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Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Charges for use of infrastructure
Dock due
Embarkation tax
HMT
Harbor due
Harbor fee
Harbor maintenance tax
Harbour due
Harbour fee
Harbour maintenance
Harbour maintenance fee
Harbour maintenance tax
Ontario social services maintenance tax
Patent maintenance tax
Port charge
Port due
Port tax

Vertaling van "harbour maintenance tax " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
harbour maintenance tax | HMT [Abbr.]

taxe pour l'entretien des ports


harbor maintenance tax | harbour maintenance tax

redevance de maintenance portuaire


harbour maintenance fee

redevance de maintenance portuaire




Ontario social services maintenance tax

taxe de maintien des services sociaux de l'Ontario


patent maintenance tax

taxe périodique sur les brevets


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The following page shows how we use regulations to stop us from using water as an economic engine — the Canadian Coasting Trade Act, the U.S. harbour maintenance tax.

La page suivante montre comment nous recourons à la réglementation pour interdire d'utiliser l'eau comme moteur économique — la Loi canadienne sur le cabotage, la taxe américaine d'entretien portuaire.


It was recommended that, during bilateral negotiations, Canada should lobby the United States to eliminate its harbour maintenance tax, which would also make cross-lake shortsea shipping more competitive with trucking services.

Il a été recommandé que, pendant les négociations bilatérales, le Canada fasse pression auprès des États-Unis afin d’éliminer la taxe pour l’entretien des ports, pour ainsi augmenter la capacité concurrentielle du transport maritime à courte distance à travers les Grands Lacs par rapport aux services de camionnage.


Finally, the regulatory regime in the United States favours cargo entering a port by truck rather than by ship because shippers pay a harbour maintenance tax on the value of the cargo coming into a port but not by truck (Brooks)

Pour finir, le régime de réglementation des États-Unis favorise les cargaisons qui arrivent dans un port par camion et non par bateau, car les expéditeurs paient une taxe pour l’entretien des ports calculée selon la valeur de la cargaison acheminée par bateau, et non par camion.




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Date index: 2023-05-27
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