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Business relationship involving a higher legal risk
Business relationship involving higher legal risks
EHEA
EULAC Common Space for Higher Education
European Area of Higher Education
European Higher Education Area
European Network of Sport Sciences in Higher Education
HEURAF
HEdA
Head of higher education institutions
Higher Education Act
Higher business education
Higher business school
Higher commercial education
Higher commercial school
Office of European Associations in Higher Education
Rector for higher education institutions
Rector of higher education
University chancellor

Traduction de «higher european » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Secretariat of the European Associations in Higher Education [ HEURAF | Office of European Associations in Higher Education ]

Secretariat of the European Associations in Higher Education [ HEURAF | Office of European Associations in Higher Education ]


European Area of Higher Education | European Higher Education Area | EHEA [Abbr.]

Espace européen de l'enseignement supérieur | EEES [Abbr.]


Canada-European Community Program for Cooperation in Higher Education and Training

Programme de coopération Canada-Communauté européenne en matière d'éducation supérieure et de formation


Agreement between Canada and the European Community establishing a cooperation programme in higher education and training (with annex)

Accord entre le Canada et la Communauté Européenne établissant un programme de coopération dans le domaine de l'enseignement supérieur et de la formation (avec annexe)


European Network of Sport Sciences in Higher Education

Réseau européen des instituts de sciences du sport


Common Space for Higher Education in the European Union, Latin America and the Caribbean | EULAC Common Space for Higher Education

espace commun d'enseignement supérieur entre l'Union européenne et l'Amérique latine et les Caraïbes | espace commun d'enseignement supérieur UEALC


higher business education | higher business school | higher commercial education | higher commercial school

enseignement économique et administratif supérieur


rector of higher education | university chancellor | head of higher education institutions | rector for higher education institutions

directeur d'établissement d'enseignement supérieur | directeur d'établissement d'enseignement supérieur/directrice d'établissement d'enseignement supérieur | directrice d'établissement d'enseignement supérieur


Federal Act on the Funding and Coordination of the Higher Education Sector | Higher Education Act [ HEdA ]

Loi fédérale du 30 septembre 2011 sur l'encouragement des hautes écoles et la coordination dans le domaine suisse des hautes écoles | Loi sur l'encouragement et la coordination des hautes écoles [ LEHE ]


business relationship involving a higher legal risk | business relationship involving higher legal risks

relation d'affaires comportant un risque juridique accru | relation d'affaires comportant des risques juridiques accrus
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Stresses the need to strike a balance, through adequate market regulation, between the development of centralised and decentralised energy production so as to ensure that consumers who cannot afford to become ‘prosumers’ are not discriminated against; stresses the need to provide technical and administrative facilities for the collective management of energy production; underlines that self-generation and renewable sources are not the root cause of higher European energy costs.

souligne la nécessité d'établir un équilibre, par une réglementation appropriée du marché, entre le développement d'une production d'énergie centralisée et celui d'une production décentralisée, de manière à ce que les consommateurs ne pouvant se permettre de devenir des «prosommateurs» ne soit pas discriminés; juge nécessaire de mettre en place les structures techniques et administratives permettant de gérer collectivement la production d'énergie; souligne que l'autoproduction et les énergies renouvelables ne sont pas la cause de la hausse des prix de l'énergie en Europe.


21. Emphasises that consumer protection and compliance with higher European quality and safety standards for foods and products, the highest standards of environmental protection and the strictest controls on industrial emissions in the EU and the US, as well as proper safeguards to protect citizens’ data, should be at the centre of the TTIP negotiations, notably resulting in:

21. insiste sur la nécessité de placer au cœur des négociations sur le partenariat transatlantique la protection des consommateurs et le respect des normes, plus strictes, de l'Union en matière de qualité et d'innocuité des denrées alimentaires et des produits, les normes de protection environnementale les plus exigeantes, le contrôle le plus strict des émissions industrielles dans l'Union et aux États-Unis et les garanties adéquates de protection des données des citoyens, afin d'obtenir notamment les résultats suivants:


The changes added new requirements as regards the name of foreign higher education institutions, the need for bilateral agreements between Hungary and non-European Economic Area (EEA) countries of origin of higher education institutions, the need to provide higher education services also in the country of origin, and additional requirements for the registration and authorisation of higher education services in Hungary.

Les modifications ont pour effet d'introduire de nouvelles exigences en ce qui concerne le nom des établissements étrangers d'enseignement supérieur, la nécessité que des accords bilatéraux aient été conclus entre la Hongrie et le pays d'origine de l'établissement s'il s'agit d'un État non membre de l'Espace économique européen (EEE), la nécessité de fournir des services d'enseignement supérieur également dans le pays d'origine, ainsi que des exigences supplémentaires pour l'enregistrement et l'autorisation des services d'enseignement supérieur en Hongrie.


The changes added new requirements as regards the name of foreign higher education institutions, the need for bilateral agreements between Hungary and a non-the European Economic Area (EEA) country of origin of the foreign higher education institution, the need to provide higher education services also in the country of origin as well as additional requirements for the registration and authorisation of higher education services in Hungary.

Les modifications ont pour effet d'introduire de nouvelles exigences en ce qui concerne le nom des établissements étrangers d'enseignement supérieur, la nécessité que des accords bilatéraux aient été conclus entre la Hongrie et le pays d'origine de l'établissement s'il s'agit d'un État non membre de l'Espace économique européen (EEE), la nécessité de fournir des services d'enseignement supérieur également dans le pays d'origine, ainsi que des exigences supplémentaires pour l'enregistrement et l'autorisation des services d'enseignement supérieur en Hongrie.


