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Judicial precedent
Laws on the transportation of dangerous goods
Legal Opinions and Precedents On-line Retrieval System
Legal precedent
Legislation on the transportation of dangerous goods
Montreux Document
Strict legal precedent
Transportation of dangerous goods legislation

Traduction de «good legal precedent » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
legislation on the transportation of dangerous goods | transportation of dangerous goods legislation | laws on the transportation of dangerous goods | legal requirements governing the transportation of dangerous goods

lois sur le transport de marchandises dangereuses






Legal Opinions and Precedents On-line Retrieval System

Système informatisé de recherche des avis juridiques et des précédents


Women and Legal Action: precedents, resources and strategies for the future

Femmes et action juridique : précédents, ressources et stratégies pour l'avenir


Montreux Document | Montreux Document on Pertinent International Legal Obligations and Good Practices for States related to Operations of Private Military and Security Companies during Armed Conflict | Montreux Document on Private Military and Security Companies

Document de Montreux | Document de Montreux sur les entreprises militaires et de sécurité privées | Document de Montreux sur les obligations juridiques pertinentes et les bonnes pratiques pour les États en ce qui concerne les opérations des entreprises militaires et de sécurité privées pendant les conflits armés


partnerships recognised as independent legal entities producing goods and non-financial market services

sociétés de personnes produisant les biens et services marchands non financiers


good practice in mutual legal assistance in criminal matters

bonnes pratiques d'entraide judiciaire en matière pénale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
13. Notes that the Commission is relying increasingly on commitment decisions; believes, however, that more transparency on the substance of allegations and the establishment of a higher number of legal precedents are necessary; considers that this applies in particular to cases tackling antitrust issues in new areas, such as markets for digital goods, in which companies might find it difficult to assess whether a certain behaviour constitutes a violation of competition rules;

13. observe que la Commission a de plus en plus recours à des décisions d'engagement; estime toutefois qu'une plus grande transparence concernant la substance des allégations et la création d'un nombre plus important de précédents juridiques sont nécessaires; estime que cela vaut en particulier pour les dossiers portant sur des infractions au droit de la concurrence dans de nouveaux domaines, comme les marchés des biens numériques, dans lesquels les entreprises pourraient éprouver des difficultés à déterminer si un comportement donné constitue une violation des règles de concurrence;


13. Notes that the Commission is relying increasingly on commitment decisions; believes, however, that more transparency on the substance of allegations and the establishment of a higher number of legal precedents are necessary; considers that this applies in particular to cases tackling antitrust issues in new areas, such as markets for digital goods, in which companies might find it difficult to assess whether a certain behaviour constitutes a violation of competition rules;

13. observe que la Commission a de plus en plus recours à des décisions d'engagement; estime toutefois qu'une plus grande transparence concernant la substance des allégations et la création d'un nombre plus important de précédents juridiques sont nécessaires; estime que cela vaut en particulier pour les dossiers portant sur des infractions au droit de la concurrence dans de nouveaux domaines, comme les marchés des biens numériques, dans lesquels les entreprises pourraient éprouver des difficultés à déterminer si un comportement donné constitue une violation des règles de concurrence;


13. Notes that the Commission is relying increasingly on commitment decisions; believes, however, that more transparency on the substance of allegations and the establishment of a higher number of legal precedents are necessary; considers that this applies in particular to cases tackling antitrust issues in new areas, such as markets for digital goods, in which companies might find it difficult to assess whether a certain behaviour constitutes a violation of competition rules;

13. observe que la Commission a de plus en plus recours à des décisions d'engagement; estime toutefois qu'une plus grande transparence concernant la substance des allégations et la création d'un nombre plus important de précédents juridiques sont nécessaires; estime que cela vaut en particulier pour les dossiers portant sur des infractions au droit de la concurrence dans de nouveaux domaines, comme les marchés des biens numériques, dans lesquels les entreprises pourraient éprouver des difficultés à déterminer si un comportement donné constitue une violation des règles de concurrence;


