Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Cyberlearning
Distance learning
Domain-independent learning algorithm
E-learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Implicit learning
Independent Learning Centre
Independent learning
Independent study
Independent study center
Learner-controlled approach
Learner-controlled education
Learner-controlled instruction
Learner-controlled teaching
Learning Resource Centre
Learning resources center
Moderate mental subnormality
Nondeclarative learning
On-line learning
Online learning
Reflexive learning
Self education
Self instruction
Self-directed learning
Self-education
Self-instruction
Self-teaching
Student resource centre
Study center
Tele-learning
Unconscious learning
Virtual learning

Traduction de «independent learning » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
independent learning [ independent study | self-directed learning | self-teaching | self-education | self education | self instruction | self-instruction ]

auto-éducation [ apprentissage autonome | autodidaxie | autodidactie | auto-apprentissage ]




independent learning | independent study | learner-controlled education | learner-controlled approach | learner-controlled teaching | learner-controlled instruction

enseignement individualisé


Independent Learning Centre

Centre d'études indépendantes


domain-independent learning algorithm

algorithme d'apprentissage indépendant du domaine


Definition: Approximate IQ range of 35 to 49 (in adults, mental age from 6 to under 9 years). Likely to result in marked developmental delays in childhood but most can learn to develop some degree of independence in self-care and acquire adequate communication and academic skills. Adults will need varying degrees of support to live and work in the community. | moderate mental subnormality

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


learning resources center | study center | student resource centre | independent study center | Learning Resource Centre

centre de ressources éducatives | C. R. E.


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


implicit learning | nondeclarative learning | reflexive learning | unconscious learning

apprentissage implicite | apprentissage inconscient


online learning | on-line learning | virtual learning | e-learning | cyberlearning | tele-learning | distance learning

apprentissage en ligne | apprentissage par Internet | apprentissage virtuel | cyberapprentissage | téléapprentissage | apprentissage à distance | apprentissage électronique | e-apprentissage | e-learning
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
9. Stresses that at all levels and types of education the teaching of practical entrepreneurship skills and the fostering of motivation, sense of initiative and readiness should be provided, along with a sense of social responsibility; believes that modules in basic finance, economics and business environment should be integrated into school curricula, and should be accompanied by mentoring, tutoring and career guidance for students, including disadvantaged learners, in order to underpin and facilitate their understanding of the entrepreneurial process and develop an entrepreneurial mindset; highlights the role of informal and independent learning, includin ...[+++]

9. souligne qu'à tous les niveaux et types d'instruction, il convient d'enseigner les compétences entrepreneuriales et d'encourager la motivation, l'esprit d'initiative et la bonne volonté, ainsi que le sens de la responsabilité sociale; estime que des modules portant sur les bases de la finance, de l'économie et de l'environnement de l'entreprise devraient être intégrés aux programmes scolaires et qu'ils devraient s'accompagner de programmes de parrainage, de tutorat et d'orientation professionnelle destinés aux apprenants, notamment ceux issus d'un groupe défavorisé, afin de renforcer et de faciliter leur compréhension du processus entrepreneurial et de développer un esprit d'entreprise; met l'accent sur le rôle joué par l'apprentissage informel et auton ...[+++]


9. Stresses that at all levels and types of education the teaching of practical entrepreneurship skills and the fostering of motivation, sense of initiative and readiness should be provided, along with a sense of social responsibility; believes that modules in basic finance, economics and business environment should be integrated into school curricula, and should be accompanied by mentoring, tutoring and career guidance for students, including disadvantaged learners, in order to underpin and facilitate their understanding of the entrepreneurial process and develop an entrepreneurial mindset; highlights the role of informal and independent learning, includin ...[+++]

9. souligne qu'à tous les niveaux et types d'instruction, il convient d'enseigner les compétences entrepreneuriales et d'encourager la motivation, l'esprit d'initiative et la bonne volonté, ainsi que le sens de la responsabilité sociale; estime que des modules portant sur les bases de la finance, de l'économie et de l'environnement de l'entreprise devraient être intégrés aux programmes scolaires et qu'ils devraient s'accompagner de programmes de parrainage, de tutorat et d'orientation professionnelle destinés aux apprenants, notamment ceux issus d'un groupe défavorisé, afin de renforcer et de faciliter leur compréhension du processus entrepreneurial et de développer un esprit d'entreprise; met l'accent sur le rôle joué par l'apprentissage informel et auton ...[+++]


9. Stresses that at all levels and types of education the teaching of practical entrepreneurship skills and the fostering of motivation, sense of initiative and readiness should be provided, along with a sense of social responsibility; believes that modules in basic finance, economics and business environment should be integrated into school curricula, and should be accompanied by mentoring, tutoring and career guidance for students, including disadvantaged learners, in order to underpin and facilitate their understanding of the entrepreneurial process and develop an entrepreneurial mindset; highlights the role of informal and independent learning, includin ...[+++]

