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Acid lead arsenate
Acid lead orthoarsenate
Arsenate of lead
Arseniate of lead
Basic lead sulfate
Basic sulphate white lead
Detailed implementing rules
Dibasic lead arsenate
Ground hauling
Ground logging
Ground snigging
Ground-lead cable logging
Ground-lead hauling
Ground-lead logging
Ground-line cable logging
Ground-line logging
Implementation lead
Implementation period
Implementing arrangements
Implementing provisions
Implementing rules
Implements pain guidelines
Lead
Lead acid arsenate
Lead arsenate
Lead arseniate
Lead hydrogenarsenate
Lead insurer
Lead part
Lead role
Leader
Leading company
Leading insurer
Leading line
Leading office
Leading part
Leading role
Leading underwriter
Low-lead cable logging
Low-lead logging
Processing lead time
Sublimed white lead
White basic lead sulphate
White lead sulfate

Vertaling van "implementation lead " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


European Union guidelines on the implementation of the consular Lead State concept

Lignes directrices de l'Union européenne relatives à la mise en œuvre du concept d'État pilote en matière consulaire


processing lead time [ implementation period ]

lai de lancement [ délai de mise en œuvre ]


lead hydrogenarsenate [ acid lead arsenate | acid lead orthoarsenate | arsenate of lead | arseniate of lead | dibasic lead arsenate | lead acid arsenate | lead arsenate | lead arseniate ]

hydrogénoarsénate de plomb [ hydrogénoarséniate de plomb | arsénate de plomb | arséniate de plomb ]


ground hauling | ground logging | ground snigging | ground-lead cable logging | ground-lead hauling | ground-lead logging | ground-line cable logging | ground-line logging | low-lead cable logging | low-lead logging

téléphérage au sol


leading insurer | leading underwriter | leading office | leading company | lead insurer | leader | leading line

apériteur | compagnie apéritrice | société apéritrice | compagnie gérante


detailed implementing rules | implementing arrangements | implementing provisions | implementing rules

dispositions d'application | modalités d'application


Implements pain guidelines

mise en œuvre de lignes directrices sur la douleur


basic lead sulfate | white lead sulfate | basic sulphate white lead | white basic lead sulphate | sublimed white lead

sulfate basique de plomb | oxysulfate de plomb


lead | leading part | leading role | lead part | lead role

rôle principal | premier rôle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Up to four regional or sub-regional seminars are envisaged for discussion on TCBMs with a focus on the future Code of Conduct and its practical operation, including national planning for implementation, leading up to the Code of Conduct being opened for subscription.

Quatre séminaires régionaux ou sous-régionaux au maximum sont envisagés, afin de permettre des discussions sur les mesures de transparence et de confiance, portant principalement sur le futur code de conduite et son fonctionnement pratique, y compris les plans nationaux de mise en œuvre; le code de conduite serait ainsi ouvert à l'adhésion.


10. Stresses the importance of the Structured Dialogue; calls on the Commission and the Member States to develop the concept and ensure a meaningful and consistent follow-up of the recommendations prepared by young people with their ministerial and institutional counterparts; further suggests reaching out directly to youth organisations and non-organised individuals at a local and regional level by ensuring that their voice is not being lost and that policy implementations lead to the positive development and empowerment of young people;

10. souligne l'importance du dialogue structuré; appelle la Commission et les États membres à développer encore le concept et à assurer un suivi concret et cohérent des recommandations que les jeunes préparent avec leurs homologues ministériels et institutionnels; suggère en outre d'atteindre de manière directe les organisations de jeunes et les jeunes non organisés aux échelons local et régional en s'assurant que leurs voix soient entendues et que les politiques mises en œuvre permettent le développement positif et l'autonomisation des jeunes;


As a consequence of that review, changes should be made in the areas of financial sector reform, fiscal policy and structural reforms, reflecting the steps taken by the Cypriot authorities by the first quarter of 2015, in particular with regard to: (i) continuing to closely monitor the liquidity situation of the banking sector; (ii) streamlining the regulation and supervision of insurance companies and pension funds; (iii) further measures to strengthen the banks' management of non-performing loans and ensure long-term sustainable restructuring solutions, including targets for the work-out of non-performing loans and a strategic default study; (iv) the submission of a legal proposal ...[+++]

Il ressort de cette évaluation que des modifications devraient être effectuées dans les domaines de la réforme du secteur financier, de la politique budgétaire et des réformes structurelles, afin de tenir compte des mesures prises par les autorités chypriotes jusqu'à la fin du premier trimestre de 2015, en particulier au regard des éléments suivants: i) continuer à suivre de près la situation de la liquidité du secteur bancaire; ii) rationaliser la réglementation et la surveillance des sociétés d'assurance et des fonds de pension; i ...[+++]


C. whereas the various waste management plans drawn up over the years by the competent authorities have not been implemented, leading to the Court of Justice’s adverse judgment of 4 March 2010 (in Case C-297/08),

C. considérant que les différents plans de gestion des déchets élaborés au fil des ans par les autorités compétentes n'ont pas été appliqués, ce qui a conduit à l'arrêt de condamnation de la Cour de justice du 4 mars 2010 (arrêt dans l'affaire C-297/08),


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The "Lead State" concept should be understood in accordance with the European Union guidelines on the implementation of the consular Lead State concept (8).

