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IPOA
Issue a call for
Issued for any purposes for which it may be required
Ordinance 23 May 2012 on the Issue of Proof of Origin
Psychogenic depression
Reactive depression
Single episodes of depressive reaction
Working Group on Technical Issues

Vertaling van "issues may call " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


Definition: In typical mild, moderate, or severe depressive episodes, the patient suffers from lowering of mood, reduction of energy, and decrease in activity. Capacity for enjoyment, interest, and concentration is reduced, and marked tiredness after even minimum effort is common. Sleep is usually disturbed and appetite diminished. Self-esteem and self-confidence are almost always reduced and, even in the mild form, some ideas of guilt or worthlessness are often present. The lowered mood varies little from day to day, is unresponsive to circumstances and may be accompanied by so-called somatic symptoms, such as loss of interest and pleas ...[+++]

Définition: Dans les épisodes typiques de chacun des trois degrés de dépression: léger, moyen ou sévère, le sujet présente un abaissement de l'humeur, une réduction de l'énergie et une diminution de l'activité. Il existe une altération de la capacité à éprouver du plaisir, une perte d'intérêt, une diminution de l'aptitude à se concentrer, associées couramment à une fatigue importante, même après un effort minime. On observe habituellement des troubles du sommeil, et une diminution de l'appétit. Il existe presque toujours une diminution de l'estime de soi et de la confiance en soi et, fréquemment, des idées de culpabilité ou de dévalorisa ...[+++]


Working Group on Technical Issues on the Proposed Amendments to the Guidelines: Excessive Price, May 1993 [ Working Group on Technical Issues ]

Groupe de travail sur les questions d'ordre technique sur les propositions de modification des Lignes directrices : Prix excessif, mai 1993 [ Groupe de travail sur les questions d'ordre technique ]


although the legal issue(causa petendi)may be the same in the four cases,the subject matter(petitum)is different

si la cause juridique (causa petendi) est la même dans les quatre litiges,l'objet (petitum) est différent


issued for any purposes for which it may be required

en foi de quoi établi pour servir et valoir ce que de droit


the official may be called upon to occupy a post temporarily

le fonctionnaire put être appelé à occuper un emploi par intérim


Ordinance of 28 May 1997 on the Issue of Evidence of Origin

Ordonnance du 28 mai 1997 sur l'établissement des preuves d'origine


Ordinance 23 May 2012 on the Issue of Proof of Origin [ IPOA ]

Ordonnance du 23 mai 2012 sur la délivrance des preuves d´origine [ ODPO ]


The Norad Renewal Issue. Report of the Special Panel to the Sub-committee of the House of Commons Standing Committee on External Affairs and International Trade considering the question of renewing in May 1991 the North American Aerospace Defence Agreemen

The Norad Renewal Issue. Report of the Special Panel to the Sub-committee of the House of Commons Standing Committee on External Affairs and International Trade considering the question of renewing in May 1991 the North American Aerospace Defence Agreemen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Addressing this issue may call for a reallocation of funding to other sectors of the education or training system, or for linking increased investment to improvements in relevance and flexibility.

Pour contrecarrer ceci, on peut envisager une nouvelle répartition des financements au bénéfice d'autres secteurs du système d'éducation ou de formation, ou lier les futurs investissements à davantage de pertinence et de flexibilité des cursus.


25. Welcomes the fact that the Commission's communication on tolerable risk (COM(2008)0866) provided a basis for a debate on this issue, and calls on the Commission to keep it abreast of developments in this area; shares the view that different tolerable error thresholds may be set for each sector, taking their respective characteristics and rules into account; urges the Commission to take due account of the other steps that need to be taken to improve the management of EU funds (e.g. by making control systems more effective and gearing them to spending quality, or by simplifying the relevant legislation);

