Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BCG portfolio planning model
Boston Consulting Group grid
Boston Consulting Group model
Boston Consulting Group portfolio planning model
COMCARSTRIKFORGRU TWO
Group of 22
Group of Twenty-Two
Growth - share matrix
School party group
Six plus Two Group
Two-by-two growth - share matrix

Vertaling van "groups two schools " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Definition: Disorder involving persistent dissocial or aggressive behaviour (meeting the overall criteria for F91.- and not merely comprising oppositional, defiant, disruptive behaviour) occurring in individuals who are generally well integrated into their peer group. | Conduct disorder, group type Group delinquency Offences in the context of gang membership Stealing in company with others Truancy from school

Définition: Trouble caractérisé par la présence d'un comportement dyssocial ou agressif (répondant aux critères généraux cités en F91.- et non limité à un comportement oppositionnel, provocateur ou perturbateur), se manifestant chez des enfants habituellement bien intégrés dans leur groupe d'âge. | Délinquance de groupe Délits commis en bande Ecole buissonnière Troubles des conduites, type en groupe Vols en groupe


Definition: A group of disorders in which anxiety is evoked only, or predominantly, in certain well-defined situations that are not currently dangerous. As a result these situations are characteristically avoided or endured with dread. The patient's concern may be focused on individual symptoms like palpitations or feeling faint and is often associated with secondary fears of dying, losing control, or going mad. Contemplating entry to the phobic situation usually generates anticipatory anxiety. Phobic anxiety and depression often coexist. Whether two diagnoses, phobic anxiety and depressive episode, are needed, or only one, is determined ...[+++]

Définition: Groupe de troubles dans lesquels une anxiété est déclenchée, exclusivement ou essentiellement, par certaines situations bien précises sans dangerosité actuelle. Ces situations sont de ce fait typiquement évitées ou endurées avec appréhension. Les préoccupations du sujet peuvent être centrées sur des symptômes individuels tels que des palpitations ou une impression d'évanouissement et aboutissent souvent à une peur de mourir, de perdre le contrôle de soi ou de devenir fou. La simple évocation d'une situation phobogène déclenche habituellement une anxiété anticipatoire. L'anxiété phobique est souvent associée à une dépression. ...[+++]


Definition: A heterogeneous group of disorders characterized by the acute onset of psychotic symptoms such as delusions, hallucinations, and perceptual disturbances, and by the severe disruption of ordinary behaviour. Acute onset is defined as a crescendo development of a clearly abnormal clinical picture in about two weeks or less. For these disorders there is no evidence of organic causation. Perplexity and puzzlement are often present but disorientation for time, place and person is not persistent or severe enough to justify a diagnosis of organically caused delirium (F05.-). Complete recovery usually occurs within a few months, often ...[+++]

Définition: Groupe hétérogène de troubles caractérisés par la survenue aiguë de symptômes psychotiques tels que des idées délirantes, des hallucinations, des perturbations des perceptions et par une désorganisation massive du comportement normal. Une survenue aiguë est définie comme étant l'apparition, allant crescendo, d'un tableau clinique manifestement pathologique, en deux semaines au plus. Ces troubles ne comportent aucun élément en faveur d'une étiologie organique. Ils s'accompagnent souvent d'une perplexité ou d'une hébétude, mais les perturbations de l'orientation dans le temps, dans l'espace, et quant à la personne, ne sont pas ...[+++]


two-by-two growth - share matrix | growth - share matrix | BCG portfolio planning model | Boston Consulting Group grid | Boston Consulting Group portfolio planning model | Boston Consulting Group model

matrice croissance du marché/part de marché relative | matrice du Boston Consulting Group | modèle du Boston Consulting Group | matrice du BCG | modèle du BCG | grille du Boston Consulting Group


Federal-Provincial Joint Working Group on Graduates of Foreign Medical Schools [ Joint Working Group on Graduates of Foreign Medical Schools ]

