12. Calls on the Member States to ensure that their education systems, including vocational training programmes, include a greater focus on the developme
nt of cross-cutting entrepreneurship competencies, skills and knowledge, in particular by providing for ICT skills and foreign languages to be taught in the first years of schooling and by promoting, in secondary and tertiary education, learning which instils and develops the com
petencies needed to become an entrepreneur, such as creativity, communication skills, business management,
...[+++]book-keeping and accounting, and which is delivered effectively through hands-on and real-life experience; calls, while stressing the important role played by teachers in fostering an entrepreneurial mindset among young people and providing them with the right skills and qualifications, on the Member States to pay special attention to the provision of appropriate and specialised training for teachers, to ensure their ongoing professional development and to expand opportunities for the inflow of experienced entrepreneurs as teachers; 12. invite les États membres à faire en sorte que leurs systèmes d'éducation, y compris les programmes de formation professionnelle, soient davantage axés sur l'acquisition de compétences, aptitudes et connaissances entrepreneuriales transversales, notamment en prévoyant d'enseigner l'utilisation des TIC et les langues étrangères dès les premières années de scolarisation
et en encourageant, dans l'enseignement secondaire et universitaire, l'apprentissage et le renforcement de compétences nécessaires à la création d'entreprise, telles que la créativité, l
a communication, la gestion ...[+++] d'entreprise et la comptabilité, par des expériences concrètes dans le monde du travail; demande aux États membres, tout en soulignant le rôle important joué par les enseignants pour encourager l'esprit d'entreprise chez les jeunes et les doter des compétences et des qualifications nécessaires, de veiller à assurer une formation adéquate et spécialisée aux enseignants, de garantir leur développement professionnel continu et d'ouvrir davantage de possibilités de recrutement d'entrepreneurs expérimentés dans l'enseignement;