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Intervention Board for Rural Produce
South East Rural Early Intervention Program Board Inc.

Vertaling van "intervention board for rural produce " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Intervention Board for Rural Produce

Intervention Board for Rural Produce


South East Rural Early Intervention Program Board Inc.

South East Rural Early Intervention Program Board Inc.
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. As from the budget year 2009, the amounts fixed in paragraph 2, based on historical expenditure under Regulation (EC) No 1493/1999 for intervention measures to regulate agricultural markets as referred to in Article 3(1)(b) of Regulation (EC) No 1290/2005, shall be available as additional Community funds for measures in wine-producing regions under the rural development programming financed under Regulation (EC) No 1698/2005.

1. À compter de l'exercice budgétaire 2009, les montants fixés au paragraphe 2 sur la base de l'historique des dépenses au titre du règlement (CE) no 1493/1999 pour des mesures d'intervention destinées à la régulation des marchés agricoles, telles qu'elles sont prévues à l'article 3, paragraphe 1, point b), du règlement (CE) no 1290/2005, seront libérés afin d'apporter des fonds communautaires supplémentaires destinés à financer, dans les régions viticoles, des mesures relevant des programmes de développement rural financés au titre d ...[+++]


At them we had support for this bill, in particular the inclusion clause, from Canadian organic certification co-operatives, Canadian registered organic producers marketing, the Saskatchewan Catholic rural life ministry, the National Farmers' Union, the Canadian Wheat Board advisory committee, the Saskatchewan women's agricultur ...[+++]

Ce projet de loi, notamment la disposition d'inclusion, avait alors été appuyé par les Canadian Organic Certification Co-operatives, le Saskatchewan Catholic Rural Life Ministry, le Syndicat national des cultivateurs, le Comité consultatif de la Commission canadienne du blé, le Saskatchewan Women's Agriculture Network, la Pro-Canadian Wheat Board Campaign, la Sustainable Agricultural Association, le gouvernement de la Saskatchewan et une longue liste de personnes qui ont présenté des exposés en faveur de cette clause.


There was no consultation, no co-operation, no accommodation of the reasonable concerns that have been brought forward by producers, farm organizations and people in the rural areas who would be affected by the loss of their shortline railways, the producer cars, and all the thousands of things that are impacted by abolishing the Canadian Wheat Board.

Il n'y a pas eu de consultation ni de coopération, et on n'a pas tenu compte des inquiétudes raisonnables soulevées par des producteurs, des organisations agricoles et des gens du milieu rural qui pourraient être touchés par la perte des chemins de fer sur courtes distances, des wagons de producteurs et des milliers d'autres choses qui subiront les conséquences de l'abolition de la Commission canadienne du blé.


1. The amounts fixed in paragraph 2, based on historical expenditure under Regulation (EC) No 1493/1999 for intervention measures to regulate agricultural markets as referred to in Article 3(1)(b) of Regulation (EC) No 1290/2005, shall be available as additional Community funds for measures in wine-producing regions under the rural development programming financed under Regulation (EC) No 1698/2005.

1. Les montants fixés au paragraphe 2 sur la base de l’historique des dépenses au titre du règlement (CE) no 1493/1999 pour des mesures d’intervention destinées à la régulation des marchés agricoles, telles qu’elles sont prévues à l’article 3, paragraphe 1, point b), du règlement (CE) no 1290/2005, sont libérés afin d’apporter des fonds communautaires supplémentaires destinés à financer, dans les régions viticoles, des mesures relevant des programmes de développement rural financés au titre du règlement (CE) no 16 ...[+++]


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1. The amounts fixed in paragraph 2, based on historical expenditure under Regulation (EC) No 1493/1999 for intervention measures to regulate agricultural markets as referred to in Article 3(1)(b) of Regulation (EC) No 1290/2005, shall be available as additional Community funds for measures in wine-producing regions under the rural development programming financed under Regulation (EC) No 1698/2005.

1. Les montants fixés au paragraphe 2 sur la base de l’historique des dépenses au titre du règlement (CE) no 1493/1999 pour des mesures d’intervention destinées à la régulation des marchés agricoles, telles qu’elles sont prévues à l’article 3, paragraphe 1, point b), du règlement (CE) no 1290/2005, sont libérés afin d’apporter des fonds communautaires supplémentaires destinés à financer, dans les régions viticoles, des mesures relevant des programmes de développement rural financés au titre du règlement (CE) no 16 ...[+++]


1. As from the budget year 2009, the amounts fixed in paragraph 2, based on historical expenditure under Regulation (EC) No 1493/1999 for intervention measures to regulate agricultural markets as referred to in Article 3(1)(b) of Regulation (EC) No 1290/2005, shall be available as additional Community funds for measures in wine-producing regions under the rural development programming financed under Regulation (EC) No 1698/2005.

1. À compter de l'exercice budgétaire 2009, les montants fixés au paragraphe 2 sur la base de l'historique des dépenses au titre du règlement (CE) no 1493/1999 pour des mesures d'intervention destinées à la régulation des marchés agricoles, telles qu'elles sont prévues à l'article 3, paragraphe 1, point b), du règlement (CE) no 1290/2005, seront libérés afin d'apporter des fonds communautaires supplémentaires destinés à financer, dans les régions viticoles, des mesures relevant des programmes de développement rural financés au titre d ...[+++]


For serious threats to human health and the rural economy, we must strive to reduce the risk to a negligible level. But zero risk cannot be achieved. So even when dealing with high priority threats where a negligible level of risk is sought, we must analyse the cost-benefit and cost-effectiveness of possible interventions to ensure best use of limited resources, both in terms of EU funding and cost to producers. This is critical to our ...[+++]

Pour ce qui est des graves menaces pesant sur la santé humaine et l’économie rurale, nous devons nous efforcer de réduire le risque à un niveau négligeable. Cependant, le risque «zéro» n’existe pas. Ainsi, même face à des menaces au caractère extrêmement prioritaire pour lesquelles un niveau de risque négligeable est recherché, nous devons analyser le rapport coûts-avantages et coût-efficacité des interventions possibles afin d’exploiter au mieux les ressources limitées di ...[+++]


On that basis, the State Agricultural Market Intervention Board, the A.I.M.A., had to determine the actual quantities of milk produced and marketed during the two marketing years 1995/96 and 1996/97, notify the producers of alterations in individual reference quantities and calculate the additional levy payable by every producer.

Sur cette base, l'Agence d'État pour les Interventions sur le Marché Agricole (AIMA) a dû déterminer les quantités effectives de lait produites et commercialisées au cours des deux campagnes de 1995/1996 et 1996/1997, communiquer aux producteurs les modifications des quantités de référence individuelles et calculer le prélèvement supplémentaire dû par chaque producteur.


Since that normal precondition for payment of a differentiated export refund had not been satisfied, the Intervention Board for Agricultural Produce called upon the applicants in the main proceedings to repay the refund paid in advance.

Cette condition préalable normale de paiement d'une restitution à l'exportation différenciée n'étant pas remplie, l'Intervention Board for Agricultural Produce a exigé des demanderesses au principal le remboursement de la restitution payée à l'avance.


The Queen v Intervention Board for Agricultural Produce, ex parte: First City Trading Ltd and Others

The Queen / Intervention Board for Agricultural Produce, ex parte: First City Trading Ltd e.a.




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Date index: 2021-12-30
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