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British National
British National Overseas Passport
British Overseas Citizen Passport
French Overseas Department
French Overseas Territories
French overseas collectivity
French overseas department and region
Netherlands OCT
OAD
Overseas Association Decision
Overseas countries of the Kingdom of the Netherlands
Overseas employment income deduction
Overseas income
Overseas territories of the French Republic
Sign income tax return
Sign income tax returns
Sign tax returns
Territorial collectivities of the French Republic

Traduction de «income for overseas » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
overseas employment income deduction

déduction au titre du revenu d'un emploi à l'étranger




French overseas department and region [ French Overseas Department ]

département et région d’outre-mer (France) [ départements français d'outre-mer | DOM français | DOM-ROM | région française d'outre-mer | ROM français ]


French overseas collectivity [ French Overseas Territories | overseas territories of the French Republic | territorial collectivities of the French Republic ]

collectivité d’outre-mer (France) [ collectivités de la République française | collectivités françaises d'outre-mer | COM françaises | pays et territoires français d'outre-mer | PTOM (France) | PTOM français | territoires d'outre-mer de la République française ]


British National (Overseas) Passport [ British National Overseas Passport | British Overseas Citizen Passport ]

passeport intitulé «British National (Overseas) Passport» [ passeport de citoyen britannique d'outre-mer ]


Council Decision 2013/755/EU on the association of the overseas countries and territories with the European Union | Overseas Association Decision | OAD [Abbr.]

Décision 2013/755/UE du Conseil relative à l'association des pays et territoires d'outre-mer à l'Union européenne | décision d'association outre-mer | DAO [Abbr.]


Netherlands OCT [ Overseas countries of the Kingdom of the Netherlands ]

PTOM des Pays-Bas [ Pays d'outre-mer du Royaume des Pays-Bas ]


association of the Overseas Countries and Territories with the EEC | association of the overseas countries and territories with the European Economic Community

association des pays et territoires d'outre-mer à la CEE | association des pays et territoires d'outre-mer à la Communauté économique européenne


Decision on the association of the overseas countries and territories with the European Community | Overseas Association Decision

décision d'association outre-mer | Décision du Conseil relative à l'association des pays et territoires d'outre-mer à la Communauté européenne


sign income tax return | validate income tax returns, certify income tax returns, authenticate income tax returns | sign income tax returns | sign tax returns

signer des déclarations de revenus
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Money sent home by migrant workers (remittances) represents a larger proportion of developing countries’ income than overseas development aid (ODA) from governments and agencies (such as Unicef).

Les sommes envoyées par les travailleurs migrants (envois de fonds vers les pays d’origine) représentent une part plus grande du revenu des pays en développement par rapport à l’aide publique au développement (APD) octroyée par les gouvernements et agences, telles qu’Unicef.


Money sent home by migrant workers (remittances) represents a larger proportion of developing countries’ income than overseas development aid (ODA) from governments and agencies (such as Unicef).

Les sommes envoyées par les travailleurs migrants (envois de fonds vers les pays d’origine) représentent une part plus grande du revenu des pays en développement par rapport à l’aide publique au développement (APD) octroyée par les gouvernements et agences, telles qu’Unicef.


(2) Subject to section 33.1, income-qualified veterans who are 65 years of age or more, income-qualified overseas service civilians who are 65 years of age or more and Canada service veterans are eligible to receive the veterans independence program services referred to in paragraphs 19(a) to (d) or, where it is not reasonably practicable for those services to be provided at their principal residence, the care referred to in paragraph 19(e), to the extent that those services or that care is not available to them as an insured service under a provincial health care system, if

(2) Sous réserve de l’article 33.1, l’ancien combattant au revenu admissible et le civil au revenu admissible ayant servi outre-mer qui sont âgés de soixante-cinq ans ou plus et l’ancien combattant ayant servi au Canada sont admissibles aux services du programme pour l’autonomie des anciens combattants visés aux alinéas 19a) à d) ou, s’il n’est pas pratique de leur fournir ces services à leur résidence principale, aux soins visés à l’alinéa 19e), dans la mesure où ils ne peuvent obtenir ces services ou ces soins au titre de services assurés dans le cadre du régime d’assurance-maladie d’une province, si les conditions suivantes sont réuni ...[+++]


Money sent home by migrant workers (remittances) represents a larger proportion of developing countries’ income than overseas development aid (ODA) from governments and agencies (such as Unicef).