Groupe de travail mixte fédéral-provincial sur les médecins diplômés à l'étranger [ Groupe de travail mixte sur les médecins diplômés à l'étranger ]


Commander, Carrier Striking Force Group Two [ COMCARSTRIKFORGRU TWO ]

Commandant du 2ème groupe de la force d'intervention de porte-avions [ COMCARSTRIKFORGRU TWO ]


Group of Twenty-Two [ G22,G-22 | Group of 22 ]

Groupe des Vingt-deux [ G22,G-22 | Groupe des 22 ]






between adjacent needles from two groups of needles there are grain boundaries

les familles d'aiguilles sont séparées par les joints de grains
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Their argument was that the current regime of section 93 forces the anglophone minority into two sides—two groups if you will, two school boards, or two arrangements, Protestant and Catholic; whereas doing away with section 93 and bringing the anglophone minority under a linguistic school board regime would strengthen the anglophone minority in Quebec.

Selon eux, le régime actuel de l'article 93 force la minorité anglophone à se partager en deux groupes: deux commissions scolaires, ou deux arrangements, protestant et catholique. Si l'on supprimait l'article 93 et que l'on réunissait la minorité anglophone dans un régime de commissions scolaires linguistiques, la minorité anglophone s'en trouverait renforcée au Québec.


37. Considering the vital role of education in creating a tolerant multi-ethnic society, urges all governments in BiH to promote an inclusive, non-discriminatory education system, and to eliminate the segregation of different ethnic groups (two schools under one roof) by developing common education programmes and integrated classes across the country; calls on the Commission to examine if targeted EU support could assist in ending the segregated education system;

37. appelle tous les gouvernements de Bosnie-Herzégovine, étant donné le rôle fondamental de l'éducation dans la création d'une société multiethnique tolérante, à promouvoir un système éducatif ouvert et non discriminatoire et à éliminer la ségrégation ethnique (deux écoles sous un même toit) en développant des programmes d'enseignement communs et des classes intégrées sur tout le territoire du pays; demande à la Commission d'examiner si une aide européenne ciblée ne serait pas susceptible de contribuer à mettre fin au système éducatif ségrégationniste;


31. Points out that education is a primary vehicle for genuine inter-ethnic reconciliation; considers that, in the context of EU assistance, increased attention should be paid to promoting an inclusive, non-discriminatory education system, based on tolerance and respect for diversity and on efforts to reach an understanding of the common history, and eliminating the segregation of different ethnic groups (two schools under one roof) by developing common education programmes and integrated classes in both entities; welcomes, in this regard, the establishment of a BiH-wide school students council;

31. souligne que l'éducation est le principal vecteur d'une véritable réconciliation interethnique; estime que, dans le cadre de l'aide de l'Union européenne, une attention toute particulière devrait être accordée à la promotion d'un système éducatif non discriminatoire et inclusif, fondé sur la tolérance et le respect de la diversité, ainsi que sur des efforts visant une compréhension de l'histoire commune, ainsi qu'à l'élimination de la ségrégation entre groupes ethniques différents (deux écoles sous le même toit) en développant des programmes éducatifs communs et en créant des classes intégrées dans les deux entités; se félicite, à ...[+++]


31. Points out that education is a primary vehicle for genuine inter-ethnic reconciliation; considers that, in the context of EU assistance, increased attention should be paid to promoting an inclusive, non-discriminatory education system, based on tolerance and respect for diversity and on efforts to reach an understanding of the common history, and eliminating the segregation of different ethnic groups (two schools under one roof) by developing common education programmes and integrated classes in both entities; welcomes, in this regard, the establishment of a BiH-wide school students council;

