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Hybrid engine
Hybrid motor
Hybrid propellant
Hybrid propellant motor
Hybrid propellant rocket engine
Hybrid rocket engine
Hybrid rocket fuel
Hybrid rocket motor
Hybrid rocket propellant
Liquid propellant engine
Liquid propellant motor
Liquid rocket engine
Liquid rocket motor
Liquid-propellant engine
Liquid-propellant motor
Liquid-propellant rocket engine
Liquid-propellant rocket motor
Solid propellant rocket engine
Solid rocket engine
Solid rocket motor
Solid-propellant rocket motor

Vertaling van "hybrid propellant rocket engine " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
hybrid motor [ hybrid engine | hybrid rocket engine | hybrid rocket motor | hybrid propellant motor | hybrid propellant rocket engine ]

propulseur hybride


Hybrid propellant motor | Hybrid propellant rocket engine

propulseur hybride


hybrid propellant motor | hybrid propellant rocket engine

propulseur hybride


hybrid propellant motor | hybrid propellant rocket engine

propulseur hybride


liquid rocket engine | liquid rocket motor | liquid-propellant rocket engine | liquid-propellant rocket motor

moteur fusée à propergol liquide


solid propellant rocket engine | solid rocket engine | solid rocket motor | solid-propellant rocket motor

moteur à poudre | moteur-fusée à propergol solide


liquid-propellant rocket engine [ liquid propellant engine | liquid-propellant engine | liquid propellant motor | liquid-propellant motor ]

propulseur à liquide [ moteur-fusée à propergol liquide | système de propulsion à propergols liquides | système de propulsion à ergols liquides ]


hybrid propellant [ hybrid rocket propellant | hybrid rocket fuel ]

propergol hybride [ lithergol ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Solid propellant rocket motors, hybrid rocket motors or liquid propellant rocket engines, specially designed for the systems specified in 6-1.A., having a total impulse capacity equal to or greater than 1.1 x 10 Ns;

Moteurs fusée à propergol solide, moteurs fusée hybrides ou moteurs fusée à propergol liquide, spécialement conçus pour les systèmes visés à l’alinéa 6-1.A., d’une impulsion totale égale ou supérieure à 1,1 x 10 Ns;


Has anyone stopped to consider the carbon footprint of launching into orbit the 30 satellites required by the Galileo system, which will require the burning of massive amounts of rocket engine propellant?

Quelqu’un a-t-il réfléchi un instant à l’empreinte carbonique que laissera la mise en orbite des 30 satellites nécessaires au système Galileo, et qui exigera la combustion d’énormes quantités de carburant pour moteurs de fusée?


a. Liquid propellant rocket engines usable in "missiles", other than those specified in 9A005, having a total impulse capacity of 1,1 MNs or greater; except liquid propellant apogee engines designed or modified for satellite applications and having all of the following:

a. moteurs fusée à propergol liquide utilisables dans des missiles, autres que ceux visés au paragraphe 9A005, ayant une impulsion totale supérieure ou égale à 1,1 MNs, à l'exception des moteurs d'apogée à propergol liquide conçus ou modifiés pour des applications satellites et présentant toutes les caractéristiques suivantes:


b. Liquid propellant rocket engines, usable in complete rocket systems or unmanned air vehicles, capable of a range of 300 km, other than those specified in 9A005 or 9A105.a., having a total impulse capacity of 0,841 MNs or greater.

b. moteurs fusée à propergol liquide utilisables dans des systèmes complets de fusées ou des véhicules aérospatiaux sans équipage, d'une portée d'au moins 300 km, autres que ceux visés au paragraphe 9A005 ou à l'alinéa 9A105a, ayant une impulsion totale supérieure ou égale à 0,841 MNs.


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9A107 Solid propellant rocket engines, usable in complete rocket systems or unmanned air vehicles, capable of a range of 300 km, other than those specified in 9A007, having total impulse capacity of 0,841 MNs or greater.

9A107 Moteurs fusée à propergol solide, utilisables dans des systèmes complets de fusées ou des véhicules aérospatiaux sans équipage, d'une portée d'au moins 300 km, autres que ceux visés au paragraphe 9A007, ayant une capacité d'impulsion totale supérieure ou égale à 0,841 MNs.


9A105 Liquid propellant rocket engines, as follows:

9A105 Moteurs fusée à propergol liquide comme suit:


a. Liquid propellant rocket engines usable in "missiles", other than those specified in 9A005, having a total impulse capacity of 1,1 MNs or greater;

a. moteurs fusée à propergol liquide utilisables dans des missiles, autres que ceux visés au paragraphe 9A005, ayant une impulsion totale supérieure ou égale à 1,1 MNs;


The UTC group includes Otis (elevators, escalators walkways and shuttle systems); Pratt Whitney (commercial and military jet engines, rocket engines and space propulsion systems); UTC Flight Systems (flight and fleet control systems and propellers for commercial aircraft and commercial and military helicopters); UT Automotive (car components and systems); Carrier (heating, ventilation and air conditioning (HVAC) equipment for commercial, industrial and residential buildings); and turbo Po ...[+++]

Le groupe UTC inclut Otis (ascenseurs, éscaliers roulants et systèmes de navette); Pratt et Whitney (réacteurs commerciaux et militaires, moteurs-fusées et systèmes de propulsion dans l'espace); Flight Systems UTC (systèmes et propulseurs de contrôle de vol et de flotte pour les avions commerciaux et les hélicoptères commerciaux et militaires); UT Automotive (composants et systèmes de voiture); Carrier (chauffage, ventilation et climatisation (HVAC) pour les bâtiments commerciaux, industriels et résidentiels); et Turbo Power and Marine (turbines industrie ...[+++]


The more efficient aircraft: in order to produce the powerful planes of the future, longer-term research is necessary in the following fields: systems, airframe and operational efficiency, aerodynamics (hybrid laminar flow, etc), structures out of composite materials, etc The "ecological plane" : the objective is to reduce the environmental impact (noise and polluting substances) by research resulting in reducing the size of the planes, the harmful emissions as well as the noise generated by the engines and propellers".

L'avion plus efficace: afin de réaliser les avions performants de l'avenir, des recherches à plus long terme sont nécessaires dans les domaines suivants: systèmes, cellule, aérodynamique (flux laminaires, etc.), structures en matériaux composites, etc L'"avion écologique" : l'objectif est de réduire l'impact sur l'environnement (bruit et substances polluantes) par des recherches devant conduire à réduire la taille des avions, les émissions nocives ainsi que le bruit généré par les moteurs et les rotors".




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Date index: 2021-12-25
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