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4.7
Analyse emerging issues in humanitarian area
Authorisation to stay for humanitarian reasons
Consultative Committee on Humanitarian Assistance
DG Humanitarian Aid and Civil Protection
Diagnose emerging issues in humanitarian area
Directorate-General for Humanitarian Aid
ECHO
EU humanitarian aid and civil protection department
European Community Humanitarian Office
Facilitate humanitarian response programmes
Handle humanitarian response program
Handle humanitarian response programme
Handle humanitarian response programs
Humanitarian Aid DG
Humanitarian Aid and Civil Protection DG
Humanitarian Protection
Humanitarian action
Humanitarian advisor
Humanitarian affairs officer
Humanitarian aid
Humanitarian assistance
Humanitarian assistance advisor
Humanitarian consultant
Humanitarian intervention
IHL
Identify emerging issues in humanitarian area
International humanitarian law
Jus in bello
Law in war
Leave to remain for humanitarian reasons
Office for Humanitarian Aid

Vertaling van "humanitarian consultant " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
humanitarian affairs officer | humanitarian assistance advisor | humanitarian advisor | humanitarian consultant

consultant humanitaire/consultante humanitaire | consultante humanitaire | conseiller humanitaire/conseillère humanitaire | consultant humanitaire


DG European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | DG Humanitarian Aid and Civil Protection | Directorate-General for European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | Directorate-General for Humanitarian Aid | Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | EU humanitarian aid and civil protection department | humanitarian aid department of the European Commission | Humanitarian Aid DG | ECHO [Abbr.]

DG Aide humanitaire et protection civile (ECHO) | DG Protection civile et opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de la protection civile et des opérations d’aide humanitaire européennes (ECHO) | direction générale de l'aide humanitaire et de la protection civile (ECHO) | Service de l’UE à l’aide humanitaire et à la protection civile | ECHO [Abbr.]


humanitarian aid [ humanitarian action | humanitarian assistance | humanitarian intervention(UNBIS) ]

aide humanitaire [ action humanitaire | assistance humanitaire ]


ECHO [ Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | European Community Humanitarian Office | Humanitarian Aid and Civil Protection DG | Office for Humanitarian Aid ]

ECHO [ DG Aide humanitaire et protection civile | direction générale de l’aide humanitaire et de la protection civile | Office d'aide humanitaire | Office humanitaire de la Communauté européenne ]


Consultative Committee on Humanitarian Assistance

Comité consultatif d'aide humanitaire


facilitate humanitarian response programmes | handle humanitarian response program | handle humanitarian response programme | handle humanitarian response programs

gérer des programmes d’action humanitaire


Inter-Agency Consultation on Education for Humanitarian Assistance and Refugees

Consultation interinstitutions sur l'éducation dans le cadre des programmes d'aide humanitaire et de secours aux réfugiés


authorisation to stay for humanitarian reasons | Humanitarian Protection | leave to remain for humanitarian reasons

autorisation de séjour pour considérations humanitaires | autorisation de séjour pour motifs humanitaires | autorisation de séjour pour raisons humanitaires


analyse emerging issues in charitable and philanthropic area | analyse emerging issues in humanitarian area | diagnose emerging issues in humanitarian area | identify emerging issues in humanitarian area

détecter les questions émergentes dans le domaine humanitaire


international humanitarian law [4.7] [ IHL | jus in bello | law in war ]

droit international humanitaire [4.7] [ DIH | jus in bello ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The mid-term review was conducted by the European Commission with the EU Member States, and in consultation with the European Parliament and the main humanitarian partner organisations.

L’évaluation à mi-parcours a été réalisée par la Commission européenne et les États membres de l’UE, en consultation avec le Parlement européen et les principales organisations humanitaires partenaires.


More than 23 000 stakeholders such as governments, business, aid organisations, civil society, affected communities and youth groups were consulted in the run-up to the summit to find ways to better tackle the growing humanitarian needs.

Plus de 23 000 parties prenantes, parmi lesquelles des pouvoirs publics, des entreprises, des organismes d’aide, des acteurs de la société civile, des communautés touchées et des groupes de jeunes, ont été consultées avant le sommet pour trouver les moyens de mieux répondre aux besoins humanitaires croissants.


2. Welcomes the UN initiative to gather intelligence from all over the world in order to plot natural disasters and conflicts and to resolve how to go about saving and protecting more people from the impact of such crises; welcomes as well the organisation of eight regional consultations that also involved thematic meetings and a global consultation – with representatives from government, civil society, NGOs, volunteer networks, businesses and religious networks – and as well as the initiative of the online consultations and the establishment of a High-Level Panel for Humanitarian ...[+++]

2. se félicite du projet des Nations unies de collecter des renseignements à l'échelle mondiale pour recenser les catastrophes naturelles et les conflits ainsi que pour déterminer les moyens de sauver et de protéger davantage de personnes des répercussions de telles crises; salue également l'organisation de huit consultations régionales comprenant des réunion thématiques et d'une consultation à l'échelle mondiale – avec des représentants des pouvoirs publics, de la société civile, d'ONG, de réseaux de bénévoles, d'entreprises et de réseaux religieux – ainsi que le projet de consultations en ligne et la mise en place d'un groupe de haut niveau sur le fi ...[+++]


