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Collect industrial waste
Collecting hazardous and non hazardous waste
Collecting of hazardous and non hazardous waste
Develop hazardous waste management strategies
Develop non-hazardous waste management strategies
EIHWHRMR
Export and Import of Hazardous Wastes Regulations
HHW
Hazardous Wastes Protocol
Hazardous and non hazardous waste collecting
Hazardous household garbage
Hazardous household refuse
Hazardous household waste
Hazardous waste collection facility
Hazardous waste depot
Hazardous waste management
Hazardous waste management strategy writing
Hazardous wastes management
Household hazardous waste
Household hazardous wastes
Management of hazardous wastes
Non-hazardous waste management strategies developing
Write hazardous waste management strategies
Write non-hazardous waste management strategies
Write strategies for hazardous waste management

Vertaling van "hazardous waste where " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
collecting hazardous and non hazardous waste | collecting of hazardous and non hazardous waste | collect industrial waste | hazardous and non hazardous waste collecting

collecter des déchets industriels


hazardous waste management strategy writing | write strategies for hazardous waste management | develop hazardous waste management strategies | write hazardous waste management strategies

élaborer des stratégies de gestion des déchets dangereux


non-hazardous waste management strategies developing | write non-hazardous waste management strategies | develop non-hazardous waste management strategies | developing strategies for non-hazardous waste management

élaborer des stratégies de gestion des déchets non dangereux


household hazardous waste | HHW | household hazardous wastes | hazardous household waste

déchets dangereux ménagers | déchets ménagers dangereux | déchets dangereux domestiques | déchets domestiques dangereux


hazardous waste management | hazardous wastes management | management of hazardous wastes

gestion des déchets dangereux


Export and Import of Hazardous Waste and Hazardous Recyclable Material Regulations [ EIHWHRMR | Export and Import of Hazardous Wastes Regulations ]

Règlement sur l'exportation et l'importation de déchets dangereux et de matières recyclables dangereuses [ REIDDMRD | Règlement sur l'exportation et l'importation des déchets dangereux ]


household hazardous waste [ HHW | hazardous household refuse | hazardous household garbage ]

déchet ménager spécial [ DMS | déchet ménager dangereux | déchet domestique dangereux ]


Control of Movement of Hazardous Waste and Hazardous Recyclable Material and of Prescribed Non-hazardous Waste for Final Disposal

Contrôle des mouvements de déchets dangereux ou de matières recyclables dangereuses et de déchets non dangereux régis devant être éliminés définitivement


Hazardous Wastes Protocol | Protocol on the Prevention of Pollution of the Mediterranean Sea by Transboundary Movements of Hazardous Wastes and their Disposal

Protocole déchets dangereux | Protocole relatif à la prévention de la pollution de la mer Méditerranée par les mouvements transfrontières de déchets dangereux et leur élimination


hazardous waste depot | hazardous waste collection facility

dépôt de déchets dangereux
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Clearly, we would like to see Canada move to the best available technologies for the management of all hazardous materials and for the elimination of the production of hazardous wastes, where that is environmentally and economically possible.

En clair, nous aimerions voir le Canada passer à l'utilisation des meilleures technologies disponibles pour la gestion de toutes les substances dangereuses et pour l'élimination de la production de déchets dangereux, quand c'est possible du point de vue environnemental et économique.


If it's a case, though, where it's one of our own regulations—and by one of our own I mean a CEPA-type regulation, which is not typically handled by the province, like ODS or NSN or exporting hazardous waste—where there isn't another agency we can pawn it off to if we don't have the resources, then it basically sits in a file until an investigator is freed up.

Cependant, s'il s'agit de l'un de nos propres règlements—c'est-à-dire un règlement adopté en vertu de la LCPE, dont la province ne s'occupe pas habituellement, notamment le règlement sur une substance menaçant l'ozone ou sur les renseignements concernant les substances nouvelles ou encore sur l'exportation de déchets dangereux—où il n'y a pas un autre organisme sur lequel nous pouvons compter si nous n'avons pas les ressources voulues, alors le dossier doit attendre qu'un enquêteur se libère.


This will include applying the waste hierarchy in accordance with the Waste framework Directive and the effective use of market-based instruments and measures to reduce the generation of waste, to promote reuse, to ensure high quality recycling and non-toxic material cycles so that waste can be used as a major, reliable source of raw material for the EU.; and to ensure that there is a high-quality source segregation system in place, energy recovery is limited to non-recyclable, non-biodegradable and non-compostable materials; that landfilling of recyclable, compostable and combustible materials is effectively phased out, except for certain hazardous waste where landfilli ...[+++]

Il s'agira notamment d'appliquer la hiérarchie des déchets conformément à la directive-cadre sur les déchets et de recourir à des instruments et mesures fondés sur le marché en vue de réduire la production de déchets, de promouvoir la réutilisation, de garantir un recyclage de qualité et des cycles de matériaux non toxiques afin que les déchets recyclés puissent utilisés comme une source importante et fiable de matières premières pour l'Union, et de veiller à ce qu'un système de séparation à la source de qualité soit en place, que la valorisation énergétique soit limitée aux matériaux non recyclables, non biodégradables et non compostables, que la mise en décharge de matières recyclables, compostables et combustibles soit effectivement supp ...[+++]


Additional efforts, including on the prevention front (e.g. to reduce food waste) are needed to: achieve a significant reduction of waste per capita in absolute terms, limit energy recovery to non-recyclable and non-compostable materials, phase out landfilling of recyclable, compostable and combustible materials, except for certain hazardous waste where landfilling would represent the safest disposal method, promote reuse, ensure high quality recycling and non-toxic material cycles, and develop markets for secondary raw materials.

