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AIESEP
Administrator in education
African and Malagasy Council on Higher Education
African and Mauritian Council on Higher Education
EHEA
EULAC Common Space for Higher Education
Education administrator
Education secretary
European Area of Higher Education
European Higher Education Area
HEI
HEdA
Head of higher education institutions
Higher Education Act
Higher education administrator
Higher education establishment
Higher education institution
Higher education instructor
Higher education lecturer
Professor
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
Tertiary education institution
Third level educational institution
University chancellor
University lecturer

Vertaling van "higher education stresses " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


Quality Assurance in a Changing World - Higher Education at a Crossroads - First Biennial Conference and General Conference of The International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education [ First Biennial Conference and General Conference of the International Network of Quality Assurance Agencies in the Higher Education ]

Garantir la qualité dans un monde en évolution - L'enseignement supérieur à la croisée des chemins - Première conférences biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur [ Première conférence biennale et conférence générale du Réseau international des organismes de promotion de la qualité en enseignement supérieur ]


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


International Association for Physical Education in Higher Education [ AIESEP | International Association of Colleges of Physical Education | International Association of Schools or Higher Institutes of Physical Education ]

Association internationale des écoles supérieures d'éducation physique [ AIESEP | Association internationale des écoles ou instituts supérieurs d'éducation physique et sportive ]


African and Malagasy Council on Higher Education [ African and Mauritian Council on Higher Education ]

Conseil africain et malgache pour l'enseignement supérieur [ Conseil africain et mauricien pour l'enseignement supérieur ]


Common Space for Higher Education in the European Union, Latin America and the Caribbean | EULAC Common Space for Higher Education

espace commun d'enseignement supérieur entre l'Union européenne et l'Amérique latine et les Caraïbes | espace commun d'enseignement supérieur UEALC


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

Espace européen de l'enseignement supérieur | EEES [Abbr.]


Federal Act on the Funding and Coordination of the Higher Education Sector | Higher Education Act [ HEdA ]

Loi fédérale du 30 septembre 2011 sur l'encouragement des hautes écoles et la coordination dans le domaine suisse des hautes écoles | Loi sur l'encouragement et la coordination des hautes écoles [ LEHE ]


higher education instructor | professor | higher education lecturer | university lecturer

maître de conférences | professeur des universités/professeure des universités | enseignant-chercheur/enseignante-chercheuse | maître de conférences/maîtresse de conférences


education secretary | higher education administrator | administrator in education | education administrator

secrétaire d'administration scolaire et universitaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
58. Emphasises the importance of enhancing VET quality with the aim of striking the right balance between education and labour market demand; considers that the promotion of VET should not be done at the expense of higher education; stresses that the interaction between VET and higher education and the opening of pathways from VET to higher education need to be improved; stresses that more flexible curricula are needed in order ...[+++]

58. insiste sur l'importance d'améliorer la qualité de l'EFP dans le but de trouver le bon équilibre entre offre éducative et demande du marché du travail; estime que la promotion de l'EFP ne doit pas se faire au détriment de l'enseignement supérieur; insiste sur le fait que l'interaction entre EFP et enseignement supérieur et l'ouverture de passerelles de l'un à l'autre doivent être améliorées; souligne que des programmes d'études plus flexibles sont nécessaires afin de faciliter l'accès des jeunes au marché du travail et d'améliorer l'adaptation à l'évolution future de ce dernier;


14. Emphasises the importance of enhancing VET quality with the aim of striking the right balance between education and labour market demand; considers that the promotion of VET should not be done at the expense of higher education; stresses that interaction between VET and higher education and the opening of pathways from VET to higher education need to be improved; stresses that more flexible curricula are needed in order to f ...[+++]

14. souligne l'importance d'améliorer la qualité de l'enseignement et la formation professionnels dans le but de trouver le bon équilibre entre offre éducative et demande du marché du travail; estime que la promotion de l'enseignement et la formation professionnels ne doit pas se faire au détriment de l'enseignement supérieur; insiste sur le fait que l'interaction et les possibilités de transition entre l'enseignement professionnel et l'enseignement supérieur doivent être améliorées; souligne que des programmes d'études plus flexibles sont nécessaires afin de faciliter l'accès des jeunes au marché du travail et de mieux s'adapter à l' ...[+++]


It will use European platforms of dialogue such as the Open Method of Coordination in the field of Education and Training, the Bologna process for Higher Education and the Copenhagen process for VET as well as the funding instruments to stress the sense of urgency on the priorities identified here.

