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FCIFS
Federal Commission for International Food Safety
ICAI
ISDI
International Commission for Agricultural Industries
International Commission for Food Industries
International Commission of Agricultural Industries
International Secretariat for the Dietetic Industry
International Special Dietary Food Industries

Vertaling van "international commission for food industries " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
International Commission for Food Industries [ International Commission of Agricultural Industries ]

Commission internationale des industries agricoles et alimentaires [ CIIAA | Commission internationale des industries agricoles ]


International Commission for Food Industries

Commission internationale des industries agricoles et alimentaires | CIIAA [Abbr.]


International Special Dietary Food Industries [ ISDI | International Society of Dietetic including all Infant and Young Children Food Industry | International Secretariat for the Dietetic Industry ]

Fédération internationale des industries des aliments diététiques [ Fédération internationale des industries des produits diététiques incluant tous les aliments de l'enfance ]


International Special Dietary Food Industries | ISDI [Abbr.]

Fédération internationale des industries d'aliments diététiques | ISDI [Abbr.]


International Commission for Agricultural Industries | ICAI [Abbr.]

Commission internationale des industries agricoles | CIIA [Abbr.]


International European Permanent Commission of Industrial Gases and Calcium Carbide [ Permanent International Commission on Acetylene and Autogenous Welding | Permanent International Committee on Acetylene, Oxy-Acetyline Welding and Allied Industries ]

Commission permanente internationale européenne des gaz industriels et du carbure de calcium [ CIP | Commission permanente internationale de l'acétylène, de la soudure autogène et des industries qui s'y rattachent ]


Federal Commission for International Food Safety [ FCIFS ]

Commission fédérale pour la sécurité alimentaire internationale [ CFSAI ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
To realize the full potential for future economic and job growth, Canada must enter the upcoming WTO agriculture talks with a negotiating position that supports an internationally competitive agri-food industry.

Pour réaliser à l'avenir son plein potentiel de croissance économique et de création d'emplois, le Canada doit arriver aux prochaines discussions de l'OMC sur l'agriculture avec une position de négociation qui soutienne une industrie agroalimentaire concurrentielle à l'échelle internationale.


In the future, to attain its full economic growth potential and job creation possibilities, Canada must come to the next round of WTO discussions on agriculture with a negotiating position that supports an internationally competitive agri-food industry.

Pour réaliser à l'avenir son plein potentiel de croissance économique et de création d'emplois, le Canada doit arriver aux prochaines discussions de l'OMC sur l'agriculture avec une position de négociation qui soutienne une industrie agro-alimentaire concurrentielle à l'échelle internationale.


They include: recognizing the importance of the food processing sector to the Canadian economy and investing in research and development and in innovation in proportion to the importance of the food industry to the Canadian economy; developing and implementing an innovation strategy for the food and beverage processing industry — businesses need a strategy to point them in the right direction; in terms of venture capital financing, we have to align the assistance by reviewing the performance criteria of shrinkin ...[+++]

Reconnaître l'importance du secteur de la transformation alimentaire dans l'économie canadienne et investir en recherche et développement et en innovation en proportion de l'importance de l'industrie alimentaire dans l'économie canadienne; développer et implanter une stratégie de l'innovation pour le secteur de la transformation des aliments et des boissons — les entreprises ont besoin d'une stratégie pour les orienter; en financ ...[+++]


Fourth plea in law, alleging that the institutions infringed Article 19(2) and Article 20(2) of Council Regulation No 1225/2009 by failing to provide the applicant with a meaningful summary of the evidence on which they intended to amend River Kwai International Food Industry’s dumping margin and by failing to provide the applicant with the considerations on the basis of which they intended to amend River Kwai International Food Industry’s anti-dumping duty.

