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Captain's protest
Captain's protest
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
FSPC
Federation of Swiss Protestant Churches
First language
Heritage language
L1
Language of origin
Marine protest
Maritime declaration
Master's protest
Master's report
Mother language
Mother tongue
Native language
Protest
Protest
Protestant Association for Adult Education in Europe
Protestant Association for Cooperation in Development
Protestant Central Agency for Development Aid
Sea protest
Sea protest
Ship's protest
Ship's protest

Vertaling van "language and protestant " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Captain's protest [ ship's protest | sea protest | marine protest | master's protest ]

rapport de mer [ protêt du capitaine ]


captain's protest | protest | sea protest | ship's protest

protêt du capitaine | rapport de mer


sea protest (1) | captain's protest (2) | ship's protest (3) | protest (4)

rapport de mer


ship's protest | sea protest | captain's protest | master's report | maritime declaration | protest

rapport de mer | procès verbal des avaries | déclaration d'avaries


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


first language | heritage language | language of origin | mother language | mother tongue | native language | L1 [Abbr.]

langue d'origine | langue I | langue maternelle | langue première


Protestant Central Agency for Development Aid [ Protestant Association for Cooperation in Development ]

Association protestante de coopération pour le développement


Protestant Association for Adult Education in Europe [ Protestant Working Community for Adult Education in Europe ]

Association protestante pour la formation des adultes en Europe [ Communauté de travail évangélique européenne pour l'éducation des adultes ]




Federation of Swiss Protestant Churches [ FSPC ]

Fédération des Eglises protestantes de Suisse | Fédération des Eglises [ FEPS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Encourages the Ukrainian authorities to ensure free and fair elections in full compliance with international standards, to advance constitutional and judicial reform, to take determined action to eradicate corruption, and to investigate all acts of violence committed during the three-month-long protests at the EuroMaidan; reiterates the importance of conducting an inclusive policy of reaching out to all Ukrainian regions and minorities, ensuring the full protection of the rights of people belonging to national minorities in accordance with international standards; calls on the Ukrainian authorities to adopt new legislation in line w ...[+++]

6. encourage les autorités ukrainiennes à garantir des élections libres et équitables dans le respect plein et entier des normes internationales, à poursuivre les réformes constitutionnelles et judiciaires, à œuvrer avec détermination à l'éradication de la corruption, et à faire la lumière sur tous les actes de violences commis durant les trois mois de manifestations à l'Euromaïdan; réitère l'importance d'une politique intégrée qui touche toutes les régions et minorités du pays, garantissant la protection intégrale des droits des per ...[+++]


6. Expresses its strong support, sympathy and solidarity to all the people who have been taking peacefully to the streets over the last three months in Kyiv and all over Ukraine in support of fundamental European values, democratic accountability, respect for human rights, the rule of law and the right to protest; underlines that democracy is not rule by the majority but a form of governance based on checks and balances; regrets, in this respect, the recent decision of the Verkhovna Rada to abolish the law on languages, and calls for the ...[+++]

6. exprime sa sympathie, sa solidarité et son soutien profonds à toutes les personnes qui sont descendues dans les rues de Kiev et de toute l'Ukraine ces trois derniers mois afin de défendre pacifiquement les valeurs fondamentales européennes, la responsabilité démocratique, le respect des droits de l'homme, l'État de droit et le droit de manifester; souligne que la démocratie n'est pas la dictature de la majorité, mais bien une forme de gouvernance basée sur l'équilibre des pouvoirs; regrette, à cet égard, la récente décision du parlement ukrainien (Verkhovna Rada) d'abolir la loi sur les langues ...[+++]


C. whereas on 19 October 2010 approximately 1 000 ethnic Tibetan students marched through Tongren, also known as Rebkong, peacefully opposing a plan to establish Mandarin Chinese as the main language of instruction in schools in the region; whereas on 23 October 2010 the protest spread to Qingai province and Beijing, where 400 Tibetan students studying at Minsu university staged a demonstration,

C. considérant que le 19 octobre 2010, un millier d'étudiants d'ethnie tibétaine ont défilé dans Tongren, connu aussi sous le nom de Rebkong, pour s'opposer pacifiquement au plan visant à imposer le mandarin comme principale langue d'enseignement dans les écoles de la région; considérant que le 23 octobre 2010, la manifestation s'est étendue à la province de Qinghai et à Pékin, où 400 étudiants tibétains de l'université de Minsu ont organisé une manifestation,


I think most Canadians do accept protest loud protest, abrasive protest, perhaps even protest including all kinds of abusive language but I think most Canadians don't accept vandalism, pure and simple vandalism.

À mon avis, la plupart des Canadiens acceptent les manifestations—les manifestations bruyantes, virulentes, voire les manifestations ponctuées de paroles offensantes—mais j'estime que la plupart des Canadiens n'acceptent pas le vandalisme pur et simple.


