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Removal of Government Equipment

Vertaling van "government consider removing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Government Response to the Report of the Standing Committee on Citizenship and Immigration, Immigration Detention and Removal

Réponse du gouvernement au rapport du Comité permanent de la citoyenneté et de l'immigration intitulé «Immigration - détention et renvoi»


Removal of Government Equipment

Enlèvement des équipements du gouvernement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Would the government consider removing that part of the definition as a signal to the Muslim community? Would the government make it clear that it does not want to investigate religious activity but terrorist activity?

Le gouvernement envisagerait-il d'éliminer cette partie de la définition pour indiquer clairement à la collectivité musulmane qu'il ne veut pas faire enquête sur l'activité religieuse mais sur l'activité terroriste?


Question No. 437 Hon. Irwin Cotler: With regard to the appointment of Justice Marc Nadon: (a) who did what and when prior to the Selection Panel being convened; (b) who determined the process to be followed with respect to the most recent appointment process to fill a vacancy on the Supreme Court of Canada (SCC); (c) was the process for Justice Wagner designed with the departure of Justice Fish a year later in mind; (d) was the process for Justice Nadon designed with the forthcoming departure of Justice LeBel in mind; (e) in the breakdown of appointment process costs provided in the answer to Q-239, what accounts for the “Acquisition ...[+++]

Question n 437 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne la nomination du juge Marc Nadon: a) qui a fait quoi et quand avant la convocation du comité de sélection; b) qui a décidé du processus à suivre pour combler la vacance à la Cour suprême du Canada (CSC); c) le processus à suivre pour le juge Wagner a-t-il été conçu en fonction du départ un an plus tard du juge Fish; d) le processus à suivre pour le juge Nadon a-t-il été conçu en fonction du départ prochain du juge LeBel; e) dans la ventilation des coûts du processus de nomination fournie en réponse à la Q-239, en quoi consistent les frais d’« acquisition de machinerie et de matér ...[+++]


Is his government considering taking the Assembly of First Nations' advice to remove clause 3, paragraphs (b) and (c), from the current law in order to take the role that is given to the Minister of Aboriginal Affairs and Northern Development and remove it and stop the colonial and paternalistic elements that have existed since the foundation of our country and the beginning of the Indian Act?

Son gouvernement est-il prêt à suivre les conseils de l'Assemblée des Premières Nations et à supprimer les alinéas b) et c) de l'article 3 de la loi actuelle afin de faire disparaître le ministre des Affaires autochtones et du développement du Nord canadien du tableau et à supprimer les éléments aux relents de colonialisme et de paternalisme qui sont présents depuis la fondation de notre pays et les débuts de la Loi sur les Indiens?


The institution of the Canadian Wheat Board is considered so sacrosanct that codified in the statute is a mechanism designed to protect farmers from a government arbitrarily removing the strength and clout of an agency that sells wheat and barley at the best possible prices on behalf of all western Canadian grain farmers.

L'institution qu'est la Commission canadienne du blé est considérée comme étant si sacro-sainte que la loi prévoit un mécanisme pour protéger les agriculteurs contre tout gouvernement qui éliminerait de façon arbitraire le pouvoir et l'influence d'un organisme qui commercialise et vend du blé et de l'orge au meilleur prix possible pour le compte de tous les producteurs céréaliers de l'Ouest canadien.


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41. Supports the UN Security Council resolution commitment to assist the transitional authorities of Mali to implement the road map towards the full restoration of constitutional order, democratic governance and national unity, as essential building blocks of the overall peace process; considers it essential to create conditions conducive to the holding of free, fair and democratic elections, in keeping with international standards; stresses the need to overcome challenges related to the voting arrangements in the IDP and refugee camps, to avoid further political marginalisation; calls for immediate action on this issue by t ...[+++]

41. soutient l'engagement pris par le Conseil de sécurité des Nations unies dans sa résolution visant à aider les autorités de transition du Mali à mettre en œuvre la feuille de route en vue du rétablissement total de l'ordre constitutionnel, de la gouvernance démocratique et de l'unité nationale, qui constituent des éléments essentiels du processus de paix global; estime qu'il est essentiel de créer des conditions propices à l'organisation d'élections libres, équitables et démocratiques, conformes aux normes internationales; souligne la nécessité de résoudre les problèmes liés aux modalités de vote dans les camps de réfugiés et de per ...[+++]


