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ATP
Carriage by Air Act
Convention on International Carriage by Air
Cut stair carriages
Cutting of stair carriages
Cutting stair carriages
International carriage
International carriage of dangerous goods by road
International carriage of goods by road
International carriage of hazardous materials by road
International carriage of passengers
International passenger transport
International traffic
International transport of dangerous goods by road
Make stair carriages
Position carriage
Position stair carriage
Setting of carriage
Stair carriage positioning
Warsaw Convention

Traduction de «international carriage » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
international carriage of hazardous materials by road | international transportation of hazardous material by road | international carriage of dangerous goods by road | international transport of dangerous goods by road

transport international de marchandises dangereuses par route


international carriage of goods by road (1) | international carriage of goods for hire or reward by road (2)

transport international routier de marchandises (1) | transport international de marchandises par route (2)


international carriage (1) | international traffic (2)

transport international (1) | trafic international (2)


international carriage of passengers (1) | international passenger transport (2)

transport international de voyageurs


Montreal Protocol No. 4 to amend the Convention for the unification of certain rules relating to international carriage by air signed at Warsaw on 12 October 1929 as amended by the Protocol done at the Hague on 28 Septembre 1955 (with reservation) [ Montreal Protocol No. 4 to Amend the Convention for the Unification of Certain Rules Relating to International Carriage by Air Signed at Warsaw on 12 October 1929 as Amended by the Protocol Done at the Hague on 28 September 1955 ]

Protocole de Montréal n°4 portant modification de la Convention pour l'unification de certaines règles relatives au transport aérien international signée à Varsovie le 12 octobre 1929 amendée par le Protocole fait à la Haye le 28 septembre 1955 (avec rése [ Protocole de Montréal No 4 portant modification de la Convention pour l'unification de certaines règles relatives au transport aérien international signée à Varsovie le 12 octobre 1929 amendée par le Protocole fait à la Haye le 28 septembre 1955 ]


Carriage by Air Act [ An Act to give effect to a Convention for the Unification of Certain Rules Relating to International Carriage by Air ]

Loi sur le transport aérien [ Loi visant à donner suite à la Convention pour l'unification de certaines règles relatives au transport aérien international ]


Convention for the Unification of Certain Rules Relating to International Carriages By Air [ Warsaw Convention | Convention on International Carriage by Air ]

Convention pour l'unification de certaines règles relatives au transport aérien international [ Convention de Varsovie | Convention pour l'unification de certaines règles relatives au transport aérien ]


European Agreement on the International Carriage of Perishable Foodstuffs and on the Special Equipment to be used for such Carriage | ATP [Abbr.]

Accord européen relatif aux transports internationaux de denrées périssables et aux engins spéciaux à utiliser pour ces transports | ATP [Abbr.]


setting of carriage | stair carriage positioning | position carriage | position stair carriage

mettre en place un limon


cutting of stair carriages | cutting stair carriages | cut stair carriages | make stair carriages

découper un limon d’escalier
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The international transport of dangerous goods is regulated by the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR)*, the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Inland Waterways (ADN)* and the Regulations concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail (RID)*.

Le transport international de marchandises dangereuses est réglementé par l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par route (ADR)*, l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par voies de navigation intérieures (ADN)* et le règlement concernant le transport international ferroviaire des marchandises dangereuses (RID)*.


Where relevant, this section shall provide information on the transport classification for each of the UN Model Regulations: the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR) (7), the Regulations concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail (RID) (8) and the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Inland Waterways (ADN) (9), all three of which have been implemented by Directive 2008/68/EC of the European Parliament and of the Council ...[+++]

S'il y a lieu, des informations doivent être données sur la classification pour le transport correspondant à chacun des règlements types des Nations unies, à savoir: l'accord européen relatif au transport international de marchandises dangereuses par route (ADR) (7), le règlement concernant le transport international ferroviaire des marchandises dangereuses (RID) (8), l'accord européen relatif au transport international des marchandises par voies de navigation intérieures (ADN) (9), tous trois mis en œuvre par la directive 2008/68/CE du Parlement européen et du Conseil (10), le code maritime international des marchandises dangereuses (IM ...[+++]


Where the organiser is liable for failure to perform or improper performance of the services included in the package travel contract, the organiser should be able to invoke the limitations of the liability of service providers set out in such international conventions as the Montreal Convention of 1999 for the Unification of certain Rules for International Carriage by Air, the Convention of 1980 concerning International Carriage by Rail (COTIF) and the Athens Convention of 1974 on the Carriage of Passengers and their Luggage by Sea.

Lorsque l’organisateur est responsable de l’inexécution ou de la mauvaise exécution des services compris dans le contrat de voyage à forfait, il devrait pouvoir invoquer les limites de la responsabilité des prestataires de services prévues dans des conventions internationales telles la convention de Montréal de 1999 pour l’unification de certaines règles relatives au transport aérien international, la convention de 1980 relative aux transports internationaux ferroviaires (COTIF) et la convention d’Athènes de 1974 relative au transport par mer de passagers et de leurs bagages.


