14. Is of the opinion that an effec
tive urban mobility policy should take into account the transport of persons as well as of freight and must therefore be based on as fully integrated an ap
proach as possible, bringing together the solutions best suited to each individual problem; firmly believes that urban areas have economically sound potential to offer for further modal shift policies in favour of public transport, walking, and cycling and for a new approach to urban l
...[+++]ogistics; considers it essential in this connection to focus on technological innovation (wider use of (ITS's)), better exploitation of existing infrastructure, especially by means of demand management measures (congestion charges and road pricing), and innovative solutions for the optimum integration of urban freight flows; and, lastly, new ways to optimise the use of private cars such as car-sharing, carpooling and arrangements for working at home; 14. estime à cet égard qu'une politique de mobilité urbaine efficace doit être fondée sur une démarche aussi globale que possible qui permette de combiner les solutions les mieux adaptées à chaque problème; est convaincu que les zones urbaines offrent des potentialités raisonnables d'un point de vue économique pour de nouvelles mesures de transfert modal en fa
veur des transports publics et des déplacements à pied et à bicyclette;
estime fondamental, dans ce contexte, d'investir dans l'innovation technologique (utilisation accrue des
...[+++] systèmes de transport intelligents - SIT), dans une utilisation plus judicieuse des infrastructures existantes, en particulier par des mesures de gestion de la demande (recours à la tarification - congestion charge et road pricing) et, enfin, dans de nouvelles solutions destinées à optimiser l'utilisation des voitures particulières, comme l'auto-partage (car-sharing) ou le covoiturage (carpooling), ainsi que des dispositions en matière de travail à domicile;