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C. concerned by the continued persecution of indigenous minorities from Vietnam's Central Highlands - known as Montagnards - since the demonstrations that took place in February 2001 in protest against the confiscation of their ancestral land, the influx of lowland Vietnamese settlers taking their agricultural land, the lack of freedom of worship for the members of the unauthorised evangelical protestant churches and the denial of basic rights and freedoms, including education in their native ...[+++]

C. préoccupé par les persécutions continuelles des minorités indigènes des hauts plateaux du Viêt-Nam, les Moïs, après les manifestations qui ont eu lieu en février 2001 pour protester contre la confiscation de leurs terres ancestrales, l'arrivée de colons vietnamiens venus des plaines et qui ont fait main basse sur les terres agricoles, l'absence de liberté de culte pour les membres de l'église protestante non autorisée tout comme le déni des droits fondamentaux et des libertés, notamment l'éducation dans leurs langues fondamentales; ...[+++]


C. concerned by the continued persecution of indigenous minorities from Vietnam's Central Highlands - known as Montagnards - since the demonstrations that took place in February 2001 in protest against the confiscation of their ancestral land, the influx of lowland Vietnamese settlers taking their agricultural land, the lack of freedom of worship for the members of the unauthorised evangelical protestant churches and the denial of basic rights and freedoms, including education in basic languages ...[+++]

C. préoccupé par les persécutions continuelles des minorités indigènes des hauts plateaux du Vietnam, les Moïs, après les manifestations qui ont eu lieu en février 2001 pour protester contre la confiscation de leurs terres ancestrales, l'arrivée de colons vietnamiens venus des plaines et qui ont fait main basse sur les terres agricoles, l'absence de liberté de culte pour les membres de l'église protestante non autorisée tout comme le déni des droits fondamentaux et des libertés, notamment l'éducation et les langues fondamentales;


The Provincial Association of Protestant Teachers of Quebec, the Provincial Association of Catholic Teachers of Quebec, the Quebec Board of Educators and Forum-Action Québec came to explain to you that full implementation of section 23 is, in their view, an objective that should definitely not delay the adoption of the constitutional amendment submitted for your review, so that the English-language community can finally merge its Catholic and Protestant components.

L'Association provinciale des enseignants et des enseignantes protestants du Québec, the Provincial Association of Catholic Teachers of Quebec, the Quebec Board of Educators et Forum-Action Québec sont venus vous expliquer que l'application intégrale de l'article 23 est pour eux un autre objectif, qui ne doit certainement pas retarder l'adoption de la modification constitutionnelle soumise à votre examen, qui pourra permettre enfin à la communauté anglophone de réunir ensemble sa composante catholique et sa composante protestante.


Since that time, there have developed in Quebec, in parallel and in peace, two denominational educational structures; one French language and Roman Catholic, the other English language and Protestant.

Depuis cette époque, deux systèmes d'enseignement confessionnel, l'un de langue française et de religion catholique et l'autre de langue anglaise et de religion protestante, se sont développés parallèlement et en harmonie.


In a case concerning Bill 22, the language legislation in Quebec in the early seventies, the Attorney General of Quebec asserted that subsection 93(1) protected the right to dissent, the right to establish Protestant schools, managed by Protestants, teaching only Protestant religion; the right to hire teachers and admit Protestant pupils; and the right to the traditional share of the profit of taxation.

Dans une affaire concernant la Loi 22, la loi linguistique du Québec au début des années 70, le procureur général du Québec a affirmé que le paragraphe 93(1) protégeait le droit à la dissidence, le droit d'établir des écoles protestantes gérées par des protestants, où seule la religion protestante serait enseignée; le droit d'embaucher des enseignants et d'accueillir des élèves protestants; et le droit à une part traditionnelle des prélèvements fiscaux.


Mrs. Sheila Finestone: I think you will find that under section 23 you have all of these things, because the things that I seem to feel—and which have been presented to us by the Provincial Association of Protestant Teachers of Quebec in their analysis—are not protected by section 93 are as follows: school boards as such are not protected; language rights are not protected; minority language rights are not protected; the minorit ...[+++]

Mme Sheila Finestone: En vertu de l'article 23, vous jouissez de tout cela, parce que les choses qui à mon avis ne semblent—et qui nous ont été présentées par l'Association provinciale des enseignantes et enseignants protestants du Québec dans son analyse—ne sont pas protégées par l'article 93. Ce sont les suivantes: les commissions scolaires comme telles ne sont pas protégées; les droits linguistiques ne sont pas protégés; les droits de la minorité linguistique ne sont pas protégés; le droit de la minorité de régir et de gérer des écoles ou des commissions scolaires n'est pas protégé; l'enseignement de la religion dans les écoles n' ...[+++]


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