Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse and estimate the production needs
Bjerrum
Central
Cree-Naskapi
Estimate
Estimate artistic production needs
Estimate cost of used goods
Estimate needs for artistic production
Estimate needs of artistic production
Estimate of amounts receivable
Estimate of revenue and expenditure
Estimate price of used goods
Estimate profitability
Estimate value of second-hand goods
Estimate value of used goods
Estimates of Labour Income
Estimating profitability
Estimation of profitability
Forward estimate
Hawkeye State
IA
IAS indicator
IAS transmitter
Ia.
Indicated air speed indicator
Indicated air speed transmitter
Iowa
Planning estimate
Pre-estimation
Profitability estimating
Projection
Ring

Vertaling van "ia estimates " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
analyse and estimate the production needs | estimate artistic production needs | estimate needs for artistic production | estimate needs of artistic production

estimer les besoins d'une production artistique


estimate cost of used goods | estimate price of used goods | estimate value of second-hand goods | estimate value of used goods

estimer la valeur de biens d’occasion


estimating profitability | profitability estimating | estimate profitability | estimation of profitability

estimer une rentabilité


IAS indicator | IAS transmitter | indicated air speed indicator | indicated air speed transmitter

transmetteur manométrique


Enlarged blind spot Generalized contraction of visual field Hemianop(s)ia (heteronymous)(homonymous) Quadrant anop(s)ia Scotoma:arcuate | Bjerrum | central | ring

Anopsie d'un quadrant Elargissement de la tache aveugle Hémianopsie (hétéronyme) (homonyme) Rétrécissement généralisé du champ visuel Scotome (de):annulaire | arciforme | Bjerrum | central




Cree-Naskapi (of Quebec) Act [ An Act respecting certain provisions of the James Bay and Northern Quebec Agreement and the Northeastern Quebec Agreement relating principally to Cree and Naskapi local government and to the land regime governing Category IA and Category IA-N land ]

Loi sur les Cris et les Naskapis du Québec [ Loi concernant diverses dispositions de la Convention de la Baie James et du Nord québécois et de la Convention du Nord-Est québécois relatives essentiellement à l'administration locale des Cris et des Naskapis et au régime des terres des catégories IA et ]


estimate | planning estimate | pre-estimation | projection

estimation prévisionnelle | extrapolation | prévision | projection


estimate of amounts receivable | estimate of revenue and expenditure | forward estimate

état prévisionnel des dépenses et des recettes | prévision de créance


National Economic and Financial Accounts - Quarterly Estimates [ National Income and Expenditure Accounts - Quarterly Estimates | Financial Flow Accounts, Quarterly Estimates | Estimates of Labour Income ]

Comptes économiques et financiers nationaux - Estimations trimestrielles [ Comptes nationaux des revenus et dépenses - Estimations trimestrielles | Comptes des flux financiers, estimations trimestrielles | Estimations du revenu du travail ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
16. The Commission proposes that all EU companies listed on a regulated market [8] (estimated at around 6,700) should be required to prepare consolidated accounts in accordance with IAS.

16. La Commission propose que toutes les sociétés de l'Union cotées sur un marché réglementé [8] (leur nombre est estimé à environ 6 700) soient tenues d'élaborer leurs comptes consolidés conformément aux normes IAS.


It will also include a standardised two-page summary sheet in its IA reports to facilitate quick identification of key results of the impact assessment, including estimated benefits and costs.

Elle compte également inclure un résumé standardisé de deux pages dans ses rapports d'AI afin de faciliter une identification rapide des principaux résultats de l’analyse d’impact, y compris l'estimation des avantages et des coûts.


19. Notes that the final form of a legislative act may differ significantly from the proposal adopted by the Commission; believes that it would be useful for a summary of the estimated benefits and costs to be prepared for adopted legislative acts, and updated to reflect changes from the analysis contained in the IA as a result of amendments made during the legislative process; considers that the monitoring and assessment of a proposal’s impact would be simplified by such an exercise;

19. observe que la forme finale d'un acte législatif peut différer considérablement de la proposition adoptée par la Commission; estime qu'il serait utile de préparer une synthèse des avantages et coûts estimés pour les actes législatifs adoptés, et de l'actualiser afin de tenir compte des changements par rapport à l'analyse contenue dans l'analyse d'impact du fait de modifications apportées pendant la procédure législative; estime qu'un tel exercice simplifierait le suivi et l'évaluation de l'impact d'une proposition;


13. Notes that the final form of a legislative act may differ significantly from the proposal adopted by the Commission; believes that it would be useful for a summary of the estimated benefits and costs to be prepared for adopted legislative acts, and updated to reflect changes from the analysis contained in the IA as a result of amendments made during the legislative process; considers that the monitoring and assessment of a proposal’s impact would be simplified by such an exercise;