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11. Stresses that, in the context of an EU with low consumer and investor confidence, it is vital to correct public deficits; is disappointed by the recent trends in public finances, noting that the Member States' deficits remain much higher than required by the European economy; notes that governments are using the low growth argument to justify the deficits, despite the fact that the deficits are impeding economic recovery and making the cycle more acute; calls for a more ambitious reduction in public deficits in 2006 than a mere economic adjustment made in anticipation of higher European growth;

11. fait observer que, dans le contexte d'une UE où la confiance des consommateurs et des investisseurs est faible, la correction des déficits publics est fondamentale; regrette l'évolution récente des finances publiques, en relevant que les États membres ont toujours des déficits fortement supérieurs à ceux requis par l'économie européenne; relève que, pour justifier ces déficits, les gouvernements utilisent le prétexte de la faible croissance, bien que ces déficits nuisent à la reprise économique et accentuent le cycle; demande une réduction des déficits publics en 2006, qui soit plus ambitieuse qu'un simple ajustement économique op ...[+++]


11. Stresses that, in the context of an EU with low consumer and investor confidence, it is vital to correct public deficits; is disappointed by the recent trends in public finances, noting that the Member States' deficits remain much higher than required by the European economy; notes that governments are using the low growth argument to justify the deficits, despite the fact that the deficits are impeding economic recovery and making the cycle more acute; calls for a more ambitious reduction in public deficits in 2006 than a mere economic adjustment made in anticipation of higher European growth;

11. fait observer que, dans le contexte d'une UE où la confiance des consommateurs et des investisseurs est faible, la correction des déficits publics est fondamentale; regrette l'évolution récente des finances publiques, en relevant que les États membres ont toujours des déficits fortement supérieurs à ceux requis par l'économie européenne; relève que, pour justifier ces déficits, les gouvernements utilisent le prétexte de la faible croissance, bien que ces déficits nuisent à la reprise économique et accentuent le cycle; demande une réduction des déficits publics en 2006, qui soit plus ambitieuse qu'un simple ajustement économique op ...[+++]


11. Stresses that in the context of an EU with low consumer and investor confidence, it is vital to correct public deficits; is disappointed by the recent trends in public finances, noting that the Member States' deficits remain much higher than required by the European economy; notes that governments are using the low growth argument to justify the deficits,,despite the fact that the deficits are impeding economic recovery and making the cycle more acute; calls for a reduction in public deficits in 2006 which is much more ambitious than a mere economic adjustment made in anticipation of higher European growth;

11. fait observer que, dans le contexte d'une UE où la confiance des consommateurs et des investisseurs est faible, la correction des déficits publics est fondamentale; signale que l'évolution récente des finances publiques est décevante, puisque les États membres ont toujours des déficits fortement supérieurs à ceux requis par l'économie européenne; relève que, pour justifier ces déficits, les gouvernements utilisent le prétexte de la faible croissance, bien que ces déficits nuisent à la reprise économique et aggravent le cercle vicieux; demande une réduction des déficits publics en 2006, qui soit beaucoup plus ambitieuse qu'un simpl ...[+++]


At their meeting in London on 17 and 18 May 2007, the 45 Ministers of Higher Education of the countries participating in the Bologna process adopted the strategy ‘The European Higher Education Area in a Global Setting’ and, in this context, identified as priorities for 2009 improved information about the European Higher Education Area and improved recognition of higher education qualifications with other parts of the world.

Lors de leur réunion à Londres, les 17 et 18 mai 2007, les 45 ministres chargés de l'enseignement supérieur des pays participant au processus de Bologne ont adopté la stratégie intitulée «L'Espace européen de l'enseignement supérieur dans un environnement mondialisé» («The European Higher Education Area in a Global Setting») et, à cette occasion, ils ont défini comme priorités pour 2009 l'amélioration de l'information sur l'espace européen de l'enseignement supérieur et une meilleure reconnaissance des qualifications des systèmes d'enseignement supérieur d'autres parties du monde.


The Bologna Declaration of 19 June 1999 established an intergovernmental process aimed at creating a European Higher Education Area (EHEA) which is actively supported by the European Union, and the Ministers responsible for higher education in the participating countries, meeting in Bucharest in April 2012, adopted the ‘Mobility for Better Learning strategy 2020’ for the EHEA as an integral part of efforts to promote the internationalisation of higher education

La déclaration de Bologne du 19 juin 1999 a établi un processus intergouvernemental visant à créer un espace européen de l'enseignement supérieur (EEES), activement soutenu par l'Union européenne, et les ministres des pays participants chargés de l'enseignement supérieur, réunis à Bucarest en avril 2012, ont adopté la stratégie «Être mobile pour mieux apprendre à l'horizon 2020» pour l'EEES dans le cadre des efforts déployés pour promouvoir l'internationalisation de l'enseignement supérieur


I think you should be aware of that because the three institutions, the Commission, the European Parliament and the Council, all represent them, each in their own way: let none consider themselves the sole guardian of the higher European interest, while the others are just traders and shopkeepers.

Je crois qu'il faut y prendre garde parce que, les uns et les autres, chacun à notre place, les trois institutions, la Commission, le Parlement européen, le Conseil, nous représenterons ceci : que personne ne se croit dépositaire d'un intérêt supérieur de l'Europe, alors que d'autres ne seraient que des marchands et des boutiquiers.




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'higher european' ->

Date index: 2023-12-28
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