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COMPET Council
Community Trade Marks Office
Community Trademark Office
Community internal market
EC internal market
EU single market
EUIPO
European Union Intellectual Property Office
Federal Act of 6 October 1995 on the Internal Market
Global market
IMA
IMAC
Internal Market Act
Internal Market Advisory Committee
Internal market for services
Internal market in services
Internal services market
International Marketing Interns Program
International market
International market position
Market position worldwide
OHIM
Office for Harmonization
Office for Harmonization in the Internal Market
Ontario International Marketing Intern Program
Single market
World market
World market situation
Worldwide market position

Traduction de «internal market over » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Ontario International Marketing Intern Program [ International Marketing Interns Program ]

Programme ontarien d'embauche de stagiaires en commerce international [ Programme de stagiaires en commercialisation internationale | Programme de stagiaires en commerce international ]


single market [ Community internal market | EC internal market | EU single market ]

marché unique [ marché intérieur CE | marché intérieur communautaire | marché unique de l'UE ]


internal market for services | internal market in services | internal services market

marché intérieur des services


international market [ global market | world market ]

marché international [ marché mondial ]


international market position [ worldwide market position | market position worldwide ]

position sur les marchés internationaux


international market [ world market | world market situation ]

marché international [ marché mondial | situation du marché mondial ]


Federal Act of 6 October 1995 on the Internal Market | Internal Market Act [ IMA ]

Loi fédérale du 6 octobre 1995 sur le marché intérieur [ LMI ]


COMPET Council | Competitiveness Council (Internal Market, Industry and Research) | Competitiveness Council (Internal Market, Industry, Research and Space)

Conseil Compétitivité | Conseil Compétitivité (marché intérieur, industrie et recherche) | Conseil Compétitivité (marché intérieur, industrie, recherche et espace)


Advisory Committee for Coordination in the Internal Market Field | Internal Market Advisory Committee | IMAC [Abbr.]

Comité consultatif Marché intérieur | Comité consultatif du marché intérieur | Comité consultatif pour la coordination dans le domaine du marché intérieur | Comité consultatif sur le marché intérieur | CCMI [Abbr.]


European Union Intellectual Property Office [ Community Trademark Office | Community Trade Marks Office | EUIPO | Office for Harmonization | Office for Harmonization in the Internal Market | Office for Harmonization in the Internal Market (Trade Marks and Designs) | OHIM ]

Office de l'Union européenne pour la propriété intellectuelle [ EUIPO | Office communautaire des marques | Office de l'harmonisation | Office de l'harmonisation dans le marché intérieur | Office de l’harmonisation dans le marché intérieur (marques, dessins et modèles) | OHMI ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Even the use of a directly applicable instrument, e.g. a Regulation, in order to guarantee the same level of essential protection all over the Internal Market could be considered.

Le recours à un instrument directement applicable tel qu'un règlement, en vue de garantir le même niveau de protection fondamentale dans tout le marché intérieur, pourrait même être envisagé.


Implementation of internal market legislation is disappointing, with over 40 infringement procedures underway on the second internal energy market package from 2003 alone.

La mise en œuvre de la législation sur le marché intérieur est décevante: pour le seul deuxième paquet «marché intérieur de l’énergie» de 2003, plus de 40 procédures d’infraction sont en cours.


The Commission has already described the achievements of the Internal Market over the last decade [1].

La Commission a déjà décrit les progrès réalisés dans le domaine du marché intérieur au cours de la dernière décennie [1].


This Strategy sets out what the European Union needs to do over the next three years to derive maximum benefits from the Internal Market after enlargement.

La présente stratégie expose les tâches que l'Union européenne devra accomplir au cours des trois prochaines années pour tirer pleinement parti des avantages du marché intérieur après l'élargissement.


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Z. whereas access to affordable, reliable and high-quality postal services throughout the European Union is a priority for realising an effective internal market for e-commerce; whereas the existing vertical distribution agreements are often used to avoid or restrict online sales, thus denying retailers access to wider markets, undermining consumers' rights to a wider choice and better prices, and thus creating barriers to the expansion of commerce; whereas cross-border business-to-business e-commerce can boost the competitiveness of European companies, allowing them to source components, serv ...[+++]

