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Federal Act of 2 April 1908 on Insurance Policies
Growth hormone
Growth regulant
Growth regulator
Growth substance
IPA
IPA - International Education Centre
IPA Canada
IPA-model HMO
Independent practice association model HMO
Industry Policy Analysis
Industry Policy Analysis Group
Insurance Policies Act
Isopropyl alcohol
Main pressure regulator valve
Main regulator valve
PGR
Plant growth regulator
Plant hormone
Plant regulating substance
Plant regulator
Plant-growth regulator
Pressure regulator valve
Pressure-regulator valve
REACH
REACH system
Regulation of residence
Regulation of stay
Regulation of the conditions of stay
Regulation of the period of stay
Residence regulation

Traduction de «ipa regulation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
independent practice association model HMO | IPA-model HMO | IPA

OAM à fournisseurs indépendants


Industry Policy Analysis [ IPA | Industry Policy Analysis Group ]

Bureau d'analyse de la politique industrielle




IPA - International Education Centre

IPA - International Education Centre


Federal Act of 2 April 1908 on Insurance Policies | Insurance Policies Act [ IPA ]

Loi fédérale du 2 avril 1908 sur le contrat d'assurance | Loi sur le contrat d'assurance [ LCA ]


isopropyl alcohol | IPA [Abbr.]

alcool d'isopropyle | alcool isopropylique


plant growth regulator | PGR | plant-growth regulator | plant regulator | growth regulator | growth regulant | growth substance | plant regulating substance | plant hormone | growth hormone

substance de croissance | régulateur de croissance | hormone végétale


regulation of stay | regulation of the period of stay | residence regulation | regulation of residence | regulation of the conditions of stay

réglementation du séjour | règlement des conditions de séjour | réglementation des conditions de résidence | règlement des conditions de résidence


pressure-regulator valve | pressure regulator valve | main pressure regulator valve | main regulator valve

soupape régulatrice | soupape régulatrice de pression | soupape de régulation | vanne de régulation de pression


Regulation (EC) No 1907/2006 of the European Parliament and of The Council of 18 December 2006 concerning the Registration, Evaluation, Authorisation and Restriction of Chemicals (REACH), establishing a European Chemicals Agency, amending Directive 1999/45/EC and repealing Council Regulation (EEC) No 793/93 and Commission Regulation (EC) No 1488/94 as well as Council Directive 76/769/EEC and Commission Directives 91/155/EEC, 93/67/EEC, 93/105/EC and 2000/21/EC | REACH system [ REACH ]

Règlement (CE) no 1907/2006 du Parlement européen et du Conseil du 18 décembre 2006 concernant l'enregistrement, l'évaluation et l'autorisation des substances chimiques, ainsi que les restrictions applicables à ces substances (REACH), instituant une agence européenne des produits chimiques, modifiant la directive 1999/45/CE et abrogeant le règlement (CEE) no 793/93 du Conseil et le règlement (CE) no 1488/94 de la Commission ainsi que la directive 76/769/CEE du Conseil et les directives 91/155/CEE, 93/67/CEE, 93/105/CE et 2000/21/CE de la Commission | système REACH [ REACH ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Notes that, due to the late adoption of the IPA Regulation and the Regulation No 718/2007(IPA Implementing Regulation), and subsequently of the first Multi-annual Indicative Financial Framework (MIFF) and MIPDs, the monitoring, evaluation and reporting on 2007 IPA programmes and projects was limited and has not yet yielded results; stresses that the smooth transition from previous pre-accession instruments to IPA requires continuity in programming, adequate implementation of projects and execution of payments;

3. observe que, en raison de l'adoption tardive du règlement IAP et du règlement n° 718/2007 (règlement d'application de l'IAP), et ensuite du premier cadre financier indicatif pluriannuel et des documents indicatifs de planification pluriannuelle, le suivi et l'évaluation des programmes IAP 2007, ainsi que l'établissement de rapports à leur sujet, ont été limités et n'ont pas encore produit de résultats; souligne qu'une transition harmonieuse des précédents instruments de préadhésion à l'IAP requiert de la continuité au niveau de la programmation, une mise en oeuvre adéquate des projets et l'exécution des paiements;


3. Notes that, due to the late adoption of the IPA Regulation and of Regulation (EC) No 718/2007 ("the IPA Implementing Regulation"), and subsequently of the first Multi-Annual Indicative Financial Framework and the MIPDs, the monitoring, evaluation and reporting on 2007 IPA programmes and projects was limited and has not yet yielded results; stresses that the smooth transition from previous pre-accession instruments to the IPA requires continuity in programming, adequate implementation of projects and execution of payments;

3. observe que, en raison de l'adoption tardive du règlement IAP et du règlement (CE) n° 718/2007 (le "règlement d'application de l'IAP"), puis du premier cadre financier indicatif pluriannuel et des documents indicatifs de planification pluriannuelle, le suivi et l'évaluation des programmes et projets IAP 2007, ainsi que l'établissement de rapports à leur sujet, ont été limités et n'ont pas encore produit de résultats; souligne qu'une transition harmonieuse des précédents instruments de préadhésion à l'IAP requiert de la continuité au niveau de la programmation, une mise en œuvre adéquate des projets et l'exécution des paiements;