La notion d'"État pilote" s'entend au sens des lignes directrices de l'Union européenne relatives à la mise en œuvre du concept d'État pilote en matière consulaire (8).


26. Stresses that Member States cannot combat cross-border tax fraud in isolation; believes that exchanges of information and cooperation between Member States and with the Commission have been insufficient to combat tax fraud effectively as regards either substance or speed; considers that direct contact between local or national anti-fraud offices is neither developed nor sufficiently implemented, leading to inefficiency, under-use of the arrangements for administrative cooperation and delays in communication;

26. souligne que les États membres ne peuvent pas combattre la fraude fiscale transfrontalière isolément; estime que les échanges d'informations et la coopération entre les États membres et avec la Commission ont été insuffisants, du point de vue de leur teneur ou de leur rapidité, pour combattre efficacement la fraude fiscale; est d'avis que les contacts directs entre les offices locaux ou nationaux de lutte antifraude sont insuffisamment développés et mis en œuvre, ce qui entraîne une inefficacité, la sous-utilisation des accords de coopération administrative et des retards de communication;


26. Stresses that Member States cannot combat cross-border tax fraud in isolation; believes that exchanges of information and cooperation between Member States and with the Commission have been insufficient to combat tax fraud effectively in either substance or speed; considers that direct contact between local or national anti-fraud offices is neither developed nor sufficiently implemented, leading to inefficiency, under-use of the arrangements for administrative cooperation and delays in communication;

26. souligne que les États membres ne peuvent pas combattre la fraude fiscale transfrontalière isolément; estime que les échanges d'informations et la coopération entre les États membres et avec la Commission ont été insuffisants, du point de vue de leur teneur ou de leur rapidité, pour combattre efficacement la fraude fiscale; est d'avis que les contacts directs entre les offices locaux ou nationaux de lutte antifraude sont insuffisamment développés, ce qui entraîne une inefficacité, la sous-utilisation des accords de coopération administrative et des retards de communication;


Welcomes the recent adoption by the Council of guidelines on the implementation of the consular Lead State concept (8) for the designation of a Lead State in the event of a major crisis and calls for a wider interpretation of Article 20 of the EC Treaty regarding the consular and diplomatic protection actually afforded to Union citizens;

se félicite de l'adoption récente par le Conseil de lignes directrices relatives à la mise en œuvre du concept d'État pilote en matière consulaire (8) en vue de la désignation d'un l'État pilote en cas de crise majeure et demande une interprétation plus large de l'article 20 du traité CE en ce qui concerne la protection consulaire et diplomatique effectivement assurée aux citoyens de l'Union;


In this context, it should be noted that the apparent progress made compared to 2002 (EUR 8 900 million of under-implementation leading to a final surplus of EUR 7 400 million) is only progress in theory: Amending Budget No 6/2003 has already reduced Budget 2003 by an amount of EUR 5 000 million because the Commission had declared itself unable to carry out all payments as planned due to them having been largely overestimated.

Dans ce contexte, il convient d'observer que les progrès apparemment obtenus par rapport à 2002 (8,9 milliards d'euros de sous-exécution, soit un excédent final de 7,4 milliards d'euros) ne sont que théoriques: le budget rectificatif n° 6/2003 a déjà réduit le budget 2003 de 5 milliards d'euros, la Commission s'étant elle-même déclarée dans l'incapacité d'effectuer tous les paiements prévus du fait que ceux-ci ont été largement surévalués.


The synchronisation of the respective timetables introduces a policy implementation review phase leading to an implementation package, presented to the Spring European Council, and a policy formation phase after the Spring European Council leading to formal adoption of the Employment Guidelines and the BEPGs.

La synchronisation des calendriers respectifs introduit une phase d'examen de la mise en oeuvre des politiques qui débouchera sur un "paquet mise en oeuvre", lequel sera présenté au Conseil européen du printemps, et sur une phase d'élaboration stratégique, qui se déroulera à l'issue du Conseil européen du printemps, pour conduire à l'adoption officielle des lignes directrices pour l'emploi et des GOPE.


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