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Compensatory education
Conference of Commonwealth Education Ministers
Education for highly gifted children
High school physical education teacher
High school religious studies teacher
High school special education teacher
High school special needs teacher
High-education services market
Highly educated
Market of higher-education services
Physical education teacher secondary school
RE teacher in secondary school
Religious education teacher secondary school
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Secondary school RE teacher
Secondary school physical education tutor
Secondary school teacher of physical education
Special education
Special educational needs teacher in high school
Special educational needs teacher secondary school
Special teaching
Special-needs education

Traduction de «high education ministers » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
high-education services market [ market of higher-education services ]

marché des services d'éducation supérieure


Conference of Education Ministers of Francophone Countries

Conférence des ministres de l'éducation des pays francophones


Conference of Commonwealth Education Ministers

Conférence des ministres de l'éducation du Commonwealth




high school special education teacher | special educational needs teacher in high school | high school special needs teacher | special educational needs teacher secondary school

enseignant spécialisé du second degré | enseignante spécialisée du second degré | professeur spécialisé de l’enseignement général | professeur spécialisé de l’enseignement général/professeure spécialisée de l’enseignement général


Minister for Regional Planning, Minister for the Armed Forces and Police, Minister for Physical Education and Sport, Minister for Youth

ministre de l'aménagement du territoire, ministre de la force publique, ministre de l'éducation physique et des sports, ministre de la jeunesse


Minister for Education and Vocational Training, Minister for Culture, with responsibility for Religious Affairs

ministre de l'éducation nationale et de la formation professionnelle, ministre de la culture, chargé également des cultes


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

éducation spéciale [ école de sourds-muets | école pour enfants handicapés | école pour enfants sourds | éducation compensatoire | éducation pour surdoués | éducation spécialisée | enseignement spécial ]


secondary school physical education tutor | secondary school teacher of physical education | high school physical education teacher | physical education teacher secondary school

professeur d’EPS/professeure d’EPS | professeure d’EPS | professeur d’éducation physique et sportive/professeure d’éducation physique et sportive | professeur d’EPS


RE teacher in secondary school | secondary school RE teacher | high school religious studies teacher | religious education teacher secondary school

professeur de religion protestante | professeur de religion protestante/professeure de religion protestante | professeur de religion orthodoxe | professeur de religion/professeure de religion
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Further development of this system would be in line with the "Bologna process" and with the conclusions of the recent meeting of high education Ministers from over 30 European countries in Prague, on 18 and 19 May 2001.

Un développement ultérieur de ce système irait dans le sens du "processus de Bologne" et des conclusions de la récente réunion de ministres de l'enseignement supérieur de plus de 30 pays à Prague, les 18 et 19 mai 2001.


A high-level Education Summit hosted by the Commission, planned for early 2018, will also bring together Education Ministers and key stakeholders (such as teachers, learners and parents, researchers, business and social partners, and civil society) to reach political consensus on how totackle inequality in education and better support disadvantaged groups.

Un sommet à haut niveau sur l'éducation, qui devrait être organisé par la Commission début 2018, réunira également les ministres de l'éducation et les principales parties prenantes (enseignants, apprenants et parents, chercheurs, entreprises et partenaires sociaux, et société civile) afin de parvenir à un consensus politique sur la manière de combattre les inégalités dans l'éducation et de mieux soutenir les groupes défavorisés.


In 2006, Ministers stated that ECEC can bring the highest rates of return over the lifelong learning cycle, especially for the disadvantaged.[8] In 2008 they agreed a series of priorities for cooperation at EU level on school policy issues, including how to ensure accessible, high-quality pre-school provision,[9] and in 2009 they adopted a strategic framework for cooperation in education and training until 2020, which included among the priorities for the period 2009-2011 ...[+++]

En 2006, les ministres ont déclaré que les structures d’éducation et d’accueil de la petite enfance pouvaient donner les meilleurs résultats pour l’ensemble du processus d’éducation et de formation tout au long de la vie, surtout pour les personnes issues de milieux défavorisés[8]. En 2008, ils ont convenu d’une série de priorités de coopération à l’échelle de l’Union en matière de politique scolaire, dont la garantie d’un enseignement préprimaire qui soit de grande qualité et accessible[9], et, en 2009, ils ont adopté un cadre straté ...[+++]