13. observe que la forme finale d'un acte législatif peut différer considérablement de la proposition adoptée par la Commission; estime qu'il serait utile de préparer une synthèse des avantages et coûts estimés pour les actes législatifs adoptés, et de l'actualiser afin de tenir compte des changements par rapport à l'analyse contenue dans l'analyse d'impact du fait de modifications apportées pendant la procédure législative; estime qu'un tel exercice simplifierait le suivi et l'évaluation de l'impact d'une proposition;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. Notes that the final form of a legislative act may differ significantly from the proposal adopted by the Commission; believes that it would be useful for a summary of the estimated benefits and costs to be prepared for adopted legislative acts, and updated to reflect changes from the analysis contained in the IA as a result of amendments made during the legislative process; considers that the monitoring and assessment of a proposal’s impact would be simplified by such an exercise;

18. observe que la forme finale d'un acte législatif peut différer considérablement de la proposition adoptée par la Commission; estime qu'il serait utile de préparer une synthèse des avantages et coûts estimés pour les actes législatifs adoptés, et de l'actualiser afin de tenir compte des changements par rapport à l'analyse contenue dans l'analyse d'impact du fait de modifications apportées pendant la procédure législative; estime qu'un tel exercice simplifierait le suivi et l'évaluation de l'impact d'une proposition;


The IA estimates that some 500 000 additional trips to the Schengen area with the minimum policy option, some 2 million with the intermediate and some 3 million with the maximum policy option.

D'après l'AI, les voyages supplémentaires à destination de l'espace Schengen se chiffreraient à près de 500 000, 2 millions et 3 millions dans le cadre respectivement des options minimale, intermédiaire et maximale.


Notwithstanding the requirements of paragraph 28 of IAS 8 Accounting Policies, Changes in Accounting Estimates and Errors, when this IFRS is first applied, an entity need only present the quantitative information required by paragraph 28(f) of IAS 8 for the annual period immediately preceding the first annual period for which IFRS 11 is applied (the ‘immediately preceding period’).

Nonobstant les dispositions du paragraphe 28 d’IAS 8 Méthodes comptables, changements d’estimations comptables et erreurs, lors de la première application de la présente norme, l’entité n’est tenue que de présenter les informations quantitatives exigées par le paragraphe 28(f) d’IAS 8 pour la période annuelle qui précède immédiatement la période annuelle de première application d’IFRS 11 (la «période immédiatement antérieure»).


25. Acknowledges from the Agency that the Internal Audit Service (IAS) carried out an audit on the planning and budgeting processes in 2010 in order to provide reasonable assurance on the internal control system of the Agency as regards its planning and budgeting processes; notes that the IAS recommendations concern the strategic planning, the coherence and accuracy of the draft estimate revenue and expenditure, the AWP as financing decision and mid-term IT strategy; calls therefore on the Agency to implement the necessary measures to fulfil these IAS recommendations;

25. reconnaît que l'Agence a déclaré que le service d'audit interne (SAI) avait effectué en 2010 un contrôle des procédures de planification et des procédures budgétaires afin de fournir une assurance raisonnable quant au système de contrôle interne de l'Agence concernant ses procédures de planification et ses procédures budgétaires; note que les recommandations du SAI portent sur la planification stratégique, la cohérence et l'exactitude du projet d'état prévisionnel des recettes et des dépenses, le programme de travail annuel en tant que décision de financement et la stratégie informatique à moyen terme; prie donc l'Agence de mettre ...[+++]


25. Acknowledges from the Agency that the Internal Audit Service (IAS) carried out an audit on the planning and budgeting processes in 2010 in order to provide reasonable assurance on the internal control system of the Agency as regards its planning and budgeting processes; notes that the IAS recommendations concern the strategic planning, the coherence and accuracy of the draft estimate revenue and expenditure, the AWP as financing decision and mid-term IT strategy; calls therefore on the Agency to implement the necessary measures to fulfil these IAS recommendations;

25. reconnaît que l'Agence a déclaré que le service d'audit interne (SAI) avait effectué en 2010 un contrôle des procédures de planification et des procédures budgétaires afin de fournir une assurance raisonnable quant au système de contrôle interne de l'Agence concernant ses procédures de planification et ses procédures budgétaires; note que les recommandations du SAI portent sur la planification stratégique, la cohérence et l'exactitude du projet d'état prévisionnel des recettes et des dépenses, le programme de travail annuel en tant que décision de financement et la stratégie informatique à moyen terme; prie donc l'Agence de mettre ...[+++]


When the agreement is within the scope of IAS 11 and its outcome can be estimated reliably, the entity shall recognise revenue by reference to the stage of completion of the contract activity in accordance with IAS 11.

Lorsque le contrat relève du champ d’application de IAS 11 et que son résultat peut être estimé de façon fiable, l’entité doit en comptabiliser le produit des activités ordinaires en fonction du degré d’avancement de l’activité contractuelle conformément à IAS 11.


w