To implement these ideas the White Paper identifies five general objectives and a number of support measures: - to encourage the
acquisition of new knowledge (a number of support measures are proposed: launching a European system for recognizing key skills, a personal skills card and a European skills accreditation system; facilitating student mobility; supporting the development of mul
timedia educational software), - to bring schools and the business sector closer together (opening up education to the world of work; involving busi
...[+++]nesses in training; developing cooperation between schools and businesses), - to combat exclusion (supporting "second-chance" schools schemes by concentrating resources and capacity in deprived areas; promoting European voluntary service initiatives), - proficiency in three Community languages (providing support for language learning at pre-school level and during vocational training through the use of systems for assessing and guaranteeing language teaching quality), - to treat tangible and intangible investment on an equal footing (by changes in the fiscal and accounting treatment of expenditure on training).En vue de concrétiser ces orientations, le Livre blanc identifie cinq objectifs généraux et un certain nombre d'actions de souti
en : - encourager l'acquisition de connaissances nouvelles (quelques actions de soutien sont proposées : lancement d'un processus européen de reconnaissance des compétences clés, cartes personnelles de compétences, système européen d'accréditation des compétences ; encouragement à la mobilité des étudiants ; soutien à la conception de logiciels éducatifs multimédia) ; - rapprocher l'école et l'entreprise (par l'ouverture de l'éducation sur le monde du travail ; par la participation de l'entreprise à l'effort
...[+++] de formation ; par le développement de la coopération entre établissements d'éducation et entreprises) ; - lutter contre l'exclusion (par le soutien des expériences d'écoles "de la deuxième chance" en concentrant les ressources et les capacités dans les zones défavorisées ; par la promotion des expériences de service volontaire européen) ; - maîtriser trois langues communautaires (soutenir l'apprentissage des langues dès le niveau préscolaire et aussi au cours de la formation professionnelle en mettant en oeuvre des systèmes d'évaluation et de garantie de la qualité de l'enseignement des langues) ; - traiter sur le même plan l'investissement physique et l'investissement en formation (prévoir une évolution du traitement fiscal et comptable des crédits destinés à la formation).