In 2006, Ministers stated that ECEC can bring the highest rates of return over the lifelong learning cycle, especially for the disadvantaged.[8] In 2008 they agreed a series of priorities for cooperation at EU level on school policy issues, including how to ensure accessible, high-quality pre-school provision,[9] and in 2009 they adopted a strategic framework for cooperation in education and training until 2020, which included among the priorities for the period 2009-2011 ...[+++]

En 2006, les ministres ont déclaré que les structures d’éducation et d’accueil de la petite enfance pouvaient donner les meilleurs résultats pour l’ensemble du processus d’éducation et de formation tout au long de la vie, surtout pour les personnes issues de milieux défavorisés[8]. En 2008, ils ont convenu d’une série de priorités de coopération à l’échelle de l’Union en matière de politique scolaire, dont la garantie d’un enseignement préprimaire qui soit de grande qualité et accessible[9], et, en 2009, ils ont adopté un cadre straté ...[+++]


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1. Highlights the importance of the 13th Session of the UNHRC – the UNHRC's key session in 2010; welcomes the High-level Segment of the upcoming 13th regular session with the participation of the governments‘ ministers and other high-level representatives; notes that two issues – the economic and financial crises and the UN Declaration on Human Rights Education and Training (HRET) – will be discussed during the High-level Segment ...[+++]

1. souligne l'importance de la 13 session du CDH – session cruciale du CDH pour l'année 2010; se félicite de la conférence de haut niveau de la 13 session ordinaire à venir qui prévoit la participation de membres des gouvernements et autres représentants de haut niveau; constate que deux questions – la crise économique et financière et la déclaration des Nations Unies sur l'éducation et la formation aux droits de l'homme – seront examinées lors des réunions de la conférence de haut niveau;


The 1999 Bologna declaration and the Council of Education Ministers in Prague of 18/19 May 2001 spelled out the commitment to introducing policies designed to facilitate access to education and high-quality continuous training and to improve the transparency of qualifications and diplomas in order to achieve 'sustainable' professional mobility.

La déclaration publiée à Bologne en 1999, puis le Conseil des ministres de l'enseignement réunis à Prague les 18 et 19 mai 2001, ont formulé explicitement l'engagement de relancer des politiques visant à faciliter l'accès à un enseignement et à une formation continue et de qualité, ainsi qu'à renforcer la transparence des qualifications et des titres pour une mobilité professionnelle "durable".


Further development of this system would be in line with the "Bologna process" and with the conclusions of the recent meeting of high education Ministers from over 30 European countries in Prague, on 18 and 19 May 2001.

Un développement ultérieur de ce système irait dans le sens du "processus de Bologne" et des conclusions de la récente réunion de ministres de l'enseignement supérieur de plus de 30 pays à Prague, les 18 et 19 mai 2001.


Recently, at their meeting in Maastricht in December 2003, the foreign ministers of the OSCE countries adopted a decision on tolerance – Decision 4/03. Article 10 refers to the High Commissioner on National Minorities and his recommendations on education and languages, including in radio and television broadcasting.

Lors de leur réunion de Maastricht, en décembre 2003, les ministres des affaires étrangères des États participants de l’OSCE ont adopté une décision sur la tolérance, la décision 4/03, dont le point 10 fait référence au Haut Commissaire pour les minorités nationales et à ses recommandations concernant l’éducation et la langue, y compris dans la diffusion de radio et de télévision.


Recently, at their meeting in Maastricht in December 2003, the foreign ministers of the OSCE countries adopted a decision on tolerance – Decision 4/03. Article 10 refers to the High Commissioner on National Minorities and his recommendations on education and languages, including in radio and television broadcasting.

Lors de leur réunion de Maastricht, en décembre 2003, les ministres des affaires étrangères des États participants de l’OSCE ont adopté une décision sur la tolérance, la décision 4/03, dont le point 10 fait référence au Haut Commissaire pour les minorités nationales et à ses recommandations concernant l’éducation et la langue, y compris dans la diffusion de radio et de télévision.


Ladies and gentlemen, together with the Ministers for Education, we are making these proposals on quality analysis to enable us to give this opportunity to all young people, because if they receive a high quality education then it is likely that they will be able to do well in society and be able to find a job.

Chers collègues, c'est pour donner cette capacité à tous les jeunes que nous faisons, ensemble avec les ministres de l'Éducation, ces propositions en matière d'analyse de qualité, parce que si qualité de l'enseignement il y a, il y aura chance de pouvoir se débrouiller en société et de pouvoir y trouver un travail.


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