5. Highlights the central role that women play in the survival and resilience of communities in humanitarian crises, including in conflict and post-conflict situations; emphasises the need to address the specific needs and ensure the rights of women and children, who constitute the majority of those affected, and are more severely affected, by humanitarian crises; notes that gender-based violence is one of the most widespread but least recognised human rights abuses and a key obstacle to gender equality; recalls that women and girls who are pregnant as a result of rape in conflict situations must receive appropriate support and be pro ...[+++]

5. insiste sur la place centrale des femmes dans la survie et la résistance des communautés lors de crises humanitaires, notamment dans les situations de conflit et d'après-conflit; estime qu'il est nécessaire de prendre en compte les besoins particuliers et de garantir les droits des femmes et des enfants, qui sont les premiers touchés et les plus durement frappés par les crises humanitaires; relève que la violence fondée sur le genre fait partie des violations des droits de l'homme les plus fréquentes mais les moins reconnues et qu'elle constitue un obstacle de taille à l'égalité entre les hommes et les femmes; rappelle que, dans de ...[+++]


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12. Calls on humanitarian actors to incorporate GBV prevention and mitigation strategies into all their sector-specific interventions, facilitating the identification of new EU funding instruments, and, to this end, to take stock of the revised Guidelines for Integrating Gender-based Violence Interventions in Humanitarian Action, prepared by the Global Protection Cluster; considers also that humanitarian actors (including the EU) should consult girls and boys (especially adolescent girls) at all stages of disaster preparedness and re ...[+++]

12. invite les acteurs humanitaires à incorporer des stratégies de prévention et d'atténuation de la violence à caractère sexiste dans toutes leurs interventions sectorielles en encourageant la définition de nouveaux instruments de financement par l'Union et, à cette fin, à prendre en compte les lignes directrices révisées en vue d'interventions contre la violence sexiste dans les situations de crise humanitaire, élaborées par le Global Protection Cluster. estime également que les acteurs de l'aide humanitaire (y compris l'Union européenne) devraient consulter les fille ...[+++]


23. Calls on humanitarian actors to incorporate strategies to prevent and mitigate gender-based violence into all their sector-specific interventions, facilitating the identification of new EU funding instruments, and, to this end, to take stock of the revised Guidelines for Integrating Gender-based Violence Interventions in Humanitarian Action, prepared by the Global Protection Cluster; considers also that humanitarian actors (including the EU) should consult girls and boys (especially adolescent girls) at all stages of disaster pre ...[+++]

23. invite les acteurs humanitaires à incorporer des stratégies de prévention et d'atténuation de la violence à caractère sexiste dans toutes leurs interventions sectorielles en encourageant la définition de nouveaux instruments de financement européens et, à cette fin, à prendre en compte les directives révisées en vue d’interventions contre la violence à caractère sexiste dans les situations de crise humanitaire, élaborées par le Global Protection Cluster; estime également que les acteurs de l'aide humanitaire (y compris l'Union européenne) devraient consulter les fille ...[+++]


39. Emphasises the need to adapt the humanitarian response system to local, national and regional requirements, and to empower and engage regularly affected populations, including women of all ages, children, persons with disabilities, minorities and indigenous people, recognising their role as change agents by ensuring, whenever possible, feedback from and prior consultation with these populations in the programming and implementation of humanitarian action;

39. souligne la nécessité d'adapter le système d'action humanitaire aux exigences locales, nationales et régionales, de renforcer l'autonomie des populations touchées, notamment des femmes de tous âges, des enfants et des personnes en situation de handicap, des minorités et des populations indigènes, et de coopérer avec celles-ci sur une base régulière, ainsi que de reconnaître leur rôle en tant qu'agents du changement en veillant, dans la mesure du possible, à ce que ces populations soient consultées, au préalable et a posteriori, da ...[+++]


In the evaluation phase, the Commission shall ensure regular consultation of all relevant stakeholders, including volunteers, sending and hosting organisations, assisted local population and communities, humanitarian organisations and workers in the field.

Au cours de la phase d'évaluation, la Commission assure une consultation régulière de toutes les parties prenantes concernées, y compris les volontaires, les organisations d'envoi et d'accueil, la population et les communautés locales assistées, les organisations humanitaires et les travailleurs de terrain.


2. The High Representative shall hold consultations with the Members of the Commission responsible for development policy, neighbourhood policy and international cooperation, humanitarian aid and crisis response, regarding their respective responsibilities.

2. Le haut représentant consulte, dans leurs domaines de compétences respectifs, les membres de la Commission chargés de la politique de développement, de la politique de voisinage et de la coopération internationale, de l'aide humanitaire et de la réaction aux crises.


- Co-operation with NGOs is organised by policy areas (environment, social affairs, humanitarian and development aid, trade etc) implying considerable differences in the relationship between NGOs and the Commission from one sector to another with regard to access to information, the way dialogue and consultation is organised and the availability of core-funding.

- La coopération avec les ONG est organisée par secteur de politique (environnement, affaires sociales, aide humanitaire et aide au développement, commerce, etc.) ce qui explique les différences considérables dans leurs relations avec la Commission d'un secteur à l'autre en ce qui concerne l'accès à l'information, l'organisation du dialogue et de la consultation et l'accès aux subventionx de fonctionnement.


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