cadre qui encouragera les autres pays à ouvrir leurs propres marchés des services aériens.


Taking into account the scale and global nature of the aviation industry and its impact on the environment, the EU takes action to reduce greenhouse gas (GHG) emissions caused by aviation in Europe, whilst working with the international community through the International Civil Aviation Organisation (ICAO) to establish measures with a global reach.

Tenant compte de l’importance et du caractère international du secteur de l’aviation, et de son impact sur l’environnement, l’UE agit aux fins de réduire les émissions de gaz à effet de serre (GES) imputables à l’aviation en Europe, tout en coopérant avec la communauté internationale par le biais de l'Organisation de l'aviation civile internationale (OACI) en vue de prendre des mesures de portée mondiale.


With respect to the decline, my purpose here is to point out that we need the right policies in place because as the global aviation industry continues to evolve, we will find probably 20 to 30 global or tier 1 hubs.

Pour ce qui est de la baisse, j'ai essayé de montrer à quel point il est important d'avoir de bonnes politiques parce que le secteur mondial de l'aviation continue à évoluer et que nous aurons probablement dans le monde une vingtaine ou une trentaine d'aéroports-pivots ou de première catégorie.


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