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Analyse transportation costs
Anchors used in inland water transport
Anchors utilised in inland water transport
Domestic transport
Ecological aspects of inland waterway transportation
Identify and assess the costs transportation
Identify transport costs and mitigation methods
Inland carrier
Inland navigation
Inland transport
Inland transport costs
Inland transportation
Inland water transport
Inland waterway shipping
Inland waterway transport
Interior transport
Perform analysis of the costs of transportation
Transport cost
Transport costs
Transport price

Traduction de «inland transport costs » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


inland transportation [ inland transport ]

transport intérieur


inland carrier [ inland transport ]

transporteur intérieur


identify and assess the costs transportation | perform analysis of the costs of transportation | analyse transportation costs | identify transport costs and mitigation methods

analyser les coûts de transport


transport price [ transport cost | Transport costs(ECLAS) | transport costs(UNBIS) ]

prix de transport [ coût de transport ]


domestic transport | inland transport | interior transport

transport intérieur




inland waterway shipping [ inland navigation | Inland water transport(ECLAS) | Inland waterway transport(STW) ]

navigation fluviale [ navigation intérieure ]


anchors utilised in inland water transport | variety of anchors used in inland water transport operations | anchors used in inland water transport | types of anchor used in inland water transport operations

ancres utilisées dans le transport fluvial


ecological considerations in inland waterway transportation | environmental elements of inland waterway transportation | ecological aspects of inland waterway transportation | environmental aspects of inland waterway transportation

aspects environnementaux du transport par voie fluviale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
An increase in inland navigation can lead to significant transport cost reductions.

L’accroissement de la navigation intérieure peut aboutir à des réductions sensibles des coûts de transport.


for inland transport, connections to and the development of multimodal logistics platforms including connections to inland and maritime ports and airports, as well as the development of ports: 20 % of the eligible costs.

concernant le transport intérieur, la desserte et le développement de plateformes logistiques multimodales comprenant la desserte des ports intérieurs et maritimes et des aéroports, ainsi que le développement des ports: 20 % des coûts éligibles.


Waterborne transport- direct employment: around 200,000, roughly 80% of which in maritime transport and 20% in inland waterway transport- share in total freight transport: 42% (intra-EU maritime 39%, inland waterways 3%; both more or less stable)-share in total passenger transport: below 1% in intra-EU passenger transport, slightly decreasing- growth between 1995 and 2004: + 29% in freight transport (+ 31% in intra-EU maritime transport, + 9% on inland waterways)- average yearly growth of worldwide con-tainer traffic between 2001 and 2004: 13.5%- share ( ...[+++]

Transport par voie navigable - emploi direct: environ 200 000, dont ± 80% dans le transport maritime et 20% dans le transport fluvial - part du transport de marchandises total: 42% (trafic maritime intra-UE: 39%, voies navigables intérieures: 3%) ; relative stabilité dans les deux cas) - part du transport de passagers total: moins de 1% pour le transport de passagers intra-UE, en légère baisse - croissance entre 1995 et 2004: + 29% pour le fret (+ 31% pour le transport maritime intra-UE, + 9% sur les voies navigables intérieures) - croissance annuelle moyenne du trafic mondial de conteneurs entre 2001 et 2004: 13.5% - part de la consommation d’énergie totale (de la navigation i ...[+++]


Inland navigation has also been shown to be the most environmentally friendly land transport mode with total external costs currently calculated at 10 Euro per 1 000 tonne-kilometres (by comparison: 35 Euro for road and 15 Euro for rail transport)[2].

Il apparaît également que la navigation intérieure est le mode de transport terrestre le plus respectueux de l'environnement, avec des coûts externes estimés aujourd'hui à 10 euros par 1 000 tonnes-kilomètres (à comparer à 35 euros pour la route et à 15 euros pour le rail)[2].


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(iii)for inland transport, connections to and the development of multimodal logistics platforms including connections to inland and maritime ports and airports, as well as the development of ports: 20 % of the eligible costs.

iii)concernant le transport intérieur, la desserte et le développement de plateformes logistiques multimodales comprenant la desserte des ports intérieurs et maritimes et des aéroports, ainsi que le développement des ports: 20 % des coûts éligibles.


(ii) inland transport connections to inland and maritime ports and airports, as well as development of ports and multi-modal platforms: the amount of Union financial aid shall not exceed 20% of the eligible cost;

ii) desserte des ports intérieurs et maritimes et des aéroports par les transports terrestres et développement des ports et des plateformes multimodales: le montant du concours financier de l'Union ne dépasse pas 20% du coût éligible;


(ii) inland transport connections to ports and airports, actions to reduce rail freight noise by retrofitting of existing rolling stock and by facilitating its modernisation, as well as development of ports, thereby taking geographically disadvantaged regions into account, and actions supporting new technologies and innovation for all modes of transport: the amount of Union financial aid shall not exceed 20% of the eligible cost.

(ii) desserte des ports et des aéroports par les transports terrestres, actions visant à réduire les nuisances sonores causées par le fret ferroviaire en transformant le matériel roulant existant et en facilitant sa modernisation, et développement des ports, en tenant compte ce faisant des régions défavorisées sur le plan géographique, et actions en faveur des nouvelles technologies et de l'innovation pour tous les modes de transport: le montant du con ...[+++]


ii) inland transport connections to ports and airports, actions to reduce rail freight noise by retrofitting of existing rolling stock, development of ports and multi-modal platforms, as well as actions supporting new technologies and innovation for all modes of transport: the amount of Union financial aid shall not exceed 20% of the eligible costs.

(ii) desserte des ports et des aéroports par les transports terrestres, actions visant à réduire les nuisances sonores causées par le fret ferroviaire en transformant le matériel roulant existant, développement des ports et des plateformes multimodales, ainsi qu'actions en faveur des nouvelles technologies et de l'innovation pour tous les modes de transport: le montant du concours financier de l'Union ne dépasse pas 20% des coûts éligibles;


(ii) inland transport connections to ports and airports, actions to reduce rail freight noise by retrofitting of existing rolling stock, as well as development of ports and multi-modal platforms: the amount of Union financial aid shall not exceed 20% of the eligible cost.

(ii) desserte des ports et des aéroports par les transports terrestres, actions visant à réduire les nuisances sonores causées par le fret ferroviaire en transformant le matériel roulant existant, et développement des ports et des plateformes multimodales: le montant du concours financier de l'Union ne dépasse pas 20 % du coût éligible.


Although rail transport will undoubtedly benefit from the proposal, one key objective is to give greater opportunities to inland waterways and short-sea shipping within the European intermodal market. Therefore, only by means of greater harmonisation of loading units can we achieve the performance necessary to slow down the rise in transport costs, of transfers, and make sea transport more competitive when it has to take over from ...[+++]

En dépit du fait que le transport ferroviaire tirera profit, sans aucun doute, de cette proposition, un des objectifs clés consiste à offrir de meilleures possibilités aux voies fluviales et au transport maritime à courte distance dans le cadre du marché européen du transport intermodal. Ce n’est donc qu’au moyen d’une harmonisation accrue des unités de chargement que nous pouvons parvenir au résultat nécessaire pour ralentir l’augmentation des coûts des transports, des transferts et pour rendre plus compétitif le transport par mer, c ...[+++]




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'inland transport costs' ->

Date index: 2022-10-14
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