Z. considérant qu'un accès à des services postaux abordables, fiables et de grande qualité dans l'ensemble de l'Union européenne constitue une priorité si l'on veut réaliser un marché intérieur efficace en ce qui concerne le commerce en ligne; considérant que les accords de distribution verticaux actuels sont très souvent utilisés pour empêcher ou restreindre les ventes en ligne, ce qui revient à fermer l'accès des détaillants à des marchés plus larges, à compromettre le droit des consommateurs à un choix plus vaste, à des prix plus corrects, et à faire ainsi obstacle au développement des échanges; considérant que le commerce en ligne ...[+++]


23. Takes the view that the internal market information that the Commission posts on the internet is comprehensive but overly fragmented; calls on the Commission, with the participation of the Enterprise Europe Network, to establish and strengthen the ‘Your Europe - Business’ portal as an electronic one-stop-shop for business information relating to the internal market in order to avoid unnecessary and costly parallel structures and to exploit possible synergies, particularly in connection wi ...[+++]

23. est d'avis que les informations sur le marché intérieur mises à disposition par la Commission sur l'internet sont vastes mais trop fragmentées; invite la Commission à établir le portail «L'Europe est à vous – Entreprises» («Your Europe – Business») avec la collaboration de l'«Enterprise Europe Network» en tant que guichet central électronique («One-Stop Shop») pour les informations sur le marché intérieur intéressant les entreprises et à le renforcer pour éviter la coexistence de structures parallèles inutiles et coûteuses et pou ...[+++]


ERGEG activities over recent years have made a very positive contribution to the completion of the internal market in gas and electricity by issuing non-binding guidelines and addressing recommendations and opinions to the Commission.

Les activités de l’ERGEG au cours des dernières années ont contribué de manière très positive à l’achèvement du marché intérieur du gaz et de l’électricité en publiant des orientations non contraignantes et en adressant des recommandations et des avis à la Commission.


11. Points out that the disparity between national rules on e-commerce, including deficiencies in the implementation and application of Directive 2000/31/EC of the European Parliament and of the Council of 8 June 2000 on certain legal aspects of information society services, in particular electronic commerce, in the Internal Market ('Directive on electronic commerce'), is, on the one hand, affecting the full development of the internal market and, on the other, weakening the EU's capacity at international level; calls on the Commission to monitor potential obstacles to the functioning of the internal market ...[+++]

11. note que les divergences qui existent entre les réglementations nationales relatives au commerce électronique, y compris les défaillances dans la transposition et dans l'application de la directive 2000/31/CE du Parlement européen et du Conseil du 8 juin 2000 relative à certains aspects juridiques des services de la société de l'information, et notamment du commerce électronique, dans le marché intérieur (directive sur le commerce électronique"), portent atteinte au plein développement du marché intérieur, d'une part, et affaiblissent la capacité de l'UE au niveau international, d'autre part; invite la Commission à surveiller les év ...[+++]


9. Considers that a test for Internal Market compatibility must be incorporated into the tests to which all EU legislation is submitted, and into plans for simplifying and improving Community legislation (better regulation); supports the measures to improve the transposition of Internal Market measures and eliminate over-complex transpositions (gold-plating); Calls on national parliaments to be more active in ensuring timely and accurate implementation of Internal Market directives;

9. considère qu'il convient d'incorporer un test de compatibilité du marché intérieur dans les tests auxquels doit être soumis l'ensemble de la législation communautaire et dans les plans d'action visant à simplifier et à améliorer cette législation (meilleure réglementation); soutient les initiatives visant à améliorer la transposition des mesures relatives au marché intérieur et à éliminer les transpositions trop complexes (surréglementation); invite les parlements nationaux à s'employer davantage à garantir la mise en œuvre opportune et fidèle des directives relatives au marché intérieur;


9. Considers that a test for Internal Market compatibility must be incorporated into the tests that all EU legislation must pass and into plans for simplifying and improving Community legislation (better regulation); supports the measures to improve the transposition of Internal Market measures and eliminate over-complex transpositions (gold-plating); Calls on national parliaments to be more active in ensuring timely and accurate implementation of Internal Market directives;

9. considère qu'il convient d'incorporer un test de compatibilité du marché intérieur dans les tests auxquels doit être soumise l'ensemble de la législation de l'UE et dans les plans d'action visant à simplifier et à améliorer la législation communautaire (meilleure réglementation); soutient les initiatives visant à améliorer la transposition des mesures relatives au marché intérieur et à éliminer les transpositions trop complexes (surréglementation); invite les parlements nationaux à s'employer davantage à garantir la mise en œuvre opportune et fidèle des directives relatives au marché intérieur;


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