(2) Transports of radioactive materials should, as transports of all other dangerous goods, be conducted in compliance with the international rules on dangerous and polluting goods, as well as the corresponding Agreement on the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR), the Regulations concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail (RID), and the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Inland Waterways (ADN), as defined in Directive 2008/68/EC on the inland transport of dangerous goods;

(2) Les transports de matières radioactives devraient avoir lieu, comme ceux de toutes les autres marchandises dangereuses, dans le respect des règles internationales concernant les marchandises dangereuses et polluantes, ainsi que de l'accord correspondant relatif au transport international des marchandises dangereuses par route, du règlement concernant le transport international ferroviaire des marchandises dangereuses et de l'accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par voies de navigation intérieures, tels que définis dans la directive 2008/68/CE relative au transport intérieur des marchandises ...[+++]


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Strengthening of the rights of rail passengers should build on the existing system of international law on this subject contained in Appendix A — Uniform rules concerning the Contract for International Carriage of Passengers and Luggage by Rail (CIV) to the Convention concerning International Carriage by Rail (COTIF) of 9 May 1980, as modified by the Protocol for the modification of the Convention concerning International Carriage by Rail of 3 June 1999 (1999 Protocol).

Le renforcement des droits des voyageurs ferroviaires devrait reposer sur le système de droit international existant à ce sujet qui figure à l’appendice A — règles uniformes concernant le contrat de transport international ferroviaire des voyageurs et des bagages (CIV) de la convention relative aux transports internationaux ferroviaires (COTIF) du 9 mai 1980, telle que modifiée par le protocole portant modification de la COTIF du 3 juin 1999 (protocole de 1999).


(6) Strengthening of the rights of international rail passengers should build on the existing system of international law on this subject contained in Appendix A – Uniform rules concerning the Contract for International Carriage of Passengers and Luggage by Rail (CIV) to the Convention concerning International Carriage by Rail (COTIF) of 9 May 1980, as modified by the Protocol for the modification of the Convention concerning International Carriage by Rail of 3 June 1999 (1999 Protocol).

(6) Le renforcement des droits des voyageurs ferroviaires internationaux devrait reposer sur le système de droit international existant à ce sujet qui figure à l'appendice A - règles uniformes concernant le contrat de transport international ferroviaire des voyageurs et des bagages (CIV) de la convention relative aux transports internationaux ferroviaires (COTIF) du 9 mai 1980, telle que modifiée par le protocole portant modification de la COTIF du 3 juin 1999 (protocole de 1999).


(6) Strengthening of the rights of rail passengers should build on the existing system of international law on this subject contained in Appendix A – Uniform rules concerning the Contract for International Carriage of Passengers and Luggage by Rail (CIV) to the Convention concerning International Carriage by Rail (COTIF) of 9 May 1980, as modified by the Protocol for the modification of the Convention concerning International Carriage by Rail of 3 June 1999 (1999 Protocol).

(6) Le renforcement des droits des voyageurs ferroviaires devrait reposer sur le système de droit international existant à ce sujet qui figure à l'appendice A - règles uniformes concernant le contrat de transport international ferroviaire des voyageurs et des bagages (CIV) de la convention relative aux transports internationaux ferroviaires (COTIF) du 9 mai 1980, telle que modifiée par le protocole portant modification de la COTIF du 3 juin 1999 (protocole de 1999).


(6) Strengthening of the rights of rail passengers should build on the existing system of international law on this subject contained in Appendix A – Uniform rules concerning the Contract for International Carriage of Passengers and Luggage by Rail (CIV) to the Convention concerning International Carriage by Rail (COTIF) of 9 May 1980, as modified by the Protocol for the modification of the Convention concerning International Carriage by Rail of 3 June 1999 (1999 Protocol).

(6) Le renforcement des droits des voyageurs ferroviaires devrait reposer sur le système de droit international existant à ce sujet qui figure à l'appendice A - règles uniformes concernant le contrat de transport international ferroviaire des voyageurs et des bagages (CIV) de la convention relative aux transports internationaux ferroviaires (COTIF) du 9 mai 1980, telle que modifiée par le protocole portant modification de la COTIF du 3 juin 1999 (protocole de 1999).


[13] European Agreement concerning the international carriage of Dangerous goods by Road (ADR), European Agreement concerning the international carriage of Dangerous goods on the Rhine river (ADNR), European Agreement concerning the international carriage of dangerous g8ALOVWuvwxª·ÛÝoods by Inland waterways (AND), the International Maritime Dangerous Goods (IMDG) code, etc.

[13] Accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par route (ADR), Règlement européen pour le transport de matières dangereuses sur le Rhin (ADNR), Accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par voies de navigation intérieures (ADN), Code maritime international des marchandises dangereuses (IMDG), etc.


The international transport of dangerous goods is regulated by the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Road (ADR)*, the European Agreement concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Inland Waterways (ADN)* and the Regulations concerning the International Carriage of Dangerous Goods by Rail (RID)*.

Le transport international de marchandises dangereuses est réglementé par l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par route (ADR)*, l’accord européen relatif au transport international des marchandises dangereuses par voies de navigation intérieures (ADN)* et le règlement concernant le transport international ferroviaire des marchandises dangereuses (RID)*.




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'international carriage' ->

Date index: 2024-08-17
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