That, in the opinion of this House, in relation to the enrollment and registration process for the Qalipu Mi’kmaq First Nation Band, the government should commit: (a) to completing the enrollment and registration process for all applicants who applied on or before November 30, 2012 by agreeing to extend the 2007 Agreement for the Recognition of the Qalipu Mi'kmaq First Nation Band beyond March 21, 2013 until all such applications are processed; (b) to ensuring that the rules of eligibility for membership are followed by all government decision makers in any continuation of the enrollment process; (c) that all previous interpretations, precedents and rulings on matt ...[+++]

Que, de l’avis de la Chambre, en ce qui concerne le processus d’inscription à la bande de la Première Nation des Mi’kmaq qalipu, le gouvernement devrait s'engager à: a) compléter le processus d’inscription de tous ceux qui ont soumis une demande le ou avant le 30 novembre 2012 en acceptant de prolonger au-delà du 21 mars 2013 l’accord de 2007 pour la reconnaissance de la bande de la Première Nation des Mi’kmaq qalipu, et ce, jusqu’à ce que toutes les demandes soient traitées; b) veiller à ce que tous les décideurs du gouvernement suivent les règles d’admissibilité lorsqu’ils poursuivront le processus d’inscription; c) faire en sorte que les interprétations, précédents et décis ...[+++]


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I believe that this is a good legal precedent which increases the validity of Community directives.

Je crois qu'il s'agit d'un bon précédent jurisprudentiel qui renforce la validité des directives communautaires.


The good news is, at the same time, most of those same people continue to believe, as I am sure we and most members of the House believe, that a tolerant civil society requires that lifestyle choices such as same sex unions should have legal entitlements consistent with precedents established in courts of common law.

La bonne nouvelle, c'est que la majeure partie de ces mêmes gens continuent de croire—comme, j'en suis sûr, la plupart des députés—qu'une société civile tolérante exige que les choix de modes de vie, comme les unions homosexuelles, s'accompagnent de droits juridiques conformes aux précédents établis par les cours appliquant la common law.


Having thoroughly reviewed the legislation and legal precedents, honourable senators, I am still convinced that, with section 91, the Parliament of Canada has, through the general power to enact legislation for peace, order and good government, the required jurisdiction to recognize the National Capital Region as having bilingual status under Canada's Constitution.

Après avoir révisé en profondeur les lois et précédents judiciaires, je demeure, honorables sénateurs, convaincu que le Parlement du Canada a, à l'article 91, par le biais du pouvoir général de faire des lois pour la paix, l'ordre et le bon gouvernement, la compétence constitutionnelle requise pour reconnaître à la région de la capitale nationale le statut de ville bilingue selon les dispositions de la Loi constitutionnelle du Canada.


Consequently, there would have been good reasons to use the same legal base, Article 255, and the same procedure, codecision of Parliament and Council, as the new specific legal base takes precedence over the subsidiary legal base Article 308.

Par voie de conséquence, il y aurait eu de bonnes raisons de prévoir la même base juridique, l'article 255, et la même procédure, codécision du Parlement et du Conseil, ce dès lors que la base juridique nouvelle et spécifique prime sur la base juridique subsidiaire formée par l'article 308.


Senator Dyck: Even though you're saying that a court challenge is possible, the legal precedent is saying it's possible but it won't do you any good because of the Etches case and other cases that have appeared before.

La sénatrice Dyck : Même si vous dites que c'est possible d'interjeter appel devant les tribunaux, la jurisprudence de l'affaire Etches et d'autres affaires précédentes donne à penser que personne ne peut y arriver.


Mr. George Barnhart: I guess our concern on this is that, again, because there is no precedent, really, for this type of an event, companies that have information or are in a good position to share are being advised by their legal counsel that this certainly increases their legal liability and their risk of lawsuit.

M. George Barnhart: Là encore, comme il n'y a pas de précédent, les compagnies qui ont des informations ou qui peuvent facilement communiquer ce qu'elles savent se méfient, car leurs conseillers juridiques leur disent que cela accroît leur responsabilité et qu'elles risquent de se faire poursuivre.




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'good legal precedent' ->

Date index: 2021-05-02
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