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Auto-ignition temperature
Autogenous ignition temperature
Autoignition temperature
Burning point
Critical temperature
Fire point
Flame point
Igniter
Igniting apparatus
Ignition apparatus
Ignition device
Ignition point
Ignition temperature
Kindling point
SIT
Self-ignition temperature
Spontaneous ignition temperature
Spontaneous inflammation temperature
Spontaneous-ignition temperature
Starting temperature

Vertaling van "ignition temperature " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
self-ignition temperature [ SIT | autoignition temperature | autogenous ignition temperature | auto-ignition temperature | spontaneous ignition temperature | spontaneous-ignition temperature | spontaneous inflammation temperature ]

température d'auto-inflammation [ température d'allumage spontané | température d'inflammation spontanée | température d'auto-ignition | température d'autoallumage ]


self-ignition temperature | auto-ignition temperature

point d'auto-inflammation | température d'auto-ignition


self-ignition temperature | auto-ignition temperature

point d'auto-inflammation | température d'auto-ignition


ignition temperature [ critical temperature ]

température d'ignition


ignition point | ignition temperature | starting temperature

température d’inflammation | température d'amorçage | température d'ignition | température d'inflammabilité


ignition point | ignition temperature

point d'inflammabilité | température d'ignition | température d'inflammation


critical temperature | ignition temperature

température critique | température d'ignition


ignition point [ ignition temperature | kindling point ]

température d'allumage [ point d'allumage | point d'inflammation | température d'inflammation | point d'inflammabilité ]


fire point | ignition point | burning point | ignition temperature | kindling point | flame point

point d'inflammabilité | point de feu | point d'inflammation | température d'inflammabilité | point d'allumage | température d'allumage | point de combustion | point de flamme | température d'inflammation


igniter | ignition device | igniting apparatus | ignition apparatus

dispositif d'allumage [ disp allu ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Determination of the auto ignition temperature of gases and vapours

Détermination de la température d’auto-allumage des gaz et des vapeurs


Electrical apparatus for use in the presence of combustible dust — Part 2-1: Test methods — Methods for determining the minimum ignition temperatures of dust

Matériels électriques destinés à être utilisés en présence de poussières combustibles — Partie 2-1: Méthodes d’essai — Méthodes de détermination de la température minimale d’inflammation de la poussière


Natural gas has a higher ignition temperature and a very small window of ignition; it is lighter than air and would quickly dissipate in the unusual event that there was a leak.

Le gaz naturel a une température d'allumage plus élevée et un créneau d'allumage très étroit. Il est plus léger que l'air et se dissipe rapidement en cas, improbable, de fuite.


For example, at one time, it was universally thought that a residential occupancy would reach flashover, a non- survivable event where the contents in a room reaches ignition temperature, after a fire burned unchecked for more than 10 minutes.

Par exemple, à une certaine époque, tous croyaient que si un incendie dans un bâtiment résidentiel n'était pas maîtrisé après plus de 10 minutes, c'était l'embrasement général, un événement auquel on ne survit pas, où les objets contenus dans une pièce atteignent leur température d'ignition.


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All of those factors are considered, and the natural gas vehicle is actually safer than a gasoline-powered vehicle, because gasoline pools, its vapours explode, and there is a lower ignition temperature.

Il est plus léger que l'air et se dissipe rapidement en cas, improbable, de fuite. Tous ces facteurs sont pris en considération et le véhicule au gaz naturel est en réalité plus sûr qu'un véhicule à essence parce que l'essence s'accumule, ses vapeurs explosent et elle prend feu à plus basse température.


I want to tell you that Diesel's patent stated that motive force by means of air compressed to so high a degree that by expansion subsequent to combustion, the air is cooled to atmospheric temperature. When that air is compressed, fuel is gradually introduced, and is spontaneously ignited.

J'aimerais vous dire que le brevet de Diesel stipulait que la force motrice est produite par la compression de l'air—et l'air est comprimé à un tel degré que par l'expansion suivant la combustion, l'air est refroidi à la température atmosphérique—et lorsque cet air est comprimé, le carburant est introduit progressivement et s'enflamme spontanément.


The seasonal space heating energy efficiency ηs shall be calculated as the seasonal space heating energy efficiency in active mode ηson, corrected by contributions accounting for temperature controls, auxiliary electricity consumption, standby heat loss, ignition burner power consumption (if applicable) and, for cogeneration space heaters, corrected by adding the electrical efficiency multiplied by a conversion coefficient CC of 2,5.

L’efficacité énergétique saisonnière pour le chauffage des locaux ηs est calculée comme l’efficacité énergétique saisonnière pour le chauffage des locaux en mode actif ηson, corrigée par des contributions tenant compte des régulateurs de température, de la consommation d’électricité auxiliaire, des pertes thermiques en régime stabilisé, de la consommation d’électricité du brûleur d’allumage (le cas échéant) et, pour les dispositifs de chauffage des locaux par cogénération, corrigée par l’ajout du rendement électrique multiplié par un coefficient de conversion CC de 2,5.


Question No. 419 Ms. Kirsty Duncan: With respect to the risk of corrosion and spills and other safety concerns arising from the transport of bitumen in pipelines, and to government action to address these risks: (a) how does diluted bitumen compare with West Texas Intermediate (WTI) in terms of (i) abrasive material content, (ii) acid concentration, (iii) sulphur content, (iv) viscosity; (b) to what extent is diluted bitumen more likely than WTI to cause corrosion or erosion in the pipelines through which they respectively flow; (c) what is the composition of diluted bitumen in Canada; (d) what are all of the volatile chemicals, persistent organic pollutants or carcinogenic substances present in diluted bitumen in Canada; (e) in the pro ...[+++]

Question n 419 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne le risque de corrosion et de déversements et d’autres questions de sécurité découlant du transport de bitume par pipeline, et les mesures prises par le gouvernement pour réduire ces risques: a) comment le bitume dilué se compare-t-il au West Texas Intermediate (WTI) pour ce qui est (i) de la teneur en abrasifs, (ii) de la concentration en acides, (iii) de la teneur en soufre, (iv) de la viscosité; b) dans quelle mesure le bitume dilué est-il plus susceptible que le WTI de causer de la corrosion ou de l’érosion dans les pipelines servant au transport de chacun; c) quelle est la composition du bitume dilué au Canada; d) quels ...[+++]


If the rate of heat production exceeds the rate of heat loss, then the temperature of the substance or mixture will rise which, after an induction time, may lead to self-ignition and combustion’.

Si le débit de chaleur produite est supérieur à celui de la chaleur évacuée, la température de la substance ou du mélange augmentera, ce qui, après un temps d’induction, peut provoquer l’auto-inflammation et la combustion».


Fuels capable of igniting or burning, i.e. reacting with oxygen to produce a significant rise in temperature and combusted directly for the production of electricity and/or heat.

Combustibles capables de s'enflammer ou de brûler, c'est-à-dire de réagir avec de l'oxygène pour produire une augmentation significative de la température, et qui sont brûlés directement à des fins de production d'électricité et/ou de chaleur.




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Date index: 2022-07-19
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