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Believability
Believer
Bjerrum
Central
Cree-Naskapi
EPIC
EPIC architecture
Explicitly parallel instruction computing
Hawkeye State
IA
IA-64
IA-64 architecture
IAS indicator
IAS transmitter
Ia.
Indicated air speed indicator
Indicated air speed transmitter
Intel architecture 64
Intel architecture 64 bits
Intelligent antenna
Iowa
Nuclear
Nuclearist
Ring
Ripley's Believe it or not!
Ripley's Believe it or not! book of chance
SA
Smart antenna
When there are grounds for believing

Vertaling van "ias believes " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]

Ripley's Believe it or not!: book of chance [ Ripley's Believe it or not! ]




when there are grounds for believing

lorsqu'il y a lieu de supposer


IAS indicator | IAS transmitter | indicated air speed indicator | indicated air speed transmitter

transmetteur manométrique




EPIC architecture | explicitly parallel instruction computing architecture | explicitly parallel instruction computing | EPIC | Intel architecture 64 bits | Intel architecture 64 | IA-64 | IA-64 architecture

architecture EPIC | architecture IA-64


Enlarged blind spot Generalized contraction of visual field Hemianop(s)ia (heteronymous)(homonymous) Quadrant anop(s)ia Scotoma:arcuate | Bjerrum | central | ring

Anopsie d'un quadrant Elargissement de la tache aveugle Hémianopsie (hétéronyme) (homonyme) Rétrécissement généralisé du champ visuel Scotome (de):annulaire | arciforme | Bjerrum | central


Cree-Naskapi (of Quebec) Act [ An Act respecting certain provisions of the James Bay and Northern Quebec Agreement and the Northeastern Quebec Agreement relating principally to Cree and Naskapi local government and to the land regime governing Category IA and Category IA-N land ]

Loi sur les Cris et les Naskapis du Québec [ Loi concernant diverses dispositions de la Convention de la Baie James et du Nord québécois et de la Convention du Nord-Est québécois relatives essentiellement à l'administration locale des Cris et des Naskapis et au régime des terres des catégories IA et ]




smart antenna | SA | intelligent antenna | IA

antenne intelligente
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. Proposes that the Commission establish this group as a high-level Better Regulation Advisory Body involving both stakeholder expertise and national experts as soon as possible; proposes a strong and independent advisory mandate for this body, which should complement the Commission’s work on IAs; believes that such a body’s expertise, including as regards subsidiarity and proportionality, could provide added value for the IA procedure and for other initiatives relating to better regulation; asks that Parliament and the Council be involved in the expert nomination procedure; suggests that the best practices and experience of existi ...[+++]

21. propose que la Commission mette en place ce groupe en tant qu'organe consultatif de haut niveau sur l'amélioration de la réglementation, avec la participation des parties prenantes et des experts nationaux, dans les meilleurs délais; propose qu'un mandat consultatif fort et indépendant soit attribué à cet organe, qui devrait compléter le travail de la Commission sur les analyses d'impact; estime que les connaissances d'expert d'un tel groupe, y compris en ce qui concerne la subsidiarité et la proportionnalité, pourraient représenter une plus-value pour la procédure d'analyse d'impact et pour d'autres initiatives en matière d'amélio ...[+++]


21. Proposes that the Commission establish this group as a high-level Better Regulation Advisory Body involving both stakeholder expertise and national experts as soon as possible; proposes a strong and independent advisory mandate for this body, which should complement the Commission’s work on IAs; believes that such a body’s expertise, including as regards subsidiarity and proportionality, could provide added value for the IA procedure and for other initiatives relating to better regulation; asks that Parliament and the Council be involved in the expert nomination procedure; suggests that the best practices and experience of existi ...[+++]

21. propose que la Commission mette en place ce groupe en tant qu'organe consultatif de haut niveau sur l'amélioration de la réglementation, avec la participation des parties prenantes et des experts nationaux, dans les meilleurs délais; propose qu'un mandat consultatif fort et indépendant soit attribué à cet organe, qui devrait compléter le travail de la Commission sur les analyses d'impact; estime que les connaissances d'expert d'un tel groupe, y compris en ce qui concerne la subsidiarité et la proportionnalité, pourraient représenter une plus-value pour la procédure d'analyse d'impact et pour d'autres initiatives en matière d'amélio ...[+++]


