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Avgas tank
Aviation Fuel - Sampler Report
Aviation fuel
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Aviation fuel tank
Aviation gas tank
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Aviation kerosene
Aviation turbine fuel
Aviation-turbine fuel
Avtur
Conduct aviation fuel servicing operations
Conduct fuel servicing operations in aviation
FUEL
Fuel reclaimer
Fuel reclaimer system
Jet engine fuel
Jet fuel
Jet propellant
Jet propulsion fuel
Jet-propulsion fuel
Kerosene
Support aviation refuelling functions
Undertake aircraft refuelling activities
Working Group on Aviation Fuel Supplies

Traduction de «kerosene aviation fuel » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aviation kerosene | aviation turbine fuel | avtur [Abbr.]

avtur | carburant aviation


aviation fuel [ kerosene ]

carburant d'aviation [ essence d'aviation | kérosène ]


support aviation refuelling functions | undertake aircraft refuelling activities | conduct aviation fuel servicing operations | conduct fuel servicing operations in aviation

effectuer des opérations d'entretien liées au carburant d’avions


Working Group on Aviation Fuel Supplies | FUEL [Abbr.]

Groupe de travail sur l'approvisionnement en carburant aviation | FUEL [Abbr.]


aviation fuel | jet engine fuel

kérosène | kérosène d'aviation


fuel reclaimer [ fuel reclaimer system | aviation fuel reclaimer unit ]

système de récupération du carburant aviation [ système de décontamination du carburant aviation ]


aviation fuel tank [ aviation gas tank | avgas tank ]

réservoir de carburant d'aviation


aviation fuel

carburant aviation | carburant d'aviation


Aviation Fuel - Sampler Report

Carburant d'aviation - Rapport d'échantillonnage


jet fuel | aviation jet fuel | aviation turbine fuel | ATF | aviation-turbine fuel | jet propulsion fuel | jet-propulsion fuel | jet propellant | jet engine fuel

carburéacteur | carburant pour moteur à réaction
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The other European idea is this issue of international taxes on financial transactions, or on what they call kerosene, which is really jet aviation fuel.

L'autre idée européenne est la question des taxes internationales imposées les transactions financières, qu'ils appellent la taxe kérosène, du nom du carburant aviation.


44. Regrets that the current trading system produces a global division of labour and production which is based on a very high input of transport, which does not bear its own environmental costs; wants the climate cost of international transport to be internalized in its price, whether this be done through taxation or quota trading schemes that charge fees; welcomes the fact that aviation is soon to be included in the EU ETS and awaits a similar initiative from the Commission for maritime transport by 2011, entering into effect in 2013, if it proves impossible to set up a global mechanism by then; regrets that ...[+++]

44. déplore le fait que le système commercial actuel entraîne une division mondiale du travail et de la production impliquant un volume considérable de transports, lesquels ne supportent pas leurs propres coûts environnementaux; souhaite que le coût climatique du transport international soit internalisé dans son prix, que ce soit par la mise en œuvre de taxes ou de systèmes d'échange de quotas payants; se félicite de l'inclusion prochaine de l'aviation dans le SCEQE et attend de la Commission une initiative similaire pour le transpo ...[+++]


44. Regrets that the current trading system produces a global division of labour and production which is based on a very high input of transport, which does not bear its own environmental costs; wants the climate cost of international transport to be internalized in its price, whether this be done through taxation or quota trading schemes that charge fees; welcomes the fact that aviation is soon to be included in the EU ETS and awaits a similar initiative from the Commission for maritime transport by 2011, entering into effect in 2013, if it proves impossible to set up a global mechanism by then; regrets that ...[+++]

44. déplore le fait que le système commercial actuel entraîne une division mondiale du travail et de la production impliquant un volume considérable de transports, lesquels ne supportent pas leurs propres coûts environnementaux; souhaite que le coût climatique du transport international soit internalisé dans son prix, que ce soit par la mise en œuvre de taxes ou de systèmes d'échange de quotas payants; se félicite de l'inclusion prochaine de l'aviation dans le SCEQE et attend de la Commission une initiative similaire pour le transpo ...[+++]


52. Regrets that the current trading system produces a global division of labour and production which is based on a very high input of transport, which does not bear its own environmental costs; wants the climate cost of international transport to be internalized in its price, whether this be done through taxation or quota trading schemes that charge fees; welcomes the fact that aviation is soon to be included in the EU ETS and awaits a similar initiative from the Commission for maritime transport by 2011, entering into effect in 2013, if it proves impossible to set up a global mechanism by then; regrets that ...[+++]

52. déplore le fait que le système commercial actuel entraîne une division mondiale du travail et de la production impliquant un volume considérable de transports, lesquels ne supportent pas leurs propres coûts environnementaux; souhaite que le coût climatique du transport international soit internalisé dans son prix, que ce soit par la mise en œuvre de taxes ou de systèmes d'échange de quotas payants; se félicite de l'inclusion prochaine de l'aviation dans le SCEQE et attend de la Commission une initiative similaire pour le transpo ...[+++]


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This project, which will give rise to a large industrial initiative to be known as ‘SESAME’, will lead to substantial savings (around 6 to 12%) of kerosene aviation fuel, simply by reducing air congestion around Europe’s airports.

