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Adhere to safety standards in industrial contexts
Follow industrial safety standards
Follow safety standards in industrial contexts
Operate CAD software for lasts
Respect safety standards in industrial contexts
Use CAD for lasts
Use computer-aided design for lasts

Vertaling van "industry following last " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
follow organizational guidelines in the cleaning industry | mind organisational guidelines in the cleaning industry | follow organisational guidelines in the cleaning industry | respect organisational regulations in the cleaning industry

suivre des consignes d’organisation dans le secteur du nettoyage


operate CAD software for lasts in the footwear industry | use computer-aided design for lasts | operate CAD software for lasts | use CAD for lasts

utiliser la CAO pour réaliser des formes à monter


adhere to safety standards in industrial contexts | respect safety standards in industrial contexts | follow industrial safety standards | follow safety standards in industrial contexts

respecter les normes de sécurité en milieu industriel


Follow-through for Prosperity: Canada and the Industrial and Electrical Equipment Industry

Objectif prospérité : Le Canada et le secteur matériel industriel et électrique


Follow-Through for Prosperity - Canada and the Forest Industries

Objectif prospérité : le Canada et les industries forestières


Follow Through for Prosperity: Canada and the Tourism Industry

Objectif prospérité : Le Canada et l'industrie touristique
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As a follow up to the Small Business Act review of April 2011 and of the Industrial policy communication adopted last October, the proposed Action Plan sets out a renewed vision and a number of actions to be taken at both EU and Member States' level to support entrepreneurship in Europe.

Faisant suite au réexamen du «Small Business Act» d’avril 2011 et à l’adoption, en octobre 2012, de la communication relative à la politique industrielle, le plan d’action proposé définit une vision nouvelle et un certain nombre de mesures à prendre aux niveaux tant de l’Union européenne que des États membres pour soutenir l’entrepreneuriat en Europe.


As a follow up to the Small Business Act review of April 2011 and of the Industrial policy communication adopted last October, the proposed Action Plan sets out a renewed vision and a number of actions to be taken at both EU and Member States' level to support entrepreneurship in Europe.

Faisant suite au réexamen du «Small Business Act» d’avril 2011 et à l’adoption, en octobre 2012, de la communication relative à la politique industrielle, le plan d’action proposé définit une vision nouvelle et un certain nombre de mesures à prendre aux niveaux tant de l’Union européenne que des États membres pour soutenir l’entrepreneuriat en Europe.


This White Paper has been drafted on the basis of work undertaken by the Commission since 2001 and following extensive consultation and debate with policyholders, industry practitioners and policymakers over the last two years.

Le présent Livre blanc a pour base les travaux menés par la Commission depuis 2001 et les conclusions des consultations et discussions approfondies menées ces deux dernières années avec des preneurs d'assurance, les acteurs du secteur et les décideurs politiques.


While production tailed off at the end of the 1990s, this was followed by a fresh increase that saw production levels climb to above average in the 2004/05 harvest year. It should however be emphasised that from that point onwards, owing not least to adverse weather conditions, the European wine industry has experienced rather low production levels. In the 2005/06 harvest year, EU-27 production was 4% lower than the average production level for the period 1999-2003, and the last ...[+++]

Depuis la fin des années 90, la production avait plutôt tendance à diminuer, mais celle-ci est repartie à la hausse pour s'établir au-dessus de la moyenne pour la campagne 2004/05, alors que les mauvaises conditions climatiques ont eu une incidence significative sur la campagne 2005/06, dont la production de l'UE-27 serait 4 % plus basse que la production moyenne pour la période 1999-2003, et que la dernière campagne 2006/2007 s'avère être parmi les moins productives de la dernière décennie.


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Following last December's Council (Industry/Energy) agreement on a political orientation on the proposed Directive for the promotion of electricity from renewable energy sources in the internal market, the Council will, within the coming weeks, formally adopt its common position on this text, which should confirm the commitment of Member States to a indicative Community target of electricity from renewable energy sources of 22.1% by the year 2010.