20. Proposes that the Commission establish this group as a high-level Better Regulation Advisory Body involving both stakeholder expertise and national experts as soon as possible; proposes a strong and independent advisory mandate for this body, which should complement the Commission’s work on IAs; believes that such a body’s expertise, including as regards subsidiarity and proportionality, could provide added value for the IA procedure and for other initiatives relating to better regulation; asks that Parliament and the Council be involved in the expert nomination procedure; suggests that the best practices and experience of existi ...[+++]

20. propose que la Commission mette en place ce groupe en tant qu'organe consultatif de haut niveau sur l'amélioration de la réglementation, avec la participation des parties prenantes et des experts nationaux, dans les meilleurs délais; propose qu'un mandat consultatif fort et indépendant soit attribué à cet organe, qui devrait compléter le travail de la Commission sur les analyses d'impact; estime que les connaissances d'expert d'un tel groupe, y compris en ce qui concerne la subsidiarité et la proportionnalité, pourraient représenter une plus-value pour la procédure d'analyse d'impact et pour d'autres initiatives en matière d'amélio ...[+++]


52. Encourages the Commission to establish measures aimed at enhancing the transparency of the IA planning process; believes that the Commission should not only explain the reasons why an IA is needed, but also make public the reasons behind any decisions not to carry out an IA (in particular in cases when its IAB has identified the need to carry out an IA);

52. encourage la Commission à prendre des mesures pour renforcer la transparence du processus de planification d'analyse d'impact; estime que la Commission ne devrait pas seulement donner les raisons pour lesquelles une analyse d'impact est nécessaire, mais aussi rendre publics les motifs pour lesquels elle décide de ne pas effectuer d'analyse d'impact, en particulier lorsque le CAI est d'avis qu'une analyse d'impact s'impose;


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51. Encourages the Commission to establish measures aimed at enhancing the transparency of the IA planning process; believes that the Commission should not only explain the reasons why an IA is needed, but also make public the reasons behind any decisions not to carry out an IA (in particular in cases when its IAB has identified the need to carry out an IA);

51. encourage la Commission à prendre des mesures pour renforcer la transparence du processus de planification d'analyse d'impact; estime que la Commission ne devrait pas seulement donner les raisons pour lesquelles une analyse d'impact est nécessaire, mais aussi rendre publics les motifs pour lesquels elle décide de ne pas effectuer d'analyse d'impact, en particulier lorsque le CAI est d'avis qu'une analyse d'impact s'impose;


It believes that early EU involvement in all new IAS developments is the best way of protecting European interests.

Il estime qu'une participation de l'UE, dès les premiers stades, à l'élaboration de toute nouvelle norme IAS est la meilleure manière de préserver les intérêts européens.


4.1. The Committee strongly supports the objectives of the proposed Regulation and believes the adoption of IAS is the only practical option for achieving it.

4.1. Le Comité soutient résolument les objectifs de la proposition de règlement et est d'avis que l'adoption des normes comptables internationales constitue l'unique option pratique en vue de leur réalisation.


3.6.1. The Committee believes that the chosen route provides strong support to the IASB in their efforts to get SEC agreement to accept IAS based accounts without a reconciliation to US GAAP, although it accepts that this is unlikely to be achieved by 2005.

3.6.1. Le Comité estime que la voie empruntée permet de soutenir avec force l'IASB dans les efforts entrepris afin d'inciter la SEC à approuver les comptes établis en vertu des normes IAS sans exiger un rapprochement par rapport aux normes GAAP, bien qu'il accepte le fait que la mise en oeuvre ne soit pas possible avant 2005.


The Committee believes it will be particularly important to review the operation of the Endorsement Mechanism to ensure that the aim of using IAS in the EU is working effectively.

Le Comité considère qu'il sera particulièrement important d'examiner l'application du mécanisme d'adoption afin de s'assurer du bon fonctionnement des normes IAS dans l'UE.


3.4. The Committee believes therefore that IAS are the only accounting standards having wide international recognition by which the objective of developing standards via global participation could be achieved.

3.4. C'est pourquoi, le Comité considère que les normes comptables internationales sont les seules bénéficiant d'une large reconnaissance à l'échelle planétaire par lequel l'objectif visant à développer des normes par une participation mondiale pourrait être réalisé.




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'ias believes' ->

Date index: 2024-12-24
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