Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Associate school
Interprovincial School Development Association
Professional development school

Traduction de «interprovincial school development association » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Interprovincial School Development Association

Interprovincial School Development Association


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often rem ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


associate school [ professional development school ]

école associée
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Department of Justice has provided funding for the Canadian School Boards Association to develop an information sharing guide and protocol for the education community relating to information sharing between schools and professionals in the youth justice system.

Le ministère de la Justice a donné des fonds à l'Association canadienne des commissions/conseils scolaires pour qu'elle élabore, à l'intention des milieux de l'éducation, un guide relatif à la communication des renseignements à des établissements scolaires et à des professionnels du système de justice pénale pour les adolescents.


We have representatives of the Community Education Network in the person of Sharon Park, research coordinator for southwestern Newfoundland; Margo Craig Garrison and Allen Zeesman from the applied research branch of the Department of Human Resources Development; Sarah Gallant from Prince Edward Island's Early Childhood Development Association; Eileen Grant, from First Call, the B.C. Child and Youth Advocacy Coalition; Linda Nosbush, from Saskatchewan Rivers School District; ...[+++]

Nous allons entendre Sharon Park, coordonnatrice de recherche pour le sud-ouest de Terre-Neuve, qui représente le Community Education Network, Margo Craig Garrison et Allen Zeesman qui représentent la direction générale de la recherche appliquée du ministère du Développement des ressources humaines Canada, Sarah Gallant de la Early Childhood Development Association de l'Île-du-Prince-Édouard, Eileen Grant qui représente First Call, B.C. Child and Youth Advocacy Coalition, Linda Nosbush du Saskatchewan Rivers School District et Jodi Le ...[+++]


The Canadian School Boards Association recently passed a motion to encourage the federal government to make the needs of children a high priority when developing legislation related to immigration, to increase funding available to provinces to meet the educational needs of children whose first language is not English, or in the case of Quebec, French, and to strengthen partnerships and stakeholder relations by explicitly including school boards as partners in the development and implementation of immigration legislation and policy.

L'Association canadienne des commissions/conseils scolaires a récemment adopté une motion pour encourager le gouvernement fédéral à accorder une priorité élevée aux besoins des enfants dans le cadre de l'élaboration de mesures législatives concernant l'immigration, afin d'augmenter les fonds mis à la disposition des provinces pour répondre aux besoins d'éducation des enfants dont la première langue n'est pas l'anglais, ou, dans le cas du Québec, le français, et de renforcer les partenariats et les rapports entre les intervenants en incluant explicitement ...[+++]


16. Calls on the Commission and the Member States to promote forms of inter-generational training and education, by involving, for instance, young people, schools and associations in ICT training projects for elderly people, or by developing the skills of elderly people in extracurricular projects;

16. invite la Commission et les États membres à promouvoir la formation et l’éducation intergénérationnelles en rassemblant, par exemple, les jeunes, les écoles et les associations au sein de projets destinés à la formation TIC des personnes âgées, ou en mettant en valeur les compétences de ces dernières grâce à des projets de type extrapédagogiques;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
45. Welcomes the important steps taken to implement inclusive education, leading to a marked increase in the proportion of Roma children enrolled in primary school, with two out of three Roma children now completing primary school compared to just over one in four some years ago; remains concerned at the continuing low proportion of Roma children attending secondary school and the fact that 70 % of Roma children are not attending school at all; calls on the Serbian Government to ensure that all Roma children and young people are given an equal chance or second chance to return to school; emphasises that equal access to quality early c ...[+++]

45. se félicite des avancées importantes accomplies en vue de mettre en œuvre une éducation inclusive, avec pour résultat une augmentation marquée de la proportion d'enfants roms dans l'enseignement primaire, à savoir que deux enfants roms sur trois terminent actuellement l'école primaire contre à peine un sur quatre il y a quelques années; reste inquiet quant à la faible proportion d'enfants roms inscrits dans l'enseignement secondaire et quant au fait que 70 % des enfants roms ne sont pas du tout scolarisés; invite le gouvernement serbe à garantir que l'ensemble des enfants et des jeunes roms se voient offrir une chance égale, voire ...[+++]


In response to this survey, the Canadian Teachers' Federation, with partners like Media Awareness Network, the Canadian School Boards Association, and the Canadian Home and School Federation, developed a tips bulletin for parents and a teachers' study activity guide.

Suite à cette étude, la Fédération canadienne des enseignantes et des enseignants, avec des partenaires comme le Réseau Éducation-Médias, l'Association canadienne des commissions/conseils scolaires, la Canadian Home and School Federation, a publié un bulletin de conseils pour les parents et un guide d'activités pour les enseignants et les élèves.


20. Stresses the importance of the possibility of sports coeducation for children from nursery and primary school onwards; calls on schools, clubs, associations and regional authorities to develop pilot projects in this area;

20. souligne l'importance de donner aux enfants la possibilité de se trouver en situation de mixité sportive dès la maternelle et le primaire; invite les écoles, les clubs, les associations et les collectivités territoriales à développer des projets pilotes en la matière;


20. Stresses the importance of the possibility of sports coeducation for children from nursery and primary school onwards; calls on schools, clubs, associations and regional authorities to develop pilot projects in this area;

20. souligne l'importance de donner aux enfants la possibilité de se trouver en situation de mixité sportive dès la maternelle et le primaire; invite les écoles, les clubs, les associations et les collectivités territoriales à développer des projets pilotes en la matière;


integrate specific ICT training for women within a broader process of cooperation between all the parties concerned: the education authorities and organisations, school and vocational guidance, the private and public sector, the training organisations, the lenders of capital, the central and/or regional and/or local authorities, equal opportunities organisations, undertakings, women's groups or associations; b) reorganise the school, university and vocational guidance services in such a way that they seek out rather than wait to be a ...[+++]

à intégrer une formation spécifique aux TIC à l'intention des femmes dans le cadre d'un processus plus large de coopération entre toutes les parties concernées, à savoir les autorités et organisations de l'enseignement, l'orientation scolaire et professionnelle, les secteurs privé et public, les organismes de formation, les bailleurs de fonds, les autorités nationales et/ou régionales et/ou locales, les organisations actives dans le domaine de l'égalité des chances, les entreprises, ainsi que les groupes ou associations de femmes,


The latter one tries to find some project money to help First Nations schools work with neighbouring school boards, provincial education ministries, professional development associations, teachers' colleges and that sort of thing to connect them better to the surrounding school system.

Dans le cadre de ce dernier, on tentait de recueillir du financement pour des projets visant à aider les écoles des Premières nations à collaborer avec les conseils scolaires avoisinants, les ministères provinciaux de l'éducation, les associations de promotion du perfectionnement professionnel, les instituts pédagogiques, et cetera, de manière à ce qu'elles créent de meilleurs liens avec le système scolaire environnant.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'interprovincial school development association' ->

Date index: 2024-06-04
w