31. souligne que l'éducation est le principal vecteur d'une véritable réconciliation interethnique; estime que, dans le cadre de l'aide de l'Union européenne, une attention toute particulière devrait être accordée à la promotion d'un système éducatif non discriminatoire et inclusif, fondé sur la tolérance et le respect de la diversité, ainsi que sur des efforts visant une compréhension de l'histoire commune, ainsi qu'à l'élimination de la ségrégation entre groupes ethniques différents (deux écoles sous le même toit) en développant des programmes éducatifs communs et en créant des classes intégrées dans les deux entités; se félicite, à ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
31. Points out that education is a primary vehicle for genuine inter-ethnic reconciliation; considers that, in the context of EU assistance, increased attention should be paid to promoting an inclusive, non-discriminatory education system, based on tolerance and respect for diversity and on efforts to reach an understanding of the common history, and eliminating the segregation of different ethnic groups (two schools under one roof) by developing common education programmes and integrated classes in both entities; welcomes, in this regard, the establishment of a BiH-wide school students council;

31. souligne que l'éducation est le principal vecteur d'une véritable réconciliation interethnique; estime que, dans le cadre de l'aide de l'Union européenne, une attention toute particulière devrait être accordée à la promotion d'un système éducatif non discriminatoire et inclusif, fondé sur la tolérance et le respect de la diversité, ainsi que sur des efforts visant une compréhension de l'histoire commune, ainsi qu'à l'élimination de la ségrégation entre groupes ethniques différents (deux écoles sous le même toit) en développant des programmes éducatifs communs et en créant des classes intégrées dans les deux entités; se félicite, à ...[+++]


In this country, for those who do not know, there are two schools of thought in the students' groups.

Dans notre pays, pour ceux qui ne le sauraient pas, il y a deux écoles de pensée qui s'opposent chez les étudiants.


I would like to make it even clearer: if option A put forward by the groupe de suivi were chosen, the Italian section would be the only one to be penalised by being located in two schools on the outskirts: Uccle and Laeken.

Je préciserai ma pensée en signalant ceci: dans le cas où la solution A proposée par le groupe de suivi serait adoptée, seule la section italienne serait pénalisée par sa localisation dans deux écoles situées en périphérie: Uccle et Laeken.


Pedagogic approach : Needs adressed on two basic axes:(1) personal and social development,(2) development of capabilities required to handle working life combination of individual approach and insertion into a group as socializing and motivating environment co-operation with various institutions to look at personal, family, social and health problems that may lie behind the 'school' problem active not passive consumption; and self-assessment based evaluation of progress made, 'constructive learning' flexible curriculum and time-table ...[+++]

Approche pédagogique : Les besoins des jeunes seront considérés selon deux axes :(1) le développement personnel et social, (2) le développement des aptitudes requises sur le marché de l'emploi. Combinaison d'une approche individualisée et de l'insertion dans un groupe offrant un environnement socialisant et motivant. Coopération avec diverses institutions pour prendre en compte les problèmes personnels, familiaux, de santé qui peuvent être présents derrière les difficultés scolaires. Participation active et non passive, auto-évaluation des progrès accomplis, apprentissage constructif. Emploi du temps et programme flexible, formateurs com ...[+++]


The Government of Quebec, willing to provide training to social assistance recipients, commissioned the school board to train people in industrial mechanics-which made two groups-and the federal government also commissioned the school board to train two other groups in industrial mechanics.

Le gouvernement du Québec voulant former des personnes qui bénéficiaient d'aide sociale a passé une commande à la commission scolaire de former des élèves en mécanique industrielle-on était rendu à deux groupes-et le gouvernement fédéral, lui,


The Steering Group therefore called on the "Training and Education" Working Group to continue its work on the basis of broader terms of reference and instructed it to examine closely two questions: (i) the transition of young people from school to work and their initial training and, (ii) the participation of the two sides of industry in Community programmes.

Le groupe de pilotage a ainsi demandé au groupe "Formation et éducation" de porusuivre ses travaux en élargissant le mandat qui lui avait été confié et l'a chargé d'approfondir deux thèmes : la transition des jeunes de l'éducation à la vie active et professionnelle et leur formation initiale, et la participation des partenaires sociaux aux programmes communautaires.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'groups two schools' ->

Date index: 2022-02-12
w