Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AHTS ship
AHTS vessel
Anchor handling tug supply ship
Anchor handling tug supply vessel
Anchor-handling ship
Conduct shipment risk management
Ensure cost-effective handling of cargo on ships
Handle
Handle a ship
Handle shipment risks
Manage risks of shipments
Ship handling
Ship manoeuvring and handling
Ship manoeuvring simulator
Ship-to-shore handling equipment

Traduction de «handle many ships » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
navigation simulator,ship handling simulator | ship manoeuvring simulator

simulateur de navigation




ensure cost-effective handling of cargo on ships | implement cost-efficient strategies for loading and unloading cargo on ships | implement cost-effective cargo handling strategies on ships | implement cost-effective strategies for loading and unloading cargo on ships

mettre en œuvre des stratégies rentables de manutention de la cargaison sur les navires


anchor handling tug supply vessel [ AHTS vessel | anchor handling tug supply ship | AHTS ship ]

navire ravitailleur-remorqueur-manipulateur d'ancres


ship manoeuvring and handling

manoeuvre et conduite du navire




conduct shipment risk management | manage risks of shipments | ensure safety of shipping operations involving dangerous cargo | handle shipment risks

gérer les risques d'expédition




ship-to-shore handling equipment

matériel de déchargement des marchandises


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
103. Emphasises that the Court of Auditors' findings in Special Report No 13/2011 were corroborated by the conclusions of the fact-finding mission of Parliament's Committee on Budgetary Control to the ports of Rotterdam and Antwerp, which took place on 19 and 20 September 2012; points out that the Union is a major trading block and that large European ports handle many ships; notes that as a result of logistical pressures, those ports rely on the procedures provided for in the customs regulation and that authorised economic operators gain in importance; notes, however, that Rotterdam, for example, the largest European port granted a h ...[+++]

103. souligne que les conclusions contenues dans le rapport spécial n° 13/2011 de la Cour des comptes ont été confirmées par les conclusions de la mission d'étude menée par la commission du contrôle budgétaire du Parlement dans les ports de Rotterdam et d'Anvers les 19 et 20 septembre 2012; rappelle que l'Union constitue un ensemble commercial majeur et que les grands ports européens prennent en charge de nombreux navires; souligne que, en raison du volume de leurs flux logistiques, ces ports sont tributaires des procédures inscrites dans la réglementation douanière et que les acteurs économiques agréés gagnent en importance; observe ...[+++]


99. Emphasises that the Court of Auditors' findings in Special Report No 13/2011 were corroborated by the conclusions of the fact-finding mission of Parliament's Committee on Budgetary Control to the ports of Rotterdam and Antwerp, which took place on 19 and 20 September 2012; points out that the Union is a major trading block and that large European ports handle many ships; notes that as a result of logistical pressures, those ports rely on the procedures provided for in the customs regulation and that authorised economic operators gain in importance; notes, however, that Rotterdam, for example, the largest European port granted a hi ...[+++]

99. souligne que les conclusions contenues dans le rapport spécial n° 13/2011 de la Cour des comptes ont été confirmées par les conclusions de la mission d'étude menée par la commission du contrôle budgétaire du Parlement dans les ports de Rotterdam et d'Anvers les 19 et 20 septembre 2012; rappelle que l'Union constitue un ensemble commercial majeur et que les grands ports européens prennent en charge de nombreux navires; souligne que, en raison du volume de leurs flux logistiques, ces ports sont tributaires des procédures inscrites dans la réglementation douanière et que les acteurs économiques agréés gagnent en importance; observe t ...[+++]


In Vancouver, where many employees work for a short period of time in one area, at the cruise ship terminal handling baggage for example, the port authority could end up with a large percentage of its workers requiring that security clearance because of those two to three weeks of work, whereas at different jobs those same workers might not require clearance.

À Vancouver, où de nombreux employés travaillent pendant une courte période de temps dans un endroit, par exemple, dans la gare maritime pour paquebots de croisière à la manutention des bagages, les autorités portuaires pourraient se retrouver avec un pourcentage élevé de ses employés qui ont besoin d'une habilitation de sécurité à cause de ces deux ou trois semaines de travail, tandis que dans des emplois différents, ces mêmes travailleurs pourraient ne pas avoir besoin d'une habilitation.