9. souligne qu'à tous les niveaux et types d'instruction, il convient d'enseigner les compétences entrepreneuriales et d'encourager la motivation, l'esprit d'initiative et la bonne volonté, ainsi que le sens de la responsabilité sociale; estime que des modules portant sur les bases de la finance, de l'économie et de l'environnement de l'entreprise devraient être intégrés aux programmes scolaires et qu'ils devraient s'accompagner de programmes de parrainage, de tutorat et d'orientation professionnelle destinés aux apprenants, notamment ceux issus d'un groupe défavorisé, afin de renforcer et de faciliter leur compréhension du processus entrepreneurial et de développer un esprit d'entreprise; met l'accent sur le rôle joué par l'apprentissage informel et auton ...[+++]


Institutions need to create environments for independent language learning, exploiting ICT and e-learning as well as clear learning and communication objectives need to be set for all language learning programmes.

Les institutions éducatives doivent créer des environnements permettant un apprentissage autonome des langues, faisant appel aux TIC et à l'apprentissage électronique, de même qu'il faudrait fixer des objectifs clairs d'acquisition et de communication pour tous les programmes de formation linguistique.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Language learning modules on the Web can complement the work of a language teacher, or be used for independent study.

Des modules d'apprentissage des langues sur le Web peuvent compléter le travail des professeurs de langues ou servir à un apprentissage autonome.


(c) provide independent opinion and advice on the quality of curricula, applied learning methods, learning options and scientific developments.

(c) fournir des avis et conseils indépendants sur la qualité des cours, les méthodes d'apprentissage appliquées, les options d'apprentissage et les évolutions scientifiques.


N. whereas paid employment is essential to enable persons with disabilities to lead an independent life, and whereas the Member States should therefore strive for wider access to employment for people with disabilities so that they can contribute to the society they live in, and should, as a precondition, provide inclusive education for all children with disabilities, including those with learning difficulties, in order to help them acquire a good educational grounding from primary school on so that they can follow a curriculum appro ...[+++]

N. considérant qu'une activité professionnelle rémunérée est essentielle pour permettre aux personnes handicapées de mener une vie indépendante; que, partant, les États membres devraient s'efforcer de garantir un accès élargi à l'emploi pour les personnes handicapées, de sorte qu'elles puissent participer à la société dans laquelle elles vivent; que, pour ce faire, les États membres devraient garantir un système éducatif ouvert aux enfants handicapés, en ce compris les enfants présentant des difficultés d'apprentissage, afin qu'ils puissent recevoir une formation éducative solide dès l'école primaire et suivre ensuite un programme sco ...[+++]


4. Calls on the Commission and the Member States to recognise and support the special position of independent freelance workers as a vital force in economic recovery, as a ’way in’ or an alternative to the labour market; notes that independent working is growing in popularity, especially among young workers and women and as a transition from work to retirement; believes that independent freelancers should be treated as a unique subset of micro-businesses and calls for measures to be taken to minimise the burden of regulation and to encourage and support independent freelancers in launching/growing independent freelance businesses and to promote ...[+++]

4. invite la Commission et les États membres à reconnaître et à soutenir la position particulière des travailleurs indépendants en tant que force vitale pour la reprise économique, ce type d'activité étant un moyen d'insertion sur le marché du travail ou se substituant à celui-ci; observe que le travail indépendant devient de plus en plus populaire, en particulier parmi les jeunes et les femmes, et en tant que transition entre la vie professionnelle et la retraite; estime que les travailleurs indépendants devraient être considérés comme un sous-ensemble unique de micro-entreprises et demande que des mesures soient prises pour réduire a ...[+++]


the Council conclusions of 22 May 2008 on adult learning point to the economic, social and individual benefits generated by strengthening adult learning and stress that it is the responsibility of government to establish quality information and guidance systems which are more person-centred, so that, fairly and equitably, individuals can become more active and independent learners.

Les conclusions du Conseil du 22 mai 2008 sur l'éducation et la formation des adultes rappellent les avantages économiques, sociaux et individuels d'un renforcement de l'éducation et de la formation des adultes et insistent sur le fait qu'il revient aux pouvoirs publics de mettre en place des systèmes d'information et d'orientation de qualité, fondés sur une approche davantage centrée sur les personnes afin de les rendre, en toute équité, plus actives et autonomes dans l'éducation et la formation.


2. The Commission shall arrange for regular independent external evaluations of the Lifelong Learning Programme and shall regularly publish statistics for monitoring progress.

2. La Commission prend des dispositions pour que le programme pour l'éducation et la formation tout au long de la vie fasse régulièrement l'objet d'évaluations externes indépendantes et publie régulièrement des statistiques permettant d'assurer le suivi des progrès réalisés.


w