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American Indian Health Care Association
H-MRSA
Health Care Association Act
Health care aide
Health-care-associated MRSA
NLHBA
Newfoundland Hospital Association
Newfoundland Hospital and Nursing Home Association
Newfoundland and Labrador Health Boards Association
Newfoundland and Labrador Health Care Association
Nurse aide
Nurse's aide
Nursing aide
Nursing orderly
Orderly
Patient attendant
Patient care associate
Personal care aide
Personnal care attendant
Ward aide

Vertaling van "health-care-associated mrsa " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
health-care-associated MRSA | H-MRSA [Abbr.]

SARM d'origine hospitalière | SARM-H [Abbr.]


Health Care Association Act [ An Act Respecting the Newfoundland and Labrador Health Care Association ]

Health Care Association Act [ An Act Respecting the Newfoundland and Labrador Health Care Association ]


Newfoundland and Labrador Health Boards Association [ NLHBA | Newfoundland and Labrador Health Care Association | Newfoundland Hospital and Nursing Home Association | Newfoundland Hospital Association ]

Newfoundland and Labrador Health Boards Association [ NLHBA | Newfoundland and Labrador Health Care Association | Newfoundland and Labrador Health Care Association | Newfoundland Hospital and Nursing Home Association | Newfoundland Hospital Association ]


American Indian Health Care Association

American Indian Health Care Association


orderly | ward aide | nurse aide | nurse's aide | nursing aide | nursing orderly | health care aide | patient attendant | personal care aide | patient care associate | personnal care attendant

aide-soignant | aide-soignante | préposé aux patients | préposée aux patients | préposé aux soins | préposée aux soins | aide en soins de santé | préposé aux soins personnels | préposée aux soins personnels | préposé aux malades | préposée aux malades | préposé aux bénéficiaires | préposée aux bénéficiaires
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Therefore, in line with the WHO strategy, a comprehensive approach is needed, covering the provision of treatment and care for individuals, but also action for the whole population in order to promote mental health, to prevent mental ill health and to address the challenges associated with stigma and human rights.

Aussi bien, conformément à la stratégie de l’OMS, il convient d’adopter une méthode globale qui, tout à la fois, comprenne la fourniture de soins et de traitements aux patients et s’adresse à la population dans son ensemble, l’objectif étant de favoriser la santé mentale, de prévenir la mauvaise santé mentale et de régler les questions de stigmatisation et de violation des droits de l’homme.


In the last few days we have been lobbied by all major groups: the Health Action Lobby representing 27 national health and community organizations; the Canadian Health Care Association representing 1,000 regional health authorities, hospitals, health facilities and health service agencies; the Canadian Medical Association representing 46,000 doctors; the Canadian Nurses Association representing 11 provincial and territorial nurses associations; the National Federation of Nurses' Unions representing three-quarters of health care providers in our system that are nurses, thousands and thousands of nurses on the frontline; and the Canadian Health Coalition which has been fighting desperately to wake up the government to the need to restabi ...[+++]

Au cours des derniers jours, tous les groupes importants se sont exprimés à ce sujet: le mouvement d'intervention en santé qui représente 27 organismes nationaux de santé et de services communautaires; l'Association canadienne des soins de santé qui représente 1 000 responsables régionaux de la santé, hôpitaux, établissements de santé et organismes spécialisés dans la prestation de services de santé; l'Association médicale canadienne, qui représente 46 000 médecins; l'Association des infirmières et infirmiers du Canada, qui regroupe 11 associations provinciales et territoriales; la Fédération nationale des syndicats d'infirmières/infirmiers, qui représente les trois quarts des personnes qui dispensent des soins de santé dans notre systè ...[+++]


The Canadian Hospital Association became the Canadian Health Care Association, to reflect the changes that are occurring in our health care system and the changing membership of that organization, and the Canadian Association for Community Care was formerly the Canadian Long-term Care Association.

L'Association des hôpitaux du Canada est devenue l'Association canadienne des soins de santé qui reflète mieux les changements qui interviennent dans notre régime de santé public et dans la composition de ses membres, et l'Association canadienne de soins communautaires s'appelait autrefois l'Association canadienne de soins à long terme.


[480] The following organizations have joined together to form the Canadian Alliance on Mental Illness and Mental Health: Autism Society of Canada, Mood Disorders Society of Canada, Canadian Medical Association, Canadian Health Care Association, National Network for Mental Health, Canadian Council of Professional Psychology Programs, Canadian Federation of Mental Health Nurses, Canadian Coalition for Seniors’ Mental Health, College of Family Physicians of Canada, Canadian Psychiatric Research Foundation, Canadian Association for Suicide Prevention, Canadian Association of Occupational Therapists, Schizophrenia Society of Canada, Canadian Mental Health Association, Canadian Academy of Child Psychiatry, Canadian Association of Social Workers, ...[+++]

[480] Les organismes suivants se sont regroupés pour former l’Alliance canadienne pour la maladie mentale et la santé mentale : la Société canadienne de l’autisme, la Société pour les troubles de l’humeur du Canada, l’Association médicale canadienne, l’Association canadienne des soins de santé, le Réseau national pour la santé mentale, le Conseil canadien des programmes de psychologie professionnelle, la Fédération canadienne des infirmières et infirmiers en santé mentale, la Coalition canadienne pour la santé mentale des personnes âgées, le Collège des médecins de famille du Canada, la Fondation canadienne de recherche en psychiatrie, l’Association canadienne pour la prévention du suicide, l’Association canadienne des ergothérapeutes, la S ...[+++]


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It should also be for Union or Member State law to determine whether the controller performing a task carried out in the public interest or in the exercise of official authority should be a public authority or another natural or legal person governed by public law, or, where it is in the public interest to do so, including for health purposes such as public health and social protection and the management of health care services, by private law, such as a professional association.