Des efforts supplémentaires, y compris de prévention (par exemple de réduction des déchets de produits alimentaires) sont nécessaires pour parvenir à une réduction significative des déchets par habitant en termes absolus, limiter la valorisation énergétique aux matériaux non recyclables et non compostables, supprimer progressivement la mise en décharge de matières recyclables, compostables et combustibles, sauf pour certains déchets dangereux pour lesquels la décharge est la méthode la plus sûre de stockage, promouvoir la réutilisation, assurer un recyclage de haute qualité et multiplier les cycles pour les matières non toxiques, et déve ...[+++]


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Where do we stand in Canada in developing industries that deal with the recycling of waste materials, not hazardous wastes only, but waste materials generally, and where do we stand in dealing specifically with hazardous wastes and their disposal?

Où nous situons-nous au Canada quant au développement d'industries qui s'occupent du recyclage de matériaux usés, pas seulement de déchets dangereux, mais de déchets en général, et où nous situons-nous par rapport aux déchets dangereux plus particulièrement et à leur élimination?


2. A Member State may consider waste as hazardous waste where, even though it does not appear as such on the list of waste, it displays one or more of the properties listed in Annex III. The Member State shall notify the Commission immediately of any such cases. It shall record them in the report provided for in Article 34(1) and shall provide the Commission with all relevant information.

2. Un État membre peut considérer des déchets comme dangereux dans le cas où, même s'ils ne figurent pas comme tels sur la liste de déchets, ils présentent une ou plusieurs des propriétés énumérées à l'annexe III. L'État membre notifie immédiatement tout cas de ce type à la Commission, l'enregistre dans le rapport prévu à l'article 34, paragraphe 1, et fournit à la Commission toutes les informations s'y rapportant.


2. A Member State may consider waste as hazardous waste where, even though it does not appear as such on the list of waste, it displays one or more of the properties listed in Annex III. The Member State shall notify the Commission of any such cases in the report provided for in Article 34(1) and shall provide the Commission with all relevant information.

2. Un État membre peut considérer des déchets comme dangereux dans le cas où, même s'ils ne figurent pas comme tels sur la liste de déchets, ils présentent une ou plusieurs des propriétés énumérées à l'annexe III. L'État membre notifie tout cas de ce type à la Commission dans le rapport prévu à l'article 34, paragraphe 1, et fournit à la Commission toutes les informations s'y rapportant.


Part 2 is the list of wastes pursuant to Article 1(a) of Directive 75/442/EEC on waste and Article 1(4) of Directive 91/689/EEC on hazardous waste, where any waste marked with an asterisk (*) is considered as a hazardous waste.

* La partie 2 est la liste des déchets établie conformément à l'article 1, point a), de la directive 75/442/CEE sur les déchets et à l'article 1, paragraphe 4, de la directive 91/689/CEE sur les déchets dangereux, dans laquelle un déchet marqué d'un astérisque (*) est considéré comme un déchet dangereux.


I'm looking at the auditor general's report, on page 35-27, “Environment Canada—Managing the Legacy of Hazardous Wastes”, where it refers to the 1995 report saying the government didn't have adequate information on federal contaminated sites to report to Parliament on the health and environmental risks and clean-up costs.

Je regarde le rapport du vérificateur général, à la page 35-31 «Environnement Canada: Les déchets dangereux—La gestion d'un lourd héritage». On y trouve une référence au rapport de 1995, et on dit en particulier que le gouvernement ne disposait pas d'information adéquate sur les lieux contaminés fédéraux pour informer de façon appropriée le Parlement au sujet des risques pour l'environnement et pour la santé humaine, et des coûts assainissement.


The Commission will pursue the following steps with all feasible speed: a) The Commission will bring maximum stringency to the full and rapid incorporation into Member State law of Council Directives 84/631/EEC and 86/279/EEC, and the full implementation of these directives in practice. b) The Commission will very shortly come forward with a new directive on hazardous waste which inter alia will strengthen directive 84/631/EEC by establishing a more precise and uniform definition of hazardous waste as well as more precise rules for the transport and elmination of waste and fuller information requ ...[+++]

La Commission prendra aussi rapidement que possible les mesures suivantes: a) La Commission veillera avec la plus grande rigueur à ce que les Etats membres transposent rapidement et complètement dans leur droit national, les directives du Conseil nos 84/631/CEE et 86/279/CEE et à ce qu'ils appliquent pleinement ces directives dans la pratique. b) La Commission présentera très prochainement une nouvelle directive sur les déchets dangereux qui renforcera notamment la directive 84/631/CEE en établissant une définition plus précise et uniforme de la notion de déchets dangereux de même que des règles plus précises en ce qui concerne le transp ...[+++]


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