Quatrième moyen, tiré de la violation par les institutions de l’article 19, paragraphe 2, et de l’article 20, paragraphe 2, du règlement no 1225/2009 du Conseil en ce qu’elles n’ont pas fourni à la partie requérante un résumé significatif des éléments de preuve sur le fondement desquels elles avaient l’intention de modifier la marge de dumping de River Kwai International Food Industry et en ce qu’elles n’ont pas fourni à la partie requéra ...[+++]


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First plea in law, alleging that the institutions committed a manifest error of assessment and infringed Article 2(3) and (4) of Council Regulation No 1225/2009 (1) by failing to properly assess whether River Kwai International Food Industry’s domestic sales were made in the ordinary course of trade and whether the domestic sales should therefore serve as a basis to calculate River Kwai International Food Industry’s normal value.

Premier moyen tiré de ce que les institutions ont commis une erreur manifeste d’appréciation et violé l’article 2, paragraphes 3 et 4, du règlement no 1225/2009 du Conseil (1) en n’appréciant pas correctement si les ventes de River Kwai International Food Industry sur le marché intérieur du pays exportateur étaient pratiquées au cours d’opérations commerciales normales et si ces ventes devaient par conséquent servir de base de calcul de la valeur normale des produits de River Kwai International Food ...[+++]


Third plea in law, alleging that the institutions infringed Article 11(3) of Council Regulation No 1225/2009 by failing to properly assess the alleged change in River Kwai International Food Industry’s dumping margin and by failing to properly assess the lasting nature of any such alleged change.

Troisième moyen tiré de la violation par les institutions de l’article 11, paragraphe 3, du règlement no 1225/2009 du Conseil en ce qu’elles n’ont pas correctement apprécié la prétendue modification de la marge de dumping de River Kwai International Food Industry et le caractère durable d’une telle prétendue modification.


Second plea in law, alleging that the institutions infringed Article 2(10) of Council Regulation No 1225/2009 by failing to make a fair comparison between River Kwai International Food Industry’s export price and normal value.

Deuxième moyen tiré de la violation par les institutions de l’article 2, paragraphe 10, du règlement no 1225/2009 du Conseil en ce qu’elles n’ont pas procédé à une comparaison équitable entre le prix à l'exportation pratiqué par River Kwai International Food Industry et la valeur normale.


The Commission has established a High Level Forum for a better functioning Food Supply Chain[20]. While it does not deal with price volatility as such, it addresses the transmission of price developments throughout the supply chain, examining business to business relations, the competitiveness of the food industry, agri-food logistics and the food price monitoring tool.

La Commission a institué un forum à haut niveau sur l'amélioration du fonctionnement de la chaîne d'approvisionnement alimentaire[20] qui ne s'occupe pas de la volatilité des prix proprement dite, mais aborde la question de l'évolution de la transmission des prix tout au long de la chaîne d'approvisionnement, examine les relations entre les entreprises, la compétitivité de l'industrie alimentaire, la logistique agroalimentaire et l'instrument de surveillance des prix des produits alimentaires.


Carol went on to say, in 1996, that they recommended fast action, that time was of the essence in responding to these challenges if Canada was to capture the economic benefits, including potential savings in future health care costs, that an internationally competitive functional foods industry has to offer.

Carol disait ensuite, toujours en 1996, qu'il fallait faire vite et que le temps pressait pour relever ces défis si le Canada voulait profiter des avantages économiques—y compris des économies potentielles dans les soins de santé futurs—que pouvait offrir une industrie des aliments fonctionnels capable de soutenir la concurrence internationale.


That the date of presentation by the Standing Senate Committee on Agriculture and Forestry of the final report on its study into international trade in agricultural and agri- food products, and short-term and long-term measures for the health of the agricultural and the agri-food industry in all regions of Canada, which was authorized by the Senate on March 20, 2001, be extended from June 30, 2002 to March 30, 2003.

Que la date de présentation du rapport final du Comité sénatorial permanent de l'agriculture et des forêts au sujet de son étude sur le commerce international des produits agricoles et agroalimentaires et les mesures à court et à long termes pour la santé du secteur agricole et agroalimentaire dans toutes les régions du Canada, autorisé par le Sénat le 20 mars 2001, soit reportée du 30 juin 2002 au 30 mars 2003.




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Date index: 2021-01-12
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