Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
C.D. Howe Institute Policy Analysis Committee
Country bank
Deposit taking institution
Deposit-taking institution
Depository institution
General and Institutional Policy
Limited-service bank
Near bank
Non bank deposit taking institution
Non bank financial institution
Non bank institution
Non banking financial institution
Non banking institution
Non-bank bank
Non-bank financial company
Take out a policy
Underwrite a policy

Traduction de «institutions' policies take » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
A Structuralist Assessment of Technology Policies: Taking Schumpeter Seriously on Policy

Une évaluation structuraliste des politiques technologiques: pertinence du modèle schumpétérien


underwrite a policy [ take out a policy ]

souscrire une police


depository institution | deposit-taking institution

établissement de crédit | établissement de dépôt | établissement dépositaire


these institutions shall take care not to prejudice the stability

ces institutions veillent à ne pas compromettre la stabilité


C.D. Howe Institute Policy Analysis Committee

Comité de l'Institut C.D. Howe sur la politique économique


General and Institutional Policy | General Political Questions and Interinstitutional Relations

Politique générale et institutionnelle | Questions politiques générales et relations interinstitutionnelles


non-bank bank | country bank | near bank | non bank deposit taking institution | non bank financial institution | non banking financial institution | non banking institution | non bank institution | non-bank financial company | limited-service bank

quasi-banque | intermédiaire financier non bancaire | institution financière non bancaire | institution parabancaire | institution para-bancaire | établissement parabancaire | institution non bancaire | non-banque


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The issue of how the EU can adapt to taking in new members while continuing to deliver on its main objectives is not new: the 1993 Copenhagen European Council already spoke of absorption capacity, and “Agenda 2000” proposed the package of institutional, policy and budget reform which paved the way for the successful accessions of May 2004.

La question de savoir de quelle manière l'UE peut s'adapter à l'intégration de nouveaux membres sans dévier de ses principaux objectifs n'est pas nouvelle: le Conseil européen de Copenhague évoquait déjà, en 1993, la capacité d’assimilation et l'«Agenda 2000» a proposé un train de réformes institutionnelles, politiques et budgétaires qui a ouvert la voie à la réussite des adhésions de mai 2004.


In addition to the obligations relating to service to the public, language of work and equitable participation of English-speaking and French-speaking Canadians in the Public Service of Canada, the Champions also see to it that their institutions' policies take into account support for the development of the official language minority communities.

Outre les responsabilités relatives aux services au public, la langue de travail et la participation équitable, les champions veillent aussi à faire en sorte que les orientations de leurs institutions prennent en compte l'appui au développement des communautés de langues officielles en situation minoritaire.


Points out that the EU institutions, in their actions and their policies, have to be based on representative democracy, as laid down in Article 10(1) TEU, and have to ensure compliance with the principles of full transparency, sharing and of informing citizens accurately and in good time; stresses that Article 10(3) TEU recognises participatory democracy as one of the main democratic principles of the EU, thereby highlighting that decisions must be taken as close to the ci ...[+++]

rappelle que les actions et les politiques des institutions de l'Union doivent se fonder sur la démocratie représentative tel que prévu par l'article 10, point 1, du traité UE, et de ce fait garantir le respect des principes de transparence totale, de partage et d'information correcte et rapide des citoyens; souligne que l'article 10, point 3, du traité UE reconnaît la démocratie participative comme l'un des principes démocratiques fondamentaux de l'Union et met ainsi en lumière la nécessité de prendre les décisions de la manière la ...[+++]


(5) The policy of deposit insurance of a federal member institution shall terminate on the expiration of the period specified in the notice given under subsection (4) or such later period not exceeding sixty days as the Corporation may determine unless, before the expiration of that period, the Corporation is satisfied that the member institution is taking the necessary action to remedy the breach to which the notice relates.

(5) La police d’assurance-dépôts d’une institution fédérale membre est résiliée dès l’expiration soit du délai indiqué au préavis, soit de toute prorogation d’un maximum de soixante jours que peut prévoir la Société sauf si, entre-temps, la Société est convaincue que l’institution prend les mesures nécessaires pour faire cesser la contravention.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As well, evidence presented at the hearings showed that the set of policies that is required to encourage the development of new, small, community-oriented deposit-taking institutions will take in the range of five years from the time the new policies are in place before they result in new, meaningful competitors for the major banks.

D’autres témoignages entendus lors des audiences révèlent qu’il faudra environ cinq ans, à partir de l’adoption des politiques visant à favoriser la création de nouvelles petites institutions de dépôt communautaires, pour voir apparaître de nouveaux concurrents véritables aux grandes banques.


Institutions shall have clearly defined policies and procedures for determining which position to include in the trading book for the purposes of calculating their capital requirements, consistent with the criteria set out in Article 11 and taking into account the institution's risk management capabilities and practices.

Les établissements disposent de politiques et de procédures clairement définies visant à déterminer les positions à inclure dans le portefeuille de négociation aux fins du calcul de leurs exigences de fonds propres, conformément aux critères établis à l'article 11 et compte tenu des capacités et pratiques de l'établissement en matière de gestion des risques.


This is why it is time to put this policy framework in place, to give effect to the spirit of this long process, studies and consultation so that our financial institutions may take advantage of these opportunities to the benefit of the sector and Canadian consumers.

C'est pourquoi il est temps de mettre en place ce cadre stratégique, de concrétiser l'esprit de ce long processus d'étude et de consultations, afin que nos institutions financières puissent profiter de ces opportunités aux bénéfices du secteur et des consommateurs canadiens.


This should also enable the European institutions to take better account of the problems people encounter in exercising their rights when these institutions amend or develop Community policies for Europe's citizens.

Cela devrait aussi permettre aux institutions européennes de mieux prendre en compte les problèmes rencontrés par les citoyens dans l'exercice de leurs droits, lorsqu'elles modifient ou élaborent des politiques communautaires en faveur des citoyens.


1a. Taking into account the nature, scale and complexity of the activities of the institutions supervised, Member States shall ensure that the competent authorities monitor the adequacy of the institutions’ credit assessment processes, assess the use of references to credit ratings issued by credit rating agencies as defined in Article 3(1)(b) of Regulation (EC) No 1060/2009 of the European Parliament and of the Council of 16 September 2009 on credit rating agencies , in their investment policies and, wher ...[+++]

bis. Les États membres veillent à ce que les autorités compétentes, en tenant compte de la nature, de l’ampleur et de la complexité des activités des institutions dont elles assurent la surveillance, surveillent l’adéquation des processus d’évaluation du crédit des institutions, évaluent l’utilisation de références à des notations de crédit émises par des agences de notation de crédit au sens de l’article 3, paragraphe 1, point b), du règlement (CE) no 1060/2009 du Parlement européen et du Conseil du 16 septembre 2009 sur les agences de notation de crédit dans leurs politiques ...[+++]


b) actively engage in the dialogue proposed by the Commission in its communication by exchanging views on policies pursued at the national level so as to be able to analyse the situation and make a joint assessment of ongoing policies, taking into account benchmarking and best practice in Member States. Research institutes, higher education organisations and private enterprises should be involved in this process;

b) participer activement au dialogue proposé par la Commission dans sa communication, en échangeant des points de vue sur les politiques mises en œuvre sur le plan national de manière à être en mesure d'analyser la situation et d'évaluer conjointement les politiques en cours en prenant en considération l'étalonnage des performances et les meilleures pratiques dans les Etats membres ; les instituts de recherche, les organismes d'enseignement supérieur et les entreprises du secteur privé doivent participer à ce processus ;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

institutions' policies take ->

Date index: 2023-08-03
w