Many input costs directed at farmers are included in the cost of doing business when they ship their grain. I'm assuming the cost of the insurance would be included in the handling charges, elevation charges, or whatever.

Comme les agriculteurs doivent tenir compte de tous leurs coûts pour négocier le prix de leurs céréales, je suppose que les coûts d'assurance seraient inclus dans les frais de manutention, les frais d'élévateur ou autres.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The Chamber of Shipping of British Columbia is supportive of Bill C-3 for many reasons, including but not limited to the regulated adoption of the incident command system by the Canadian Coast Guard, the extension of pollution prevention and response to include oil handling facilities, the removal of legal barriers to cross-border responders, the commitment to expansion of Canada’s national aerial surveillance system, the commitment to expand the number of designated ports for traffic control measures, the commitment to expand scienti ...[+++]

La Chamber of Shipping of British Columbia appuie le projet de loi C-3 pour de nombreuses raisons, notamment l'adoption réglementée du système de commandement en cas d'incident par la garde côtière canadienne, l'élargissement des mesures de prévention et d'intervention en matière de pollution pour y intégrer les installations de manutention d'hydrocarbure, l'élimination des obstacles juridiques pour les interventions transfrontalières, l'engagement à l'égard du développement du Programme national de surveillance aérienne, l'engagement à l'égard de l'augmentation du nombre de ports désignés pour les mesures de contrôle de la circulation, ...[+++]


It is, however, precisely because there are not especially many people employed on modern ships that we should leave it to the competent port workers to ensure that cargoes are handled properly.

Or, c’est précisément parce que le nombre de personnes employées sur ces navires n’est pas particulièrement important que nous devons confier le bon traitement des cargaisons aux travailleurs portuaires, dont la compétence est avérée.


It is, however, precisely because there are not especially many people employed on modern ships that we should leave it to the competent port workers to ensure that cargoes are handled properly.

Or, c’est précisément parce que le nombre de personnes employées sur ces navires n’est pas particulièrement important que nous devons confier le bon traitement des cargaisons aux travailleurs portuaires, dont la compétence est avérée.


In many cases, the port services – both with regard to the ship and the goods – are faced with no effective competition or with very limited competition and this means that there is often abuse of dominant positions, such as the imposition of obligatory services which are not necessary or are not even used, for example, piloting, towing, mooring and port handling, as well as the payment of very high tariffs.

Dans bien des cas, les services portuaires - concernant le navire et les marchandises - sont fournis sans concurrence réelle ou avec une concurrence très limitée, ce qui entraîne souvent des abus de position dominante, comme l’imposition de services obligatoires inutiles et même inutilisés comme, par exemple, le pilotage, le remorquage, l’amarrage ou la manutention portuaire, ainsi que le paiement de tarifs très élevés.


I must say to you both that you have had your hands on the wheel of the finance ship through some very turbulent global economic times, and although we have not yet arrived in calm waters, I am sure you recognize that many of us, particularly on this side of the table, would want to express to you our great confidence and applaud you in the way you have handled this most difficult situation.

Je tiens à souligner que vous avez tous deux bien tenu le gouvernail des finances du pays pendant que nous naviguions en eau trouble sur le plan économique. Nous ne sommes toujours pas en eau calme, mais vous comprendrez que bon nombre d'entre nous, surtout de ce côté-ci de la table, désirent exprimer notre entière confiance en vos capacités et désirent vous féliciter de la façon dont vous avez géré cette situation des plus difficiles.


On the major combatants — frigates, destroyers and two supply ships — we have about as many sea days as we can handle — certainly enough to be able to maintain the professional competencies that are important to pass on from year to year.

Les principaux navires de guerre, soit les frégates, les destroyers et les deux ravitailleurs, ont plus ou moins atteint le nombre maximal de jours en mer. Le nombre est certainement suffisant pour pouvoir maintenir les compétences professionnelles, qu'il est important de transmettre d'année en année.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'handle many ships' ->

Date index: 2024-02-15
w