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Cabin crew instructor
Carry out flight plans
Deliver service according to flight plan
EFAS
En route flight advisory service
En-route Flight Advisory Service
Enroute Flight Advisory Service
Execute flight plans
FIS
Flight Watch
Flight attendant instructor
Flight attendant trainer
Flight information service
Flight service operator
Flight service station
Flight watch
Flight-information service
Implement service according to flight plans
In-flight service
Inflight service instructor
Long-distance flight
Long-haul flight
Long-haul service
Long-range flight
Longhaul service
MFSO
Military Flight Service Ordinance

Traduction de «in-flight services must » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


flight service operator

agent des services d'information de vol | assistant à l'information de vol




carry out flight plans | deliver service according to flight plan | execute flight plans | implement service according to flight plans

exécuter des plans de vol


Enroute Flight Advisory Service [ EFAS | Flight Watch | en route flight advisory service | flight watch | En-route Flight Advisory Service ]

Enroute Flight Advisory Service [ Flight Watch | En-route Flight Advisory Service | service consultatif en route | service de renseignement en route ]


flight attendant instructor | flight attendant trainer | cabin crew instructor | inflight service instructor

instructeur personnel navigant commercial | instructeur personnel navigant commercial/instructrice personnel navigant commercial | instructrice personnel navigant commercial


long-haul service [ long-haul flight | longhaul service | long-distance flight | long-range flight ]

service long-courrier [ vol long-courrier ]


flight information service [ FIS | flight-information service ]

service d'information de vol


Ordinance of 19 November 2003 on the Military Flight Service | Military Flight Service Ordinance [ MFSO ]

Ordonnance du 19 novembre 2003 sur le service de vol militaire [ OSV ]


DDPS Ordinance of 4 December 2003 on Members of the Military Flight Service

Ordonnance du 4 décembre 2003 du DDPS sur les membres du service de vol militaire [ OMSVM ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
in the event of long delays (two hours or more, depending on the distance of the flight), passengers must in every case be offered free meals and refreshments plus two free telephone calls, telex or fax messages, or e-mails.

longs retards (deux heures ou davantage, en fonction de la distance du vol), les passagers se voient proposer dans tous les cas des repas et des rafraîchissements tout comme deux appels téléphoniques, télex, fax ou emails, à titre gratuit.


Any relevant ATFM measures and changes to filed flight plans must be included in the planned flight operation and the pilot must be notified.

Toutes les mesures ATFM pertinentes et les modifications qui y ont été apportées doivent être prises en compte dans l’exécution du vol prévu et communiquées au pilote.


Any relevant ATFM measures and changes to filed flight plans must be included in the planned flight operation and the pilot must be notified.

Toutes les mesures ATFM pertinentes et les modifications qui y ont été apportées doivent être prises en compte dans l’exécution du vol prévu et communiquées au pilote.


Where travel options are ranked in accordance with paragraph 6a (i) and (ii), for all flights of elapsed journey time of up to 90 minutes, the best ranked alternative train services, including connecting services, must be featured on the first screen of the principal display.

Lorsque les options de voyage sont classées conformément au paragraphe 1, points i) et ii), pour tous les vols dont la durée totale ne dépasse pas 90 minutes, tous les services ferroviaires alternatifs les mieux classés, y compris les correspondances, doivent figurer sur le premier écran de l'affichage principal.


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3. Flights other than scheduled air services must be clearly identified.

3. Les vols autres que des services aériens réguliers doivent être clairement indiqués.


The first – and as the previous speaker has already said – has to do with the flight controllers, where we said ‘no’ and contended that the law of the country in which the flight controllers perform their services must apply.

Le premier - l’orateur précédent l’a déjà dit - concerne les contrôleurs de vol. Nous nous sommes opposés et nous avons combattu l’application de la loi du pays dans lequel les contrôleurs de vol exercent leur profession.


in the event of long delays (two hours or more, depending on the distance of the flight), passengers must in every case be offered free meals and refreshments plus two free telephone calls, telex or fax messages, or e-mails.

longs retards (deux heures ou davantage, en fonction de la distance du vol), les passagers se voient proposer dans tous les cas des repas et des rafraîchissements tout comme deux appels téléphoniques, télex, fax ou emails, à titre gratuit.


(c) The net flight path must permit the aeroplane to continue flight from the cruising altitude to an aerodrome where a landing can be made in accordance with OPS 1.515 or 1.520 as appropriate, the net flight path clearing vertically, by at least 2000 ft, all terrain and obstructions along the route within 9.3 km (5 nm) on either side of the intended track in accordance with sub-paragraphs (1) to (4) below:

(c) La trajectoire nette de vol doit permettre à l'avion de poursuivre son vol, de l'altitude de croisière jusqu'à un aérodrome, où il peut atterrir conformément aux dispositions de l'OPS 1.515 ou, le cas échéant, 1.520, la trajectoire nette de vol présentant une marge verticale, d'au moins 2 000 ft, au-dessus du sol et de tous les obstacles situés le long de la route, jusqu'à une distance de 9,3 km (5 NM) de part et d'autre de la route à suivre conformément aux dispositions des sous-paragraphes (1) à (4) ci-dessous:


We must therefore fight against everything which may help to make the Commission into an uncontrollable fortress. In particular, the Council must be given back proper political control over the Commission. Cooperation in both directions between the Court of Auditors and the national courts must be reinforced in order to improve the controls in both the Member States and Brussels. The quasi-diplomatic privileges of the Commission must be removed as these hinder investigations. The European civil service must be opened up m ...[+++]

Il faut donc combattre tout ce qui contribue à faire de la Commission une forteresse opaque au contrôle et notamment : redonner au Conseil un véritable contrôle politique sur la Commission ; renforcer la coopération dans les deux sens entre la Cour des comptes européenne et les cours nationales, afin d'améliorer les contrôles à la fois dans les États et à Bruxelles ; supprimer les privilèges quasi diplomatiques dont bénéficie la Commission et qui entravent les enquêtes ; ouvrir beaucoup plus la fonction publique européenne à des fonctionnaires nationaux spécialisés en détachement temporaire ; enfin, comme l'a proposé notre commission ...[+++]


Articles 17(4) and 18(2) of the ISD provide that the host country authorities, which receive notification from an investment firm from a partner country wishing to establish or provide services in its territory, must, if necessary, "indicate to the investment firm the conditions, including the rules of conduct, with which, in the interest of the general good, the providers of investment services must comply in the host Member State".

L'article 17, paragraphe 4, et l'article 18, paragraphe 2, de la DSI disposent que "les autorités compétentes de l'État membre d'accueil indiquent, le cas échéant, dès réception de la notification d'une entreprise d'investissement d'un pays partenaire souhaitant s'établir ou fournir des services sur son territoire, les conditions, y compris les règles de conduite, auxquelles, pour des raisons d'intérêt général, les prestataires des services d'investissement en question doivent se conformer dans l'État membre d'accueil".


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