Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Crime against international law
Crime of international concern
Crime of international law
Crime of the law of nations
Crime under international law
EU law - international law
English
European Union law - international law
General international law
Generally accepted international law
Generally accepted principles of international law
International crime
International law
International law - national law
International law of the sea
International maritime law
International private law
Law of the sea
National law - international law
Private international law
Public international law
Public international law of the sea
Public maritime international law

Traduction de «international law suggested » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


law of the sea [ public international law of the sea | international maritime law | international law of the sea | public maritime international law ]

droit international public de la mer [ droit international de la mer | droit maritime international | droit de la mer | droit international public maritime ]


crime against international law [ international crime | crime of the law of nations | crime of international law | crime of international concern ]

crime de droit international [ crime international | crime du droit des gens ]


international law - national law [ national law - international law ]

droit international-droit interne [ droit national-droit international ]


general international law [ generally accepted principles of international law | generally accepted international law ]

droit international commun [ droit international général ]


EU law - international law [ European Union law - international law ]

droit de l'UE-droit international [ droit de l'Union européenne-droit international ]


crime under international law | international crime

crime de droit international | crime international


private international law | international private law

droit international privé | droit privé international


the rules of private international law of the State in which recognition is sought court which gave the original judgment applied a law other than that which would have been applicable under the rules of private international law of the State in which recognition is sought

les règles du droit international privé de l'Etat requis


international law | public international law

droit des gens | droit international | droit international public
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The European Group for Private International Law suggested Article 4 (3) should contain a specific rule on short-term holiday tenancy, along the lines of the second subparagraph of Article 22 of the Brussels I Regulation. The wording could be the following: "However, contracts which have as their object tenancies of immovable property concluded for a temporary private use for a maximum period of six consecutive months will be governed by the laws of the country in which the lessor is domiciled, provided that the tenant is a natural person and that the landlord and the tenant are domiciled in the same country".

Le Groupement Européen de Droit international privé suggère d'insérer à l'article 4 3 une disposition relative aux locations de vacances inspirée de celle figurant à l'article 22 1 du Règlement "Bruxelles I" et qui pourrait être la suivante : "Toutefois, le bail d'immeuble conclu en vue d'un usage personnel temporaire pour une période maximale de six mois consécutifs est régi par la loi de l'Etat dans lequel le propriétaire a sa résidence habituelle ou son établissement, si le locataire est une personne physique et s'il a sa résidence habituelle dans ce même Etat".


[33] See “Recommendation from the Commission on the transposition into national law of Directives affecting the Internal Market - SEC(2004) 918, 12.7.2004 - suggesting that correlation tables should be attached to the notification letter.

[33] Voir «Recommandation de la Commission relative à la transposition en droit national des directives ayant un impact sur le marché intérieur» - SEC(2004) 918 du 12 juillet 2004 - qui propose que des tableaux de correspondance soient joints à la lettre de notification.


I want to suggest that the challenge for the future is therefore to find a framework in international law which provides for international intervention in the affairs of sovereign states, if those states persist in violating basic human rights, while at the same time ensuring that international law does not permit alleged violations of human rights to become an excuse for one group of states to attack the sovereignty of another.

Le défi de l'avenir sera donc de trouver, en droit international, un cadre qui permettra une intervention internationale dans les affaires d'États souverains, si ces États persistent à violer les droits fondamentaux de la personne, tout en veillant à ce qu'un groupe d'États ne puisse pas utiliser des allégations de violations des droits de la personne comme prétexte pour attaquer la souveraineté d'un autre État.


I would suggest that except to the extent that customary international law may be in direct conflict with Canadian constitutional law or legislation enacted thereunder, it is in force and is a supplement to the treaty.

Je dirais qu'il s'applique et complète le traité sauf lorsqu'il est incompatible avec le droit constitutionnel canadien ou la loi édictée en vertu de ce dernier.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(Return tabled) Question No. 334 Hon. Irwin Cotler: With regard to bijuralism and harmonization: (a) what measures are in place to ensure legislative bijuralism across all departments; (b) since the adoption of the “Policy on Legislative Bijuralism”, how has the Department of Justice (i) ensured that all legal counsel in the Department are made aware of the requirements of legislative bijuralism in order for them to be able to take it into account when advising client departments on legislative reforms, (ii) enhanced the capacity of the Legislative Services Branch to draft bijural legislative texts, (iii) undertook, in drafting both versions of every bill and proposed regulation that touches on provincial or territorial private law, to tak ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 334 L'hon. Irwin Cotler: En ce qui concerne le bijuridisme et l’harmonisation: a) quelles sont les mesures en place pour assurer le bijuridisme législatif dans tous les ministères; b) depuis l’adoption de la « Politique sur le bijuridisme législatif », comment le ministère de la Justice s’y est-il pris (i) pour s’assurer que tous les avocats du Ministère sont au courant des exigences du bijuridisme législatif afin d’en tenir compte lorsqu’ils conseillent des ministères clients sur des réformes législatives, (ii) pour améliorer la capacité de la Direction des services législatifs à rédiger des textes législatifs bijuridiques, (iii) pour veiller à ce que la rédaction des deux versions de chaque projet de l ...[+++]