41. Supports the UN Security Council resolution commitment to assist the transitional authorities of Mali to implement the road map towards the full restoration of constitutional order, democratic governance and national unity, as essential building blocks of the overall peace process; considers it essential to create conditions conducive to the holding of free, fair and democratic elections, in keeping with international standards; stresses the need to overcome challenges related to the voting arrangements in the IDP and refugee camps, to avoid further political marginalisation; calls for immediate action on this issue by t ...[+++]

41. soutient l'engagement pris par le Conseil de sécurité des Nations unies dans sa résolution visant à aider les autorités de transition du Mali à mettre en œuvre la feuille de route en vue du rétablissement total de l'ordre constitutionnel, de la gouvernance démocratique et de l'unité nationale, qui constituent des éléments essentiels du processus de paix global; estime qu'il est essentiel de créer des conditions propices à l'organisation d'élections libres, équitables et démocratiques, conformes aux normes internationales; souligne la nécessité de résoudre les problèmes liés aux modalités de vote dans les camps de réfugiés et de per ...[+++]


54. Notes that, since the G20 Summit of 2 April 2009, offshore financial centres have committed to OECD standards on transparency and exchange of information; notes however that the harmful structures of tax havens still prevail; calls once more for action beyond the OECD framework to combat tax havens in view of their various shortcomings; in this respect, reiterates its concerns about the fact that the OECD international standards require exchange of information on request but that there is no automatic exchange of information along the lines of the Savings Tax Directive; likewise criticises the fact that the OECD allows governments to escape its black ...[+++]

54. constate que, depuis la tenue du sommet du G20 le 2 avril 2009, les centres financiers extraterritoriaux (offshore) se sont engagés à respecter les normes de l'OCDE sur la transparence et l'échange de données; constate cependant que les structures dommageables des paradis fiscaux prédominent toujours; demande une fois de plus que des mesures soient prises, au-delà du cadre de l'OCDE, pour lutter contre les paradis fiscaux en raison de leurs diverses défaillances; réaffirme à cet égard ses préoccupations quant au fait que les normes internationales de l'OCDE supposent un échange d'informations à la demande, et non un échange automatique d'informations ...[+++]


54. Notes that, since the G20 Summit of 2 April 2009, offshore financial centres have committed to OECD standards on transparency and exchange of information; notes however that the harmful structures of tax havens still prevail; calls once more for action beyond the OECD framework to combat tax havens in view of their various shortcomings; in this respect, reiterates its concerns about the fact that the OECD international standards require exchange of information on request but that there is no automatic exchange of information along the lines of the Savings Tax Directive; likewise criticises the fact that the OECD allows governments to escape its black ...[+++]

54. constate que, depuis la tenue du sommet du G20 le 2 avril 2009, les centres financiers extraterritoriaux (offshore) se sont engagés à respecter les normes de l'OCDE sur la transparence et l'échange de données; constate cependant que les structures dommageables des paradis fiscaux prédominent toujours; demande une fois de plus que des mesures soient prises, au-delà du cadre de l'OCDE, pour lutter contre les paradis fiscaux en raison de leurs diverses défaillances; réaffirme à cet égard ses préoccupations quant au fait que les normes internationales de l'OCDE supposent un échange d'informations à la demande, et non un échange automatique d'informations ...[+++]


Could the Minister of Natural Resources please tell me why the government would even consider removing the 3¢ per litre support for ethanol?

Le ministre des Ressources naturelles aurait-il l'obligeance de m'expliquer pourquoi le gouvernement ne ferait ne fût-ce que songer à supprimer l'aide de 3¢ le litre pour l'éthanol?


7. Points out that a reduction in non-wage costs in particular for the least skilled, will become an urgent and essential task for national authorities and social partners; considers also that the possibility for tax deductions for the use of certain services would remove many jobs from the illegal labour market; urges the governments of the Member States, therefore, to consider favourable fiscal and financial treatment;

7. rappelle que les autorités nationales et les partenaires sociaux auront dans les prochaines années comme tâche prioritaire et urgente la réduction des coûts salariaux indirects, surtout ceux de la maind'oeuvre la moins qualifiée; estime en outre que la déductibilité fiscale du recours à certains services permettrait de soustraire de nombreux emplois au marché noir; presse donc les gouvernements des États membres d'envisager un régime financier et fiscal favorable;




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Date index: 2022-08-04
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