À la suite de l'accord trouvé en décembre dernier par le Conseil des ministres de l'industrie et de l'énergie quant à une orientation politique sur la proposition de directive relative à la promotion de l'électricité produite à partir de sources d'énergie renouvelables sur le marché intérieur de l'électricité, le Conseil adoptera formellement, dans les semaines à venir, sa position commune sur ce texte, laquelle devrait confirmer l'engagement des États membres d'atteindre un objectif indicatif d'une part de 22,1 % d'électricité p ...[+++]


The rapporteur has already mentioned the long process of debate and joint work between the parliamentary groups with the industry, the Commission and also with the competent administrations of the Member States and finally a compromise was achieved last November following an extremely long conciliation which, if I remember correctly, lasted twelve hours.

Le rapporteur a déjà parlé du long processus de débat et de travail commun entre les groupes parlementaires et l'industrie, la Commission et les administrations compétentes dans les États membres ainsi que du compromis qui a vu le jour en novembre dernier après une conciliation extrêmement longue, si je me rappelle bien, de douze heures.


The rapporteur has already mentioned the long process of debate and joint work between the parliamentary groups with the industry, the Commission and also with the competent administrations of the Member States and finally a compromise was achieved last November following an extremely long conciliation which, if I remember correctly, lasted twelve hours.

Le rapporteur a déjà parlé du long processus de débat et de travail commun entre les groupes parlementaires et l'industrie, la Commission et les administrations compétentes dans les États membres ainsi que du compromis qui a vu le jour en novembre dernier après une conciliation extrêmement longue, si je me rappelle bien, de douze heures.


We are concerned at the tragic implications of industrial restructuring and mergers – of which the workers are all too often only informed at the last minute when all the decisions have been made – for unemployment, working conditions, the very competitiveness of Community businesses and economic cohesion, and we appeal to companies' sense of responsibility and express our sympathy, but then we do not follow the cases up.

Je m'étonne donc également que nous devions chaque fois aborder ce problème. Nous nous inquiétons car les restructurations industrielles et les fusions entre sociétés - dont les travailleurs sont trop souvent mis au courant lorsque les choses sont faites et les décisions prises - ont des conséquences dramatiques sur le taux de chômage, sur les conditions de travail, sur la compétitivité même des entreprises communautaires, sur la cohésion économique. Nous appelons à la responsabilité, nous exprimons notre solidarité, puis rien ne se passe.


Council Regulation (EEC) No 765/68 of 18 June 1968 laying down general rules for the production refund on sugar used in the chemical industry (1), as last amended by Regulation (EEC) No 3138/76 (2), is hereby amended as follows: 1.

Le règlement (CEE) nº 765/68 du Conseil, du 18 juin 1968, établissant les règles générales applicables à la restitution à la production pour le sucre utilisé dans l'industrie chimique (1), modifié en dernier lieu par le règlement (CEE) nº 3138/76 (2), est modifié comme suit: 1.


The government introduced Bill C-55 to help protect our Canadian magazine industry following last October's World Trade Organization ruling against Canadian imposed excise tax and customs tariffs on split-run magazines entering from the U.S. It is very important to note that in its decision, the WTO was not questioning Canada's right to protect its cultural industries; it objected to a policy that directly targeted U.S. magazines.

Le gouvernement a présenté le projet de loi C-55 pour mieux protéger l'industrie canadienne des périodiques, à la suite d'une décision rendue en octobre dernier dans laquelle l'Organisation mondiale du commerce s'est prononcée contre l'imposition par le Canada d'une taxe d'accise et de droits de douanes aux périodiques à tirage dédoublé en provenance des États-Unis. Il est très important de rappeler que dans sa décision, l'Organisation mondiale du commerce ne remettait pas en cause le droit du Canada de protéger ses industries culturelles.




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Date index: 2021-02-15
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