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Adapt leadership styles in healthcare
Adapt styles of leadership
CEFR
CEPS Leadership Development Model
CFLS Borden
CFLSTC
Canadian Forces Academy of Leadership and Languages
Canadian Forces Language School Borden
Canadian Forces Leadership Academy
Canadian Forces academy of Leadership and Languages
Change leadership styles according to the situation
Common European Framework of Reference for Languages
Demonstrate leadership in a social service case
Demonstrate leadership in social service cases
Demonstrate leadership in social services case
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Educational leadership
Foreign language competence
Kosovo Albanian leadership
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skills
Leadership for nursing
Leadership in education
Leadership in nursing
Leadership skills in nursing
Management and leadership principles in nursing
School leadership
Show leadership in social service cases
The Kosovar Albanian leadership
Use different leadership styles

Vertaling van "leadership and language " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Canadian Forces Leadership and Specialized Training Centre [ CFLSTC | Canadian Forces academy of Leadership and Languages | Canadian Forces Leadership Academy | Canadian Forces Language School Borden | CFLS Borden | Canadian Forces School of Physical Education and Recreation ]

Centre de leadership et de formation spécialisée des Forces canadiennes [ CLFSFC | École des langues et du leadership des Forces canadiennes | École de leadership des Forces canadiennes | E Lead FC | École des langues des Forces canadiennes Borden | ELFC Borden | École d'éducation physique et de loisirs des Forces canadiennes ]


leadership for nursing | management and leadership principles in nursing | leadership in nursing | leadership skills in nursing

fonctions d’encadrement en soins infirmiers | leadership en soins infirmiers


demonstrate leadership in a social service case | demonstrate leadership in social services case | demonstrate leadership in social service cases | show leadership in social service cases

faire preuve de leadership dans des cas relevant des services sociaux


adapt styles of leadership | change leadership styles according to the situation | adapt leadership styles in healthcare | use different leadership styles

adapter les styles de direction en milieu médical | adapter les styles de leadership en milieu médical


educational leadership | leadership in education | school leadership

direction des établissements scolaires | fonctions de direction dans l'enseignement


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]


Kosovo Albanian leadership | the Kosovar Albanian leadership

les dirigeants albanais du Kosovo


Canadian Forces Academy of Leadership and Languages

École des langues et du leadership des Forces canadiennes


Cultural, Economic, Political and Social Leadership Development Model [ CEPS Leadership Development Model ]

Modèle de développement du leadership culturel, économique, politique et social [ Modèle de développement du leadership CEPS ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These include, for instance, creativity and a sense of initiative; problem solving and critical thinking; decision-making and risk taking; adaptability and perseverance; self-discipline and a sense of responsibility; leadership and teamwork; planning and organisational ability; understanding of the social, economic and cultural context; and language skills and the ability to persuade.

Parmi ces compétences, on citera par exemple la créativité et le sens de l’initiative, la capacité à résoudre des problèmes et l’esprit critique; la prise de décision et la prise de risque; l’adaptabilité et la persévérance; l’autodiscipline et le sens des responsabilités; la capacité à diriger une équipe et à travailler en équipe; les capacités de planification et le sens de l’organisation; la bonne compréhension du contexte social, économique et culturel; la maîtrise des langues ainsi que la capacité de convaincre.


1. A department within Europol, called the Europol Academy, as set up by this Regulation, shall support, develop, deliver and coordinate training for law enforcement officers in particular in the areas of the fight against serious crime affecting two or more Member States and terrorism, management of high-risk public order and sports events, strategic planning and command of non-military Union missions, as well as law enforcement leadership and language skills and in particular to:

1. Un département créé par le présent règlement au sein d'Europol et dénommé «Institut Europol», est chargé d'appuyer, de développer, de dispenser et de coordonner les actions de formation destinées aux agents des services répressifs, notamment en ce qui concerne la lutte contre les formes graves de criminalité affectant plusieurs États membres et le terrorisme, la gestion des événements à haut risque pour l'ordre public et des manifestations sportives, la planification et le commandement des missions non militaires de l'Union, le commandement des services répressifs et les compétences linguistiques. Il est notamment chargé:


1. CEPOL shall support, develop, implement and coordinate training for law enforcement officials, while putting particular emphasis on the protection of human rights and fundamental freedoms in the context of law enforcement, in particular in the areas of prevention of and fight against serious crime affecting two or more Member States and terrorism, maintenance of public order, in particular international policing of major events, and planning and command of Union missions, which may also include training on law enforcement leadership and language skills.

1. Le CEPOL appuie, développe, met en œuvre et coordonne les activités de formation destinées aux agents des services répressifs, en mettant tout particulièrement l'accent sur la protection des droits de l'homme et des libertés fondamentales dans un contexte répressif, notamment dans les domaines de la prévention et de la lutte contre les formes graves de criminalité affectant deux ou plusieurs États membres et du terrorisme, du maintien de l'ordre public, en particulier les missions de police internationale lors d'événements majeurs, et de la planification et du commandement de missions de l'Union, qui peuvent également inclure des form ...[+++]


48. Underlines the importance of young people learning general skills such as ICT, leadership, critical thinking, language skills and entrepreneurial skills, including through periods of study abroad, in order to improve their prospects on the job market and their ability to adapt to future labour market developments; calls on the Member States to give added importance to such skills in their educational curricula;

48. souligne l'importance de l'acquisition par les jeunes de compétences transversales, notamment l'informatique, le leadership, l'esprit critique, les compétences linguistiques et entrepreneuriales, y compris grâce à des études à l'étranger, afin d'améliorer leurs perspectives sur le marché du travail et leur adaptabilité à l'évolution de celui-ci; invite les États membres à accorder davantage d'importance à ces compétences dans leurs programmes d'études;


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(Return tabled) Question No. 1354 Mr. Yvon Godin: With regard to the Centre of Excellence for Evaluation (CEE) of the Treasury Board Secretariat: (a) why is the 2012 Annual Report on the Health of the Evaluation Function not available online; (b) why are official languages not included in the 2011 Annual Report on the Health of the Evaluation Function; (c) how are official languages integrated into the work of the CEE; (d) does the CEE work closely with the Official Languages Centre of Excellence and, if so, how; (e) how are