Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Closed institution
ICI
IIC
IIEP
IPSA
ISSA
International Cotton Institute
International Institute for Cotton
International Institute for Educational Planning
International Institute of Chemistry
International Institute of Physics
International Institute of Security
International Institutes of Physics and Chemistry
International Professional Security Association
International Social Security Association
International administration
International association
International body
International institution
International organisation
International organization
Secure institution
Solvay Institute

Traduction de «international institute security » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
International Professional Security Association [ IPSA | International Institute of Security ]

International Professional Security Association


International Social Security Association [ ISSA ]

Association internationale de la sécurité sociale [ AISS ]


International Institute of Environmental Strategies and Security

Institut international de stratégies et de sécurité de l'environnement


International Institutes of Physics and Chemistry [ Solvay Institute | International Institute of Chemistry | International Institute of Physics | International Institute of Physics ]

Instituts internationaux de physique et de chimie [ Institut international de chimie | Institut international de physique ]


international organisation [ international administration | international association | international body | international institution | international organization ]

organisation internationale [ administration internationale | administration publique internationale | association internationale | institution internationale | organisme international ]


Political Affairs Division III,International Organisations,Security and Peace

Division politique III,Organisations internationales,sécurité et paix


International Cotton Institute | International Institute for Cotton | ICI [Abbr.] | IIC [Abbr.]

Institut International du Coton | IIC [Abbr.]


closed institution | secure institution

établissement fermé


International Social Security Association | ISSA [Abbr.]

Association internationale de sécurité sociale | AISS [Abbr.]


International Institute for Educational Planning [ IIEP ]

Institut international de planification de l'éducation [ IIPE ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(14) SIPRI Military Expenditure database 2014, Military Database 2015, International Institute for Security Studies.

(14) Base de données du SIPRI sur les dépenses militaires, 2014; Military Balance 2015, International Institute for Security Studies


Summary code: Institutional affairs / The institutions, bodies and agencies of the union / The Institutions / Judicial bodies Justice, freedom and security / Judicial cooperation in civil matters / Courts and international conventions Justice, freedom and security / Judicial cooperation in criminal matters / War crimes Justice, freedom and security / Fight against organised crime / General framework

Code de la synthèse: Affaires institutionnelles / Les institutions, organes et organismes de l'union / Les institutions / Organes juridictionnels Justice, liberté et sécurité / Coopération judiciaire en matière civile / Tribunaux et conventions internationales Justice, liberté et sécurité / Coopération judiciaire en matière pénale / Crimes de guerre Justice, liberté et sécurité / Lutte contre la criminalité organisée / Cadre généra ...[+++]


37. Highlights the United Nations as the main guarantor of international peace and security and the most comprehensive framework for multilateral cooperation; takes the view that the strengthening of global governance, international institutions and respect for international law is of paramount importance for effective multilateralism, and that it must therefore be an overriding strategic priority for the Union; considers that the EU institutions and the Member States should continue their efforts in deepening c ...[+++]

37. met l'accent sur les Nations unies en tant que principale organisation garante de la paix et de la sécurité internationales et en tant que cadre le plus complet pour la coopération multilatérale; estime que le renforcement de la gouvernance mondiale, des institutions internationales et du respect du droit international est essentiel à l'efficacité du multilatéralisme et qu'il doit par conséquent constituer une priorité stratégique absolue pour l'Union; considère que les institutions de l'UE et les États memb ...[+++]


38. Highlights the United Nations as the main guarantor of international peace and security and the most comprehensive framework for multilateral cooperation; takes the view that the strengthening of global governance, international institutions and respect for international law is of paramount importance for effective multilateralism, and that it must therefore be an overriding strategic priority for the Union; considers that the EU institutions and the Member States should continue their efforts in deepening c ...[+++]

38. met l'accent sur les Nations unies en tant que principale organisation garante de la paix et de la sécurité internationales et en tant que cadre le plus complet pour la coopération multilatérale; estime que le renforcement de la gouvernance mondiale, des institutions internationales et du respect du droit international est essentiel à l'efficacité du multilatéralisme et qu'il doit par conséquent constituer une priorité stratégique absolue pour l'Union; considère que les institutions de l'UE et les États memb ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
38. Highlights the United Nations as the main guarantor of international peace and security and the most comprehensive framework for multilateral cooperation; takes the view that the strengthening of global governance, international institutions and respect for international law is of paramount importance for effective multilateralism, and that it must therefore be an overriding strategic priority for the Union; considers that the EU institutions and the Member States should continue their efforts in deepening c ...[+++]

