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Compound annual growth rate
Compound growth rate
Compound rate of growth
Compounded growth rate
Growth approach
Growth hormone
Growth investing strategy
Growth investment strategy
Growth regulant
Growth regulator
Growth strategy
Growth substance
IGF-I
Insulin-like growth factor 1
Insulin-like growth factor-1
Insulin-like growth factor-I
Non-believer
PGR
Plant growth regulator
Plant hormone
Plant regulating substance
Plant regulator
Plant-growth regulator
Ripley's Believe it or not!
Ripley's Believe it or not! book of chance
Suspended biomass
Suspended biomass growth
Suspended growth reactor
Suspended growth secondary treatment system
Suspended microbial growth
When there are grounds for believing

Vertaling van "growth believes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]

Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

petite taille par déficit primaire en sous-unité acide labile


plant growth regulator | PGR | plant-growth regulator | plant regulator | growth regulator | growth regulant | growth substance | plant regulating substance | plant hormone | growth hormone

substance de croissance | régulateur de croissance | hormone végétale


when there are grounds for believing

lorsqu'il y a lieu de supposer


compound growth rate [ compound annual growth rate | compounded growth rate | compound rate of growth ]

taux de croissance composé [ taux de croissance annuel composé | taux de croissance cumulé ]


Suspended growth reactor [ suspended growth secondary treatment system | suspended biomass growth | suspended microbial growth | suspended biomass ]

acteur à biomasse en suspension


growth approach | growth investing strategy | growth investment strategy | growth strategy

stratégie de croissance




insulin-like growth factor-I | IGF-I | insulin-like growth factor-1 | insulin-like growth factor 1

facteur de croissance insulinomimétique de type I | IGF-I | IGF I | somatomédine A


Melanocortin 4 receptor (MC4R) deficiency is the commonest form of monogenic obesity identified so far. MC4R deficiency is characterized by severe obesity, an increase in lean body mass and bone mineral density, increased linear growth in early child

obésité par déficit du récepteur de la mélanocortine 4
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Without prejudice to the pursuit of structural reforms through the European Employment Strategy, and within the context of a policy strategy aiming at higher growth, higher employment and a more cohesive society, the Commission believes that, while immigration will never be a solution in itself to the problems of the labour market, migrants can make a positive contribution to make to the labour market, to economic growth and to the sustainability of social protection systems.

Sans préjudice de la poursuite des réformes structurelles dans le cadre de la stratégie européenne pour l'emploi, et dans le contexte d'une stratégie politique visant à favoriser la croissance, à créer des emplois et à renforcer la cohésion de la société, la Commission pense que, même si l'immigration ne constituera jamais en soi une solution aux problèmes que connaît le marché de l'emploi, les migrants peuvent apporter une contribution positive à ce dernier, à la croissance économique et à la pérennité de nos systèmes de protection sociale.


The Commission believes that the potential of enterprises can and should be better harnessed in support of sustainable development and the Growth and Jobs strategy.

La Commission est convaincue que le potentiel des entreprises peut et devrait être mieux exploité au service du développement durable et de la stratégie pour la croissance et l’emploi.


40. Believes that growing international competition driven by increasingly skilled workforces has left the EU with serious skill shortages and mismatches that are acting as a brake on economic growth; believes that if Member States are to have a realistic chance of reaching the Europa 2020 employment targets, they must focus on creating the right environment for job creation;

40. est convaincu que la concurrence croissante à l'échelle internationale emmenée par une main-d'œuvre de plus en plus qualifiée a plongé l'Union européenne dans une situation caractérisée par un grave manque de main-d'œuvre qualifiée et une inadéquation entre sa main-d'œuvre et les postes disponibles, qui freinent sa croissance économique; estime que, pour que les États membres aient une chance réaliste d'atteindre les objectifs de la stratégie Europe 2020 en matière d'emploi, ils doivent se concentrer sur la création d'un environnement favorable à la création d'emplois;


39. Believes that growing international competition driven by increasingly skilled workforces has left the EU with serious skill shortages and mismatches that are acting as a brake on economic growth; believes that if Member States are to have a realistic chance of reaching the Europa 2020 employment targets, they must focus on creating the right environment for job creation;

39. est convaincu que la concurrence croissante à l'échelle internationale emmenée par une main-d'œuvre de plus en plus qualifiée a plongé l'Union européenne dans une situation caractérisée par un grave manque de main-d'œuvre qualifiée et une inadéquation entre sa main-d'œuvre et les postes disponibles, qui freinent sa croissance économique; estime que, pour que les États membres aient une chance réaliste d'atteindre les objectifs de la stratégie Europe 2020 en matière d'emploi, ils doivent se concentrer sur la création d'un environnement favorable à la création d'emplois;


