Recent ev
idence reveals that more consumers are now interested in making cross-border purchases (52%, +19 percentage points) and are willing to spend more money cross-border (18%, +5 percentage points) than in 2006, when the Directive had not yet been transposed in the Member States.[11] The Unfair Commercial Prac
tices Directive has played its part in generating
this more open attitude ...[+++]amongst European consumers, as it is one of the main EU legislative tools devised to boost their confidence and stimulate cross-border trade.Des éléments récents révèlent qu’aujourd’hui, les consommateurs intéressés par les achats t
ransfrontières sont plus nombreux (52 %, + 19 points de pourcentage), et qu'ils sont disposés à dépenser davantage à l'étranger (18 %, + 5 points de pourcentage) qu'en 2006, avant la transposit
ion de la directive dans les États membres[11]. Comptant parmi les principaux outils législatifs de l'Union européenne visant à renforcer la confiance des consommateurs européens et à stimuler les échanges transfrontières, la directive est pour partie resp
...[+++]onsable de cette attitude plus ouverte.