38. met l'accent sur les Nations unies en tant que principale organisation garante de la paix et de la sécurité internationales et en tant que cadre le plus complet pour la coopération multilatérale; estime que le renforcement de la gouvernance mondiale, des institutions internationales et du respect du droit international est essentiel à l'efficacité du multilatéralisme et qu'il doit par conséquent constituer une priorité stratégique absolue pour l'Union; considère que les institutions de l'UE et les États memb ...[+++]


14. Invites the High Representative to assess the progress made, and any shortcomings, in the implementation of the ESS since 2003, including proposals for improving and supplementing the ESS; believes that respect for international law and the role of international institutions should become the guiding principles of the EU's external action; is of the opinion that such evaluation should form the basis for a wider public political debate; underlines that any future assessment of the ESS should be made in close consultation with al ...[+++]

14. invite le Haut Représentant à analyser les progrès accomplis et les lacunes que présente la mise en œuvre de la SES depuis 2003, notamment les propositions visant à améliorer et compléter la SES; considère que le respect du droit international et le rôle des institutions internationales devraient devenir les principes guidant l'action externe de l'UE; estime qu'une telle évaluation devrait constituer la base d'un débat politique public plus large; souligne que toute évaluation future de la SES devrait avoir lieu en consultation étroite avec toutes les institutions de l'UE, ...[+++]


11. Calls on the international institutions to provide broader support to meet the need for Timor-Leste to reform of its fragile and politicised security sector, as is essential for a fully functioning democratic and secure State, through a wide consultation process and a systematic and comprehensive approach, as recommended by UN Security Council Resolution 1704(2006) and subsequent UN reports; calls on the Government of Timor-Leste to give high priority to that task; invites the Government of Timor-Leste to take advantage of the e ...[+++]

11. demande aux institutions internationales de fournir un soutien accru pour couvrir les besoins du Timor-Oriental quant à une réforme de son secteur de la sécurité, qui est fragile et politisé, sachant que c'est indispensable pour le bon fonctionnement d'un État démocratique et sûr, moyennant un large processus de consultation et une approche systématique et globale, comme préconisé par la résolution 1704(2006) du Conseil de sécurité des Nations unies et dans des rapports ultérieurs des Nations unies; invite le gouvernement est-tim ...[+++]


Debt securities issued or guaranteed by central governments, issued by central banks, international organisations, multilateral development banks or Member States′ regional governments or local authorities which would qualify for credit quality step 2 or 3 under the rules for the risk weighting of exposures under Articles 78 to 83 of Directive 2006/48/EC, and debt securities issued or guaranteed by institutions which would qualify for credit quality st ...[+++]

Titres de créance émis ou garantis par des administrations centrales, émis par des banques centrales, des organisations internationales, des banques multilatérales de développement ou des autorités régionales ou locales des États membres, auxquels serait affecté l’échelon 2 ou 3 de qualité du crédit en vertu des dispositions des articles 78 à 83 de la directive 2006/48/CE relatives à la pondération des expositions, titres de créances émis ou garantis par des établissements auxquels serait affecté l’échelon 1 ou 2 de qualité du crédit ...[+++]


Debt securities issued or guaranteed by central governments, issued by central banks, international organisations, multilateral development banks or Member States' regional governments or local authorities which would qualify for credit quality step 2 or 3 under the rules for the risk weighting of exposures under Articles 78 to 83 of Directive 2006/48/EC, and debt securities issued or guaranteed by institutions which would qualify for credit quality st ...[+++]

Titres de créance émis ou garantis par les administrations centrales, émis par les banques centrales, les organisations internationales, les banques multilatérales de développement ou les autorités régionales ou locales des États membres, auxquels serait affecté l'échelon 2 ou 3 de qualité du crédit en vertu des dispositions des articles 78 à 83 de la directive 2006/48/CE relatives à la pondération des expositions et titres de créances émis ou garantis par des établissements auxquels serait affecté l'échelon 1 ou 2 de qualité du crédi ...[+++]


Debt securities issued or guaranteed by central governments, issued by central banks, international organisations, multilateral development banks or Member States' regional governments or local authorities or institutions which would qualify for credit quality step 4 or 5 under the rules for the risk weighting of exposures under Articles 78 to 83 of Directive 2006/48/EC, and debt securities issued or ...[+++]

Titres de créance émis ou garantis par les administrations centrales, émis par les banques centrales, les organisations internationales, les banques multilatérales de développement, les autorités régionales ou locales des États membres ou des établissements auxquels serait affecté l'échelon 4 ou 5 de qualité du crédit en vertu des dispositions des articles 78 à 83 de la directive 2006/48/CE relatives à la pondération des expositions, et titres de créance émis ou garantis par des établissements auxquels serait affecté l'échelon 3 de qu ...[+++]


w