Il devrait, également, appartenir au droit de l'Union ou au droit d'un État membre de déterminer si le responsable du traitement exécutant une mission d'intérêt public ou relevant de l'exercice de l'autorité publique devrait être une autorité publique ou une autre personne physique ou morale de droit public ou, lorsque l'intérêt public le commande, y compris à des fins de santé, telles que la santé publique, la protection sociale et la gestion des services de soins de santé, de droit privé, telle qu'une association professionnelle.


Action n° 4: Strengthen infection prevention and control in healthcare settings Conduct and publish by 2012 a report identifying the progress made by the Member States and gaps in implementing the 2009 Council Recommendations on patient safety, including prevention and control of health care associated infections, with a special emphasis on verifying whether: guidance on infection prevention and control is developed, surveillance of healthcare associated infections is strengthened and proper education and training of healthcare workers is organised.

Action n° 4: renforcer la prévention des infections et la lutte contre celles-ci dans les établissements de soinsÉlaborer et publier d’ici à 2012 un rapport sur les progrès et les lacunes des États membres dans l’application des recommandations du Conseil de 2009 relatives à la sécurité des patients, y compris la prévention des infections associées aux soins et la lutte contre celles-ci, en vérifiant tout particulièrement: si des lignes directrices sur la prévention des infections et la lutte contre celles-ci ont été élaborées; si la surveillance des infections associées aux soins a été renforcée et si le personnel de santé a bénéficié d’un enseignement et d’une formation appropriés.


Considering the scientific evidence indicating that approximately 20-30% of all healthcare associated infections can be prevented by intensive prevention and control programmes, the 2009 Council Recommendation on patient safety, including the prevention and control of health care associated infections[9] includes recommendations to step up the prevention and control of infections in healthcare settings.

Compte tenu des éléments scientifiques montrant qu’entre 20 et 30 % environ de l’ensemble des infections associées aux soins de santé peuvent être évitées par des programmes de prévention et de lutte intensifs, la recommandation du Conseil de 2009 relative à la sécurité des patients, y compris la prévention des infections associées aux soins et la lutte contre celles-ci [9], comporte des recommandations visant à accélérer la prévention des infections et la lutte contre celles-ci dans les établissements de santé.


In 2012, the project RARECARENET (Information Network on Rare Cancers)[46], which built upon some of previous activities of the Project RARECARE (Surveillance of Rare Cancers in Europe)[47] which provided estimations for incidence, survival, prevalence and mortality for all rare cancers. The project aims (i) to provide updated indicators of rare cancer burden, (ii) to collect and disseminate information on the health care pathways for rare cancers, (iii) to identify the criteria for centres of expertise for rare cancers, (iv) to produce and disseminate information on diagnosis and management of rare cancers, (v) to develop a clinical database on very rare cancers, (vi) to provide new knowledge on these diseases and their clinical management ...[+++]

le projet RARECARENet (Réseau d’information sur les cancers rares)[46], adopté en 2012 pour tirer parti de certaines des activités réalisées dans le cadre du projet RARECARE (Surveillance des cancers rares en Europe)[47] qui a fourni des estimations concernant l’incidence, la survie, la prévalence et la mortalité pour tous les cancers rares, RARECARENet poursuit les objectifs suivants: 1) actualiser les indicateurs mesurant la charge de morbidité liée aux cancers rares, 2) recueillir et diffuser des informations sur les parcours de soins pour les cancers rares, 3) fournir des critères permettant d’identifier les centres d’expertise en cancers rares, 4) produire et diffuser des informations sur le diagnostic et la prise en charge des cancers ...[+++]


As a matter of fact, the Canadian Health Care Association has expressed the fear that this bill, because of its distinction between commercial and non-commercial activity, will lead to a two-tier system of protection: A higher level of protection would be afforded to health information obtained during the course of privately insured health care delivery; and a lower level of protection would be afforded to health information obtained during the course of publicly insured health care delivery.

Ce n'est pas le cas. En fait, l'Association canadienne des soins de santé a dit craindre que puisqu'il établit une distinction entre les activités commerciales et les autres, ce projet de loi pourrait mener à la création d'un système de protection à deux vitesses, un niveau de protection plus élevé étant accordé aux renseignements en matière de santé obtenus dans le cadre de la prestation de soins couverts par une assurance privée et un niveau plus faible pour ceux qui seraient couverts par une assurance publique.


Our primary and most visible functions in health care are the following: the provision of financial contributions to provinces and territories in support of their health care systems and, to a much more modest extent, to individuals through tax measures such as the medical expense allowance; interpreting and enforcing the principles of the Canada Health Act; ensuring access to community-based health care services for First Nations and Inuit; and working in partnership with the provinces, territories, and key stakeholders such as health provider groups, to strengthen and adapt the Canadian health care system to current and anticipated ...[+++]

Nos principales fonctions, qui sont aussi les plus visibles, dans le domaine des soins de santé sont les suivantes: nous apportons une contribution financière aux provinces et aux territoires pour soutenir leurs systèmes de soins de santé et, dans des proportions beaucoup plus modestes, aux particuliers, par l'entremise des mesures fiscales, comme la déduction des frais médicaux; nous interprétons et faisons appliquer les principes de la Loi canadienne sur la santé; nous assurons aux Premières nations et aux Inuits l'accès à des services de santé communautaire et nous travaillons en collaboration avec les provinces, les territoires et ...[+++]




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Date index: 2022-06-15
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