Elle recourra aux plateformes européennes de dialogue comme la méthode ouverte de coordination en matière d'éducation et de formation, le processus de Bologne pour l'enseignement supérieur et le processus de Copenhague pour l'EFP ainsi que les instruments de financement, pour insister sur l'urgence associée aux priorités établies dans la présente communication.


16. Welcomes the Commission proposals for the Erasmus Mundus II programme, aimed at fostering cooperation with third countries in the field of higher education; stresses, however, the need to undertake further initiatives to promote excellence in European universities, higher education and life-long learning, as well as better knowledge of languages;

16. se félicite des propositions de la Commission concernant le programme Erasmus Mundus II, qui visent à encourager la coopération avec les pays tiers dans le domaine de l'enseignement supérieur; souligne toutefois la nécessité d'autres initiatives en faveur d'une promotion de l'excellence dans les universités européennes, de l'enseignement supérieur, de l'apprentissage tout au long de la vie et d'une meilleure connaissance des langues;


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16. Welcomes the Commission proposals for the Erasmus Mundus II programme, aimed at fostering cooperation with third countries in the field of higher education; stresses, however, the need to undertake further initiatives to promote excellence in European universities, higher education and life-long learning, as well as better knowledge of languages;

16. se félicite des propositions de la Commission concernant le programme Erasmus Mundus II, qui visent à encourager la coopération avec les pays tiers dans le domaine de l'enseignement supérieur; souligne toutefois la nécessité d'autres initiatives en faveur d'une promotion de l'excellence dans les universités européennes, de l'enseignement supérieur, de l'apprentissage tout au long de la vie et d'une meilleure connaissance des langues;


16. Welcomes the Commission proposals for the Erasmus Mundus II programme, aimed at fostering cooperation with third countries in the field of higher education; stresses, however, the need to undertake further initiatives to promote excellence in European universities, higher education, life-long learning, as well as better knowledge of languages;

16. se félicite des propositions concernant le programme Erasmus Mundus II, qui visent à encourager la coopération avec les pays tiers dans le domaine de l'enseignement supérieur; souligne toutefois la nécessité d'autres initiatives en faveur d'une promotion de l'excellence dans les universités européennes, de l'enseignement supérieur, de l'apprentissage tout au long de la vie et d'une meilleure connaissance des langues;


The Council conclusions of 12 May 2009 on a strategic framework for European cooperation in education and training stressed the importance of supporting Member States' efforts to modernise higher education through close synergy will the Bologna process, in particular with regard to quality assurance, recognition, mobility and transparency instruments.

Dans ses conclusions du 12 mai 2009 sur un cadre stratégique pour la coopération européenne dans le domaine de l'éducation et de la formation, le Conseil a insisté pour que l'on soutienne les États membres dans les efforts qu'ils déploient pour moderniser l'enseignement supérieur grâce à une synergie étroite avec le processus de Bologne, notamment pour ce qui est des instruments en matière d'assurance de la qualité, de reconnaissance des acquis, de mobilité et de transparence.


(3) Whereas the replies to the Commission memorandum on higher education stress inter alia that quality should be guaranteed at all levels and in all sectors, with differences between institutions only in terms of objectives, methods and educational demand; whereas there is general support for the introduction of efficient and acceptable methods of quality assurance which take into account European and international experience and the possibility of cooperation;

(3) considérant que les réponses au mémorandum de la Commission sur l'enseignement supérieur soulignent entre autres que la qualité devrait être garantie à tous les échelons et dans tous les secteurs, les différences entre établissements se limitant aux objectifs, aux méthodes et à la demande éducative; que l'attitude générale est favorable à l'introduction de méthodes efficaces et acceptables d'évaluation de la qualité qui prennent en compte les expériences européennes et internationales et la possibilité d'une coopération;


The Council also stresses this point in its 2014 conclusions on the global dimension of European higher education.

Le Conseil insiste également sur ce point dans ses conclusions de 2014 sur la dimension mondiale dans l’enseignement supérieur européen.


The Council also stresses this point in its 2014 conclusions on the global dimension of European higher education.

Le Conseil insiste également sur ce point dans ses conclusions de 2014 sur la dimension mondiale dans l’enseignement supérieur européen.


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