Ce projet, qui donnera lieu à une grande initiative industrielle appelée «SESAME», permettra de réaliser de substantielles économies de kérosène, de l’ordre de 6 à 12%. Tout simplement en réduisant la congestion croissance du ciel européen près des aéroports.


Current and future high fuel prices, a possible taxation of kerosene and the inclusion of aviation into the Emission Trading System form powerful incentives to look for a massive reduction of fuel consumption by aircraft to the benefit of our environment and our population's health and to limit the effects on climate change.

Les prix élevés des carburants, qui ne vont pas aller en diminuant demain, l'imposition probable du kérosène et l'intégration de l'aviation dans le système d'échange de quotas d'émission de gaz à effet de serre constituent des incitations fortes pour réduire de façon drastique la consommation de carburant par les aéronefs au bénéfice de notre environnement et de la santé de la population, ainsi que pour limiter ses répercussions sur le changement climatique.


(d) to address, in its energy and climate strategy, the transport sector, which is 96% dependent on oil and responsible for 30% of EU emissions; to set an absolute greenhouse gas emission target of 30% for the EU's transport sector by 2020 in line with the EU's Kyoto targets; to fix an annual 1% shift in the modal split from modes with high climate gas levels, i.e. cars, haulage vehicles and aircraft, to more climate-friendly means of transport such as rail and sustainable waterborne modes; to implement measures to avoid transport and increase the energy efficiency of transport modes, in particular by imposing a binding 120 g CO2/km limit for the EU fleet average on new cars by 2012, which is exactly what the car industry promised in 199 ...[+++]

d) d'apporter, dans sa stratégie en faveur du climat et des économies d'énergie, une solution au secteur des transports, qui dépend à 96 % du pétrole et qui est responsable de 30 % des émissions de l'Union; de définir, pour le secteur européen des transports, un objectif absolu d'émissions de gaz à effet de serre de 30 % d'ici 2020 afin de respecter les objectifs de Kyoto retenus par l'Union; de réduire de 1 % par an la part des modes de transports tels que voitures, poids lourds ou avions, dont les émissions accélèrent les changements climatiques, au profit de moyens de transports plus écologiques tels que le rail ou les transports fl ...[+++]


The cost of hydrogen fuel is higher than kerosene, and fossil resources can cover the needs of aviation for the next 50 years, but the changeover to sustainable technologies is inevitable and may begin as early as 2015.

Le carburant hydrogène coûte plus cher que le kérosène et les ressources fossiles peuvent encore couvrir les besoins de l'aviation pendant les 50 prochaines années, mais le passage à des technologies durables est inévitable et pourrait commencer dès 2015.


The common scale of rates by product is as follows: - natural gas, coal, lignite and their derivatives: ECU 2.81 per tonne of carbon dioxide emitted on combustion and ECU 0.21 per gigajoule of energy content; - mineral oils: . petrol, leaded or unleaded: ECU 13.46 per 1 000 litres; . diesel and heating oil: ECU 15.42 per 1 000 l; . kerosene and aviation fuel: ECU 14.40 per 1 000 l; . LPG: ECU 0.39 per gigajoule.

Le barème commun des taux par produit est le suivant : - gaz naturel, houille, lignites et produits dérivés : 2,81 écus par tonne de dioxyde de carbone émis par combustion et 0,21 écu par gigajoule de valeur énergétique. - huiles minérales : . essence avec ou sans plomb : 13,46 Ecus par 1000 litres; . diesel et gasoil de chauffage : 15,42 Ecus par 1000 litres; . kérosène et carburants pour réacteurs : 14,40 écus par 1000 l; . fuel lourd : 17,21 écus par 1000 l; . gaz de pétrole liquides : 0,39 écu par gigajoule.


Mr. Kohut: The ``oil'' bar include diesel fuel, light fuel oil, kerosene and heavy fuel oil; and ``other'' includes things like wood waste, pulping liquor and aviation and turbo fuel.

M. Kohut : Dans la barre qui représente le « Pétrole », on inclut le carburant diesel, le mazout léger, le kérosène et le mazout lourd; dans la barre « Autres », on inclut des produits comme les déchets ligneux, la liqueur résiduaire, l'essence d'aviation et le carburéacteur.




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'kerosene aviation fuel' ->

Date index: 2022-03-19
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