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Notes that energy reporting obligations as part of a framework are essential to evaluate the progress and implementation of existing energy efficiency legislation; regrets, however, the excessive energy reporting obligations imposed, also by gold-plating by Member States, on businesses, energy producers, consumers and public authorities, which limit the potential for growth and innovation; stresses that reporting duties should wherever possible be simplified in order to reduce administrative burdens and costs; criticises the fact that data obtained in reporting are often not comparable across the EU due to different breakdowns, method ...[+++]

fait observer que les obligations de déclaration font partie d'un cadre et sont essentielles pour évaluer le progrès et la mise en œuvre de la législation actuelle de l'Union en matière d'efficacité énergétique; regrette néanmoins les obligations de déclaration excessives imposées, notamment par une surrèglementation des États membres, aux entreprises, aux producteurs d'énergie, aux consommateurs et aux administrations publiques dans le domaine de l'énergie, qui limitent le potentiel de croissance et d'innovation; souligne que les obligations en matière d’information doivent, dans la mesure du possible, être simplifié afin de réduire la charge administrative et les coûts; regrette que les données obtenues à partir des déclarations ne soi ...[+++]


Considers that the ERDF and the Cohesion Fund can contribute to meeting the targets under Directive 2009/28/EC and the 2030 Framework for Climate and Energy, as well as funding research and innovation in connection with renewable energy generation, while supporting job creation and economic growth; underlines the importance of thematic concentration within cohesion policy, since this should contribute to channelling investment towards the low-carbon economy, including renewable energies, especially in the light of the prominent role of the thematic objective ‘Supporting the shift towards a low-carbon economy in all sectors’; calls on t ...[+++]

estime que le FEDER et le Fonds de cohésion peuvent contribuer à la réalisation des objectifs fixés par la directive 2009/28/CE et par le cadre d'action en matière de climat et d'énergie à l'horizon 2030, ainsi qu'au financement de la recherche et de l'innovation en matière de production d'énergie renouvelable, tout en soutenant la création d'emplois et la croissance économique; souligne que la concentration thématique au sein de la politique de cohésion est essentielle étant donné qu'elle devrait contribuer à orienter les investissements vers l'économie à faibles émissions de carbone, notamment les énergies renouvelables, compte tenu e ...[+++]


Believes that the domestic work and care sector and its professionalisation can create jobs and growth and therefore that fair remuneration is necessary; considers that solutions could be part of a social innovation model.

estime que le secteur des employés de maison, des auxiliaires de vie et des gardes d'enfants et sa professionnalisation peuvent contribuer à créer des emplois et à générer de la croissance et qu'une rémunération équitable est dès lors nécessaire; estime que les solutions pourraient faire partie d'un modèle d'innovation sociale.


11. Calls on the Union and the Member States to give strong support to the creation of regional and crossborder maritime clusters; underscores the strategic importance of such clusters as centres of excellence for economic activity related to blue growth; believes that developing them will promote the sharing of knowledge and good practice, generate synergies between the various sectors of the blue economy, and help to attract investment;

11. appelle à un soutien fort de l'Union et des États-membres pour la création de clusters maritimes régionaux et transfrontaliers; insiste sur l'importance stratégique que ces clusters revêtent en tant que pôles d'excellence pour les activités économiques liées à la croissance bleue; estime que leur développement sera générateur de partage des connaissances et des bonnes pratiques, de synergies entre les différents secteurs de l'économie bleue et d'attractivité pour les investissements;


197. Notes that SMEs and entrepreneurs play a significant role in all economies and are the key generators of employment and income, and drivers of innovation and growth; believes that SMEs are crucial to future development, growth and welfare in the EU, and that the EU's competitiveness vis-à-vis the world can be strengthened by prioritising SMEs;

197. fait observer que les PME et les chefs d'entreprise jouent un rôle majeur dans toutes les économies et qu'ils sont de grands pourvoyeurs d'emplois et de revenus et des moteurs de l'innovation et de la croissance; considère que les PME jouent un rôle crucial pour l'avenir du développement, de la croissance et de la prospérité dans l'UE, et que le fait d'accorder la priorité aux PME devrait renforcer la compétitivité de celle-ci à l'échelle mondiale;


8. Believes that, in the general context of the renewed Lisbon Strategy, where social questions ranked behind, there is a risk that the promotion of social inclusion may be seen as a secondary goal subordinate to competitiveness or economic growth; believes that it is important to emphasise the coherence of policies and strategies aiming for economic growth and social cohesion;

8. estime que dans le contexte général de la révision de la stratégie de Lisbonne qui fait passer au second plan les questions sociales, le risque existe que la promotion de l'inclusion sociale soit considérée comme un objectif secondaire, subordonné à la compétitivité ou à la croissance économique; estime qu'il est important de mettre l'accent sur la cohérence des politiques et des stratégies visant à la croissance économique et à la cohésion sociale;


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