Les sommes envoyées par les travailleurs migrants (envois de fonds vers les pays d’origine) représentent une part plus grande du revenu des pays en développement par rapport à l’aide publique au développement (APD) octroyée par les gouvernements et agences, telles qu’Unicef.


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We would also argue for a significant increase in Canada's investment in reconstruction and institution-building in Aghanistan, and Canada—as yet only halfway towards its stated goal of committing 0.7% of its gross national income to overseas development assistance—can well afford that increased investment.

Nous préconisons également une augmentation notable des investissements du Canada dans la reconstruction et le renforcement des institutions en Afghanistan, et le Canada — qui ne se trouve qu'à mi-chemin sur la voie de son objectif annoncé de consacrer 0,7 p. 100 de son produit intérieur brut à l'aide publique au développement — a largement les moyens de fournir cet investissement accru.


Council Regulation (EC) No 1085/2006 established an Instrument for Pre-Accession Assistance (IPA), Regulation (EC) No 1638/2006 of the European Parliament and of the Council established a European Neighbourhood and Partnership Instrument, Regulation (EC) No 1905/2006 of the European Parliament and of the Council established a financing instrument for development cooperation, Council Regulation (EC) No 1934/2006 established a financing instrument for cooperation with industrialised and other high-income countries and territories and the Partnership Agreement between the members of the African, Caribbean and Pacific Group of States and the ...[+++]

Le règlement (CE) no 1085/2006 du Conseil établit un instrument d'aide de préadhésion (IAP), le règlement (CE) no 1638/2006 du Parlement européen et du Conseil institue un instrument européen de voisinage et de partenariat, le règlement (CE) no 1905/2006 du Parlement européen et du Conseil porte établissement d'un instrument de financement de la coopération au développement, le règlement (CE) no 1934/2006 du Conseil porte établissement d'un instrument financier de coopération avec les pays industrialisés et les autres pays et territoires à revenu élevé et l'accord de partenariat entre les membres du groupe des États d'Afrique, des Caraïbes et du Pacifique, d'une part, et la Communauté européenne et ses États membres, d'autre part, signé à C ...[+++]


The policy statement does refer to Canada's commitment to achieving 0.7% of our gross national income for overseas development assistance.

L'Énoncé fait état de l'engagement du Canada à consacrer 0,7 p. 100 de son produit national brut à l'aide publique au développement.


Hon. Bill Blaikie (Winnipeg—Transcona, NDP): Mr. Speaker, indeed the secretary-general did challenge the country to do more and I am asking the Prime Minister today: Will he make a commitment today that in the budget there will be the funds to meet that long sought, never reached goal of .7% of gross national income for overseas development assistance?

Va-t-il s'engager à prévoir dans le budget les fonds nécessaires pour réaliser cet objectif visé depuis longtemps, mais jamais atteint, de 0,7 p. 100 du produit national brut pour l'aide au développement international?


When one looks at all these different measures, one is prompted to wonder what their impact has been on the socio-economic situation of the four overseas departments. Analyses carried out last year when the report on the economic and social development of the regions of the Union was being drafted are revealing in this respect. Growth in the overseas regions has been firm, and despite the rising population, this has brought about an increase in per-capita income that is faster than the average ...[+++]

les régions d'outre-mer ont connu une croissance soutenue qui, malgré la pression démographique forte, a permis en dix ans une progression du revenu par habitant plus rapide que pour la moyenne des régions de la Communauté : alors qu'en 1986, les quatre départements se situaient à 41 % de la moyenne communautaire, ils atteignent actuellement près de 47 %, reflétant une certaine convergence.


Various forms of tax exemption have been made available in the French overseas departments, more especially the "Pons law", which makes it possible to deduct overseas investments from taxable income.

En ce qui concerne les départements français d'outre-mer, différentes mesures d'exonération fiscale doivent être soulignées, notamment la « loi Pons » de défiscalisation, qui permet de déduire du revenu imposable les investissements réalisés outre-mer.


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