2. Highlights the existence of certain advertisements which portray either various types of violence or stereotypes of women as objects, t
ransform femininity into a consumer item, humiliate women and debase their dignity and devalue their fundamental roles in society; urges the Commission and the Member States to develop European awareness campaigns, particularly among adolescents and young people, against exploitation of the female and male body and dissemination of sexist messages, ensuring that there is no dissemination of content that justifies, trivialises or incites violence against women; calls on the Member States, to
this end, ...[+++]to reward advertising agencies and advertisers which comply fully with these guidelines, for example by commissioning them to carry out national and European awareness campaigns; 2. souligne l'existence de publicités décrivant diverses formes de violence ou de stéréotypes liés à la femme-objet, transformant la féminité en un objet de consommation, humiliant les femmes, les privant de leur dignité et dévalorisant leurs rôles sociaux essentiels; invite instamment la Commission et les États membres à mettre en place à l'échelle européenne, notamment à l'intention des adolescents et des jeunes, des campagnes de sensibilisation contre l'exploitation du corps de la femme et de l'homme et la diffusion de messages sexistes en veillent à ce qu'aucun contenu qui justifie et banalise la violence contre les femm
es, ou y incite, ne soit diffusé; ...[+++] à cette fin, invite les États membres à récompenser, notamment en leur confiant les campagnes de sensibilisation mises en place aux niveaux national et européen, les agences publicitaires et les publicitaires qui se conforment pleinement à ces indications;