Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Freight car scale
In-motion rail scale
In-motion track scale
MoCap
Mocap
Motion capture
Motion tracking
Operation of track scales
Rail weighbridge
Railroad track scale
Railway tipping bridge
Railway weigh-bridge
Track platform scale
Track scale
Track scale test car
Track scales
Tracking motion
Weighbridge
Weighbridge test wagon

Vertaling van "in-motion track scale " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
in-motion track scale [ in-motion rail scale ]

pont-bascule pour pesage dynamique


track scale [ track platform scale | weighbridge | rail weighbridge | railroad track scale | freight car scale ]

bascule à wagon [ pont-bascule à wagon | pont à bascule | pont-bascule ]


Railway Track Scales for In-Motion Weighing Specifications

Normes sur les ponts-bascules ferroviaires pour pesage en mouvement


motion capture | MoCap | Mocap | motion tracking

capture de mouvement | capture de mouvements | saisie de mouvement | saisie de mouvements


track scale test car | weighbridge test wagon

wagon à tarer les bascules | wagon de jaugeage | wagon-étalon


railway tipping bridge | railway weigh-bridge | track scales

bascule sur voie ferrée | pont-bascule


operation of track scales

utilisation des ponts-bascules




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
189. Where a static test is conducted on a railway track scale that is designed for in-motion weighing, the acceptance limits of error for the scale are those prescribed by section 174 and the in-service limits of error for the scale are those prescribed by section 175.

189. Les marges de tolérance à l’acceptation et les marges de tolérance en service qui s’appliquent lors de l’essai statique d’un pont-bascule ferroviaire conçu pour le pesage en mouvement sont celles prescrites respectivement aux articles 174 et 175.


189. Where a static test is conducted on a railway track scale that is designed for in-motion weighing, the acceptance limits of error for the scale are those prescribed by section 174 and the in-service limits of error for the scale are those prescribed by section 175.

189. Les marges de tolérance à l’acceptation et les marges de tolérance en service qui s’appliquent lors de l’essai statique d’un pont-bascule ferroviaire conçu pour le pesage en mouvement sont celles prescrites respectivement aux articles 174 et 175.


14. A track scale shall be designed so that, where the velocity of the railway car exceeds the maximum limit specified in the notice of approval issued in respect of the track scale pursuant to section 3 of the Act, the track scale

14. Le pont-bascule doit être conçu de façon que, lorsque la vitesse d’un wagon ne respecte pas les limites indiquées dans l’avis d’approbation délivré à l’égard du pont-bascule en application de l’article 3 de la Loi :


(2) Where a railway track scale that is designed for the in-motion weighing of unit trains is tested dynamically, the acceptance limit of error and in-service limit of error for the scale are 0.15 per cent of the sum of the net known test load of all of the reference cars in the train that are weighed.

(2) La marge de tolérance à l’acceptation et la marge de tolérance en service qui s’appliquent lors de l’essai dynamique d’un pont-bascule ferroviaire conçu pour le pesage en mouvement des trains-blocs sont égales à 0,15 pour cent de la somme des charges connues nettes des wagons de référence du train qui sont pesés.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
189.2 (1) Subject to subsection 182(2), where a railway track scale that is designed for in-motion weighing of uncoupled railway cars is tested dynamically, the acceptance limit of error and in-service limit of error for the scale are 0.15 per cent of the known weight of each reference car.

189.2 (1) Sous réserve du paragraphe 182(2), la marge de tolérance à l’acceptation et la marge de tolérance en service qui s’appliquent lors de l’essai dynamique d’un pont-bascule ferroviaire conçu pour le pesage en mouvement des wagons dételés sont égales à 0,15 pour cent du poids connu de chaque wagon de référence.


52. Welcomes the Commission’s intention to promote efficient cross-border pension tracking services; stresses that the development of cross-border pension tracking services – which would make it much easier for citizens working in different Member States during their career to keep track of and to claim all their accumulated pension entitlements – should be promoted as a matter of priority; emphasises that cross-border pension tracking services should be extremely efficient, legally and administratively small-scale and highly cost-e ...[+++]

52. se réjouit du projet de la Commission de favoriser la mise en place de services transnationaux efficaces de suivi des retraites; souligne qu'il convient de prendre en priorité des mesures en faveur de la mise en place de services transnationaux de suivi des retraites, lesquels permettraient aux citoyens travaillant dans différents États membres au cours de leur carrière de suivre et de faire valoir plus facilement tous leurs droits à pension accumulés; met en évidence que les services transnationaux de suivi des retraites devraient être extrêmement efficaces, peu développées du point de vue juridique et administratif et très peu co ...[+++]


41. Urges the Commission to conduct a compulsory proportionality test and a full impact assessment for each proposal involving the large-scale collection of personal data, detection and identification technologies, tracking and tracing, data mining and profiling, risk assessment and behavioural analysis or similar techniques;

41. demande instamment à la Commission de procéder obligatoirement à une vérification de la proportionnalité et à une étude d'impact complète pour toute proposition impliquant la collecte massive de données à caractère personnel, le recours à des techniques de détection et d'identification, le pistage et la localisation, l'exploration de données et le profilage, l'évaluation des risques et l'analyse des comportements ou des techniques similaires;


Y. whereas mass surveillance has become a key feature of counter-terrorism policies and whereas the large-scale collection of personal data, detection and identification technologies, tracking and tracing, data mining and profiling, risk assessment and behavioural analysis are all used for the purpose of preventing terrorism; whereas these instruments entail the risk of shifting the burden of proof to the citizen; whereas the effectiveness and success rates of these instruments for the prevention of terrorism are dubious; and whereas the sharing of information between a ...[+++]

Y. considérant que la surveillance généralisée est maintenant au cœur des mesures antiterroristes et que la collecte massive de données à caractère personnel, les techniques de détection et d'identification, le traçage et le dépistage, l'exploration de données et le profilage, l'évaluation des risques et l'analyse des comportements sont tous utilisés pour prévenir le terrorisme; considérant que ces instruments comportent le risque de transférer la charge de la preuve aux citoyens; considérant que l'efficacité et le taux de succès de ces instruments pour la prévention du terrorisme restent à confirmer; et considérant que le partage d'informations entre age ...[+++]


Although their interim report was still not very detailed, it nevertheless gives us to understand that the working party is pondering a procedure in which only the broadest policy issues would be solved through a full-scale codecision procedure, while for other amendments to directives of a more technical nature the fast-track procedure would apply.

Bien que le rapport provisoire Lamfalussy ne soit pas encore très détaillé, il laisse entendre que le groupe de travail étudie une procédure selon laquelle seules les grandes orientations seraient arrêtées par une procédure de codécision complète, les autres modifications aux directives, plus techniques, l’étant par la méthode dite "fast-track".


If the European Union is to respect its commitments it must adopt an ambitious European programme for combating the greenhouse effect without delay – and on a completely different scale from the motion for a resolution in terms of policies and measures. In particular, action in the transport sector must be taken into account.

L'Union européenne doit, sans plus attendre, se doter des moyens de respecter ses engagements en adoptant un programme européen ambitieux de lutte contre l'effet de serre - d'une toute autre envergure que la résolution proposée sur les politiques et mesures ; agir sur le secteur des transports, notamment, est de sa compétence.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'in-motion track scale' ->

Date index: 2024-06-18
w