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Aircraft grounding
Aircraft marshalling gestures
Aircraft marshalling signals
Attack aircraft
Direct discrimination on grounds of sex
Direct discrimination on the basis of sex
Direct gender-based discrimination
Direct sex discrimination
Gestures used to direct aircraft
Ground attack aircraft
Ground radio direction finder
Ground-aircraft direction
Ground-station DF
Grounded aircraft
Grounding
Signals used to marshal aircraft

Vertaling van "ground-aircraft direction " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


A/C grounding | aircraft grounding | grounding

immobilisation au sol | interdiction de vol




ground-station DF [ ground radio direction finder ]

radiogoniomètre terrestre


Fall from aircraft, not due to an accident to aircraft, member of ground crew or airline employee injured

chute d'un avion, non due à un accident d'avion, membre de l'équipage au sol ou employé d'une compagnie aérienne blessé


Hit by aircraft, without accident to aircraft, member of ground crew or airline employee injured

percuté par un avion, sans accident d'avion, membre de l'équipage au sol ou employé d'une compagnie aérienne blessé


Fall in aircraft, not due to an accident to aircraft, member of ground crew or airline employee injured

chute dans l'avion, non due à un accident d'avion, membre d'un équipage au sol ou employé d'une compagnie aérienne blessé


aircraft marshalling gestures | signals used to marshal aircraft | aircraft marshalling signals | gestures used to direct aircraft

signaux de guidage au sol des avions


attack aircraft | ground attack aircraft

avion d'attaque au sol


direct discrimination on grounds of sex | direct discrimination on the basis of sex | direct gender-based discrimination | direct sex discrimination

discrimination sexuelle directe
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Among the options being examined is the possibility of designating these bands for direct air-to-ground communications (complementing Decision 2013/654/EU[19] on mobile communications on board aircraft) in coexistence with cordless cameras and short range devices.

Parmi les options à l’examen, il existe la possibilité de désigner ces bandes pour des communications directes air-sol (décision d’exécution n° 2013/654/UE[19] sur les services de communications mobiles à bord des aéronefs) coexistant avec des caméras sans fil et des dispositifs à courte portée.


A new and wider definition of operating restrictions as compared to Directive 2002/30/EC should be introduced in order to facilitate the implementation of new technologies and new operational capabilities of aircraft and ground equipment.

Une nouvelle définition des restrictions d’exploitation, plus large que celle de la directive 2002/30/CE, devrait être introduite afin de faciliter la mise en œuvre des nouvelles technologies et des nouvelles capacités opérationnelles des aéronefs et des équipements au sol.


2. The provision of engineering and maintenance services to cargo aircraft owned or controlled, directly or indirectly, by an Iranian person, entity or body shall be prohibited, where the providers of the service have information, including from the competent customs authorities on the basis of the pre-arrival and pre-departure information referred to in Article 36, that provides reasonable grounds to determine that the cargo aircraft carry goods covered by the Common Military List or goods the supply, sale, transfer or export of which is prohibited under this Regulation, unl ...[+++]

2. La fourniture de services techniques et d'entretien pour des aéronefs de fret appartenant à ou contrôlés, directement ou indirectement, par une personne, une entité ou un organisme iraniens est interdite si les prestataires de services disposent d'informations, fournies notamment par les autorités douanières compétentes sur la base des informations préalables à l'arrivée et au départ visées à l'article 36, qui permettent raisonnablement d'établir que ces aéronefs de fret transportent des biens énumérés dans la liste commune des équipements militaires ou des biens dont la fourniture, la vente, le transfert ou l'exportation sont interdi ...[+++]


2. The provision by nationals of Member States, or from the territories of Member States, of engineering and maintenance services to cargo aircraft owned or controlled, directly or indirectly, by an Iranian person, entity or body shall be prohibited, where the providers of the service have information, including from the competent customs authorities on the basis of the pre-arrival and pre-departure information referred to in Article 27, that provides reasonable grounds to believe that the cargo aircraft carry goods covered by the Common Military List or goods the supply, sal ...[+++]

2. La fourniture, par les ressortissants des États membres ou depuis le territoire des États membres, de services techniques et d'entretien pour des aéronefs de fret appartenant à une personne, une entité ou un organisme iraniens ou contrôlés directement ou indirectement par eux, est interdite si les prestataires de services disposent d'informations, fournies notamment par les autorités douanières compétentes sur la base des informations préalables à l'arrivée et au départ visées à l'article 27, qui permettent raisonnablement de penser que ces aéronefs de fret transportent des biens énumérés dans la liste commune des équipements militair ...[+++]


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Pursuant to Article 6(1) of Directive 98/37/EC, France lodged a formal objection in respect of standard EN 12312-9:2005, ‘Aircraft ground support equipment — Specific requirements — Part 9: Container/Pallet loaders’ adopted by the European Committee for Standardisation (CEN) on 21 March 2005, the reference of which has been published in the Official Journal of the European Union (3).

En application de l’article 6, paragraphe 1, de la directive 98/37/CE, la France a soulevé une objection formelle concernant la norme EN 12312-9:2005 «Matériel au sol pour aéronefs — Exigences particulières — Partie 9: Chargeurs de conteneurs/palettes» adoptée par le Comité européen de normalisation (CEN) le 21 mars 2005 et dont la référence a fait l’objet d’une publication au Journal officiel de l’Union européenne (3).


10. In its original version, the Directive granted the Member States the possibility of grounding all aircraft which failed to comply with safety measures.

Dans sa version originale, la directive laissait aux États membres la possibilité d’immobiliser au sol les aéronefs ne satisfaisant pas aux critères de sécurité.


10. In its original version, the Directive granted the Member States the possibility of grounding all aircraft which failed to comply with safety measures.

Dans sa version originale, la directive laissait aux États membres la possibilité d’immobiliser au sol les aéronefs ne satisfaisant pas aux critères de sécurité.


2. This Directive shall be without prejudice to the Member States' right to carry out inspections not covered by this Directive and to ground, ban, or impose conditions on any aircraft landing at their airports in accordance with Community and international law.

2. La présente directive est sans préjudice du droit des États membres de procéder à des inspections qui ne sont pas couvertes par la présente directive et d'immobiliser au sol, d'interdire ou de soumettre à des conditions les aéronefs atterrissant sur leurs aéroports, conformément à la législation communautaire et internationale.


2. This Directive shall be without prejudice to the Member States' right to carry out inspections not covered by this Directive and to ground, ban, or impose conditions on any aircraft landing at their airports in accordance with Community and international law.

2. La présente directive est sans préjudice du droit des États membres de procéder à des inspections qui ne sont pas couvertes par la présente directive et d'immobiliser au sol, d'interdire ou de soumettre à des conditions les aéronefs atterrissant sur leurs aéroports, conformément à la législation communautaire et internationale.


1. Insurance to cover liability vis-à-vis third parties shall be understood to cover any damage caused by an aircraft in flight or on the ground or by any person or object falling therefrom to third parties, for each aircraft and incident, only if the damage is a direct consequence of the incident giving rise thereto, and

1. L'assurance couvrant la responsabilité à l'égard des tiers est réputée couvrir tout dommage causé à des tiers par un aéronef en vol ou au sol ou par toute personne ou tout objet qui en tombe et ce, pour chaque aéronef et chaque incident, uniquement si le dommage est une conséquence directe de l'incident qui y a donné lieu, et




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'ground-aircraft direction' ->

Date index: 2024-11-03
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