14. Encourages the Commission's initiative to launch, in coope
ration with all the institutions, students and other stakeholders involved, a multi-dimensional tool for the differentiated classification an
d ranking of higher education institutions based on characteristics such as a long tradition of providing higher education in Europe, the quality of teaching, student support (i.e. scholarships, counselling, housing), physical and info-communication accessibility, regional engagement and knowledge transfer; opposes, on the other hand,
...[+++] the establishment of a classification of higher education institutions on the basis of non-homogeneous performance indicators which do not take into account the diversity of educational pathways, programmes and linguistic diversity in European universities; 14. soutient l'initiative de la Commission visant à lancer, en coopérat
ion avec toutes les institutions, les étudiants et autres acteurs concernés, un outil pluridimensionnel de classification différenciée et de classement des établissements d'enseignement supérieur fondé sur des données telles que la longue tradition européenne en matière d'enseignement supérieur dispensé, la qualité de l'enseignement, le soutien aux étudiants (bourses, orientation et assistance, logement, etc.), l'accès sans entraves matérielles à la communication des informations relatives à l'enseignement, l'engagement régional et le transfert des connaissances; se
...[+++]déclare, par ailleurs, opposé à un classement des établissements d'enseignement supérieur fondé sur la base d'indicateurs de performance non homogènes qui ne prendraient pas en compte la diversité des parcours de formation, les programmes et la diversité linguistique qui prévaut dans les universités européennes;