25. se félicite que, grâce à la communication relative au risque tolérable (COM(2008)0866), la Commission ait jeté les bases d'un débat sur le sujet, et la prie de continuer à fournir des informations à cet égard; s'accorde à reconnaître que des seuils d'erreur tolérable différents peuvent être établis pour chaque secteur, en tenant dûment compte de leurs caractéristiques et règles respectives; exhorte la Commission, dans le même temps, à tenir compte de tout nouvel élément nécessaire pour une meilleure gestion financière des fonds de l'Union européenne (notamment en améliorant l'efficacité des systèmes de contrôle et en les orientant ...[+++]


25. Welcomes the fact that the Commission's communication on tolerable risk (COM(2008)0866 ) provided a basis for a debate on this issue, and calls on the Commission to keep it abreast of developments in this area; shares the view that different tolerable error thresholds may be set for each sector, taking their respective characteristics and rules into account; urges the Commission to take due account of the other steps that need to be taken to improve the management of EU funds (e.g. by making control systems more effective and gearing them to spending quality, or by simplifying the relevant legislation);

25. se félicite que, grâce à la communication relative au risque tolérable (COM(2008)0866 ), la Commission ait jeté les bases d'un débat sur le sujet, et la prie de continuer à fournir des informations à cet égard; s'accorde à reconnaître que des seuils d'erreur tolérable différents peuvent être établis pour chaque secteur, en tenant dûment compte de leurs caractéristiques et règles respectives; exhorte la Commission, dans le même temps, à tenir compte de tout nouvel élément nécessaire pour une meilleure gestion financière des fonds de l'Union européenne (notamment en améliorant l'efficacité des systèmes de contrôle et en les orientant ...[+++]


Member States may allow producers of electricity from renewable energy sources wishing to be connected to the grid to issue a call for tender for the connection work.

Les États membres peuvent permettre aux producteurs d’électricité utilisant des sources d’énergie renouvelables qui souhaitent se connecter au réseau de lancer un appel d’offres pour les travaux de connexion.


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For this purpose, they may issue guidelines and may call for the amendment of the proposals referred to in paragraph 4a.

À cette fin, elles peuvent établir des orientations et exiger que soient modifiées les propositions visées au paragraphe 4 bis.


For this purpose, they may issue guidelines and may call for the amendment of the proposals referred to in paragraph 4a.

À cette fin, elles peuvent établir des orientations et exiger que soient modifiées les propositions visées au paragraphe 4 bis.


32. Understands ACP reluctance to negotiate bilaterally on so-called Singapore issues which have been removed from multilateral negotiations and recognises that it is for ACP regional groups to judge the development benefits of any agreements on these issues but highlights the development benefits that those issues may engender;

32. comprend la réticence des pays ACP à s'engager dans des négociations bilatérales sur les questions dites de Singapour, qui ont été supprimées des négociations multilatérales, et reconnaît qu'il appartient aux groupes régionaux des pays ACP d'apprécier les avantages en termes de développement de tout accord portant sur ces questions, tout en rappelant les avantages sur le plan du développement auxquels ces questions peuvent donner lieu;


2. If it is not possible to call on the services of the SIS, the issuing judicial authority may call on the International Criminal Police Organisation (Interpol) to transmit an arrest warrant.

2. S'il n'est pas possible de recourir au SIS, l'autorité judiciaire d'émission peut faire appel aux services de l'Organisation internationale de police criminelle (Interpol) pour transmettre le mandat d'arrêt.


3. If it is not possible to call on the services of the SIS, the issuing judicial authority may call on Interpol to transmit a European arrest warrant.

3. S'il n'est pas possible de recourir au SIS, l'autorité judiciaire d'émission peut faire appel aux services d'Interpol pour communiquer le mandat d'arrêt européen.


3. If it is not possible to call on the services of the SIS, the issuing judicial authority may call on Interpol to transmit a European arrest warrant.

3. S'il n'est pas possible de recourir au SIS, l'autorité judiciaire d'émission peut faire appel aux services d'Interpol pour communiquer le mandat d'arrêt européen.




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Date index: 2022-03-13
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