3. Notes that, due to the late adoption of the IPA Regulation and of Regulation (EC) No 718/2007 ("the IPA Implementing Regulation"), and subsequently of the first Multi-Annual Indicative Financial Framework and the MIPDs, the monitoring, evaluation and reporting on 2007 IPA programmes and projects was limited and has not yet yielded results; stresses that the smooth transition from previous pre-accession instruments to the IPA requires continuity in programming, adequate implementation of projects and execution of payments;

3. observe que, en raison de l'adoption tardive du règlement IAP et du règlement (CE) n° 718/2007 (le "règlement d'application de l'IAP"), puis du premier cadre financier indicatif pluriannuel et des documents indicatifs de planification pluriannuelle, le suivi et l'évaluation des programmes et projets IAP 2007, ainsi que l'établissement de rapports à leur sujet, ont été limités et n'ont pas encore produit de résultats; souligne qu'une transition harmonieuse des précédents instruments de préadhésion à l'IAP requiert de la continuité au niveau de la programmation, une mise en œuvre adéquate des projets et l'exécution des paiements;


H. whereas, under Article 27 of Regulation (EC) No 1085/2006 (IPA Regulation), the Commission is obliged to submit to the European Parliament and the Council, by 31 December 2010, a mid-term evaluation report on the implementation of the IPA, accompanied if appropriate by a legislative proposal to amend that Regulation,

H. considérant qu'aux termes de l'article 27 du règlement (CE) n° 1085/2006 (règlement IAP), la Commission est tenue, au plus tard le 31 décembre 2010, de présenter au Parlement européen et au Conseil un rapport à mi-parcours évaluant la mise en œuvre de l'IAP, assorti, le cas échéant, d'une proposition législative pour modifier ce règlement;


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In view of the above, and given that IPA is in its conception and structure a very flexible financial instrument, providing for frequent review of the programmes and MIPDs as well as a mid-term evaluation of IPA Regulation itself, it is vital that Parliament regularly monitors the implementation of IPA, so as to build upon the lessons learnt from the previous instruments and current implementation of IPA and ensure that its full potential will be developed.

Vu ce qui précède et considérant que l'IAP est, dans sa conception et dans sa structure, un instrument financier très flexible, qui prévoit une révision fréquente des programmes et documents indicatifs de planification pluriannuelle, ainsi qu'une évaluation à mi-parcours du règlement IAP lui-même, il est essentiel que le Parlement suive régulièrement la mise en oeuvre de l'instrument, de manière à exploiter les enseignements tirés des précédents instruments et de la mise en oeuvre actuelle de l'IAP et à veiller à ce que celui-ci délivre tout son potentiel.


Given that the IPA Regulation is the sole pre-accession instrument for the 2007 to 2013 period, the rules for the programming and delivery of assistance within the framework of that Regulation should be streamlined and brought together in one single implementing regulation covering all five components established in the IPA Regulation (hereinafter referred to as ‘the IPA components’).

Étant donné que le règlement IAP est le seul instrument de préadhésion pour la période 2007-2013, les règles de programmation et d'octroi de l'aide dans le cadre dudit règlement devraient être rationalisées et rassemblées en un règlement d'application unique couvrant la totalité des cinq volets établis dans le règlement IAP (ci-après dénommés «les volets IAP»).


3. On the basis of the reports referred to in paragraph 1, the national IPA coordinator shall send to the Commission and the national authorising officer, after examination by the IPA monitoring committee, annual and final reports on the implementation of assistance under the IPA Regulation.

3. Sur la base des rapports visés au paragraphe 1, le coordinateur IAP national transmet à la Commission et à l'ordonnateur national, après examen par le comité de suivi IAP, les rapports annuels et finaux sur la mise en œuvre de l'aide au titre du règlement IAP.


This Regulation lays down the implementing rules governing the provision by the Community of pre-accession assistance established by Council Regulation (EC) No 1085/2006 (IPA), the ‘IPA Regulation’.

Le présent règlement énonce les modalités d'application régissant l'octroi, par la Communauté, de l'aide de préadhésion établie par le règlement (CE) no 1085/2006 du Conseil (IAP) (ci-après dénommé «le règlement IAP»).


To ensure coherence, coordination and efficiency, especially in the context of the action plan of the Commission towards an Integrated Internal Control Framework, common rules for the implementation of assistance under the IPA Regulation are required for all five IPA components.

À des fins de cohérence, de coordination et d'efficacité, notamment dans le contexte du plan d'action de la Commission pour un cadre de contrôle interne intégré, il est nécessaire de doter les cinq volets IAP de règles communes pour la mise en œuvre de l'aide au titre du règlement IAP.


In order to guarantee consistency, complementarity and concentration of assistance, the coherence and coordination of actions carried out in a given country under the different IPA components should be ensured at the multi-annual planning level provided for by Article 6 of the IPA Regulation.

Afin de garantir la cohésion, la complémentarité et la concentration de l'aide, il convient d'assurer la cohérence et la coordination des actions menées dans un pays donné au titre des différents volets IAP au niveau de la programmation pluriannuelle prévue à l'article 6 du règlement IAP.


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