[English] Hon. Anne McLellan (Deputy Prime Minister and Minister of Public Safety and Emergency Preparedness, Lib.): Mr. Speaker, my colleague, the Minister of Foreign Affairs, has made it plain that if we have any reasonable evidence or information to suggest that there was wrongdoing in terms of any breach of Canadian domestic law, or international law as far as that goes, the Minister of Foreign Affairs has indicated that he will follow up with his counterpart, the secretary of state for the United States of America.

[Traduction] L'hon. Anne McLellan (vice-première ministre et ministre de la Sécurité publique et de la Protection civile, Lib.): Monsieur le Président, mon collègue, le ministre des Affaires étrangères, a précisé clairement que si nous avons des preuves raisonnables ou des renseignements permettant de croire que des actes contraires à la législation canadienne ou au droit international ont été commis, il en saisira son homologue, la secrétaire d'État américaine.


The European Group for Private International Law suggested Article 4 (3) should contain a specific rule on short-term holiday tenancy, along the lines of the second subparagraph of Article 22 of the Brussels I Regulation. The wording could be the following: "However, contracts which have as their object tenancies of immovable property concluded for a temporary private use for a maximum period of six consecutive months will be governed by the laws of the country in which the lessor is domiciled, provided that the tenant is a natural person and that the landlord and the tenant are domiciled in the same country".

Le Groupement Européen de Droit international privé suggère d'insérer à l'article 4 3 une disposition relative aux locations de vacances inspirée de celle figurant à l'article 22 1 du Règlement "Bruxelles I" et qui pourrait être la suivante : "Toutefois, le bail d'immeuble conclu en vue d'un usage personnel temporaire pour une période maximale de six mois consécutifs est régi par la loi de l'Etat dans lequel le propriétaire a sa résidence habituelle ou son établissement, si le locataire est une personne physique et s'il a sa résidence habituelle dans ce même Etat".


In the event of Eurojust being called on to provide legal advice, the Commission suggests applying the collegial principle for questions concerning the law of more than one Member State or international law.

Dans le cas où Eurojust serait amené à donner des conseils juridiques ou des avis, la Commission suggère que le principe de la responsabilité collégiale soit appliqué pour toute question relative au droit de plusieurs États membres ou au droit international.


One witness[118] suggested that in the light of subsequent developments in international law since the adoption of the American Convention, as well as the interpretation by the Human Rights Committee of article 6 of the International Covenant on Civil and Political Rights guaranteeing the right to life, a woman’s right to abortion and access to adequate reproductive health services is an essential component of the right to life, security, and equality under international law.

Un témoin[118] a indiqué que compte tenu des développements du droit international depuis l’adoption de la Convention américaine, ainsi que de l’interprétation par le Comité des droits de l’homme de l’article 6 du Pacte international relatif aux droits civils et politiques qui garantit le droit à la vie, le droit d’une femme à l’avortement et l’accès à des services de santé reproductive adéquats sont des composantes essentielles du droit à la vie, à la sécurité et à l’égalité en vertu du droit international.


To avoid the convicted offender being put at a disadvantage by the conversion, the Max Planck Institute for Foreign and International Criminal Law in Freiburg suggests, in a study on Recognition of alternative sanctions in the European Union, commissioned by the European Commission and published in December 2001, that the court in the State of enforcement should make a "functional comparison" between the (alternative) penalties or measures of the sentencing State and the State of enforcement.

Pour éviter que le condamné soit désavantagé par cette transformation, l'Institut Max Planck de Droit Pénal Etranger et International de Fribourg suggère, dans son étude sur la « Reconnaissance de sanctions alternatives dans l'Union européenne » de décembre 2001 - étude commandée par la Commission-, que le juge de l'État d'exécution fasse « une comparaison fonctionnelle » entre les peines ou mesures (alternatives) de l'État de jugement et de l'État d'exécution.


w