– setting a global binding target in the International Maritime Organisation (IMO) to reach the objective of the White Paper for an at least 40 % reduction in CO2 emissions from maritime bunker fuels by 2050, to be supported by an EU intermediate target for 2030; enhancement of the negotiations within the IMO on the development of a global market-based m
echanism addressing international maritime emissions, such as an emissions pricing mechanism; in the event that an international agreement on a global monitoring, reporting and verification (MRV) system for greenhouse gas emissions or on global measures to reduce greenhouse gas emission
...[+++]s from maritime transport is reached, the Commission to review Regulation (EU) 2015/757 and, if appropriate, to propose amendments to this regulation in order to ensure alignment with the international agreement,– la fixation d'un objectif global au sein de l'Or
ganisation maritime internationale (OMI) pour atteindre l'objectif du livre blanc relatif à une réduction
d'au moins 40 % des émissions de CO2 résultant des combustibles de soute utilisés dans le transport
maritime d'ici à 2050, à soutenir par un objectif intermédiaire à l'horizon 2030; l'amélioration des négociations au sein de l'Organisation
maritime internationale (OMI) sur l'élaboration d'un mécanisme de marché mondial
...[+++] abordant les émissions maritimes internationales, telles qu'un mécanisme de tarification des émissions; en cas d'accord international sur la création d'un système mondial de surveillance, de déclaration et de vérification des émissions de gaz à effet de serre ou sur l'adoption de mesures visant à réduire les émissions de gaz à effet de serre du transport maritime, la Commission doit réexaminer le règlement (UE) 2015/757 et, le cas échéant, proposer des modifications de celui-ci afin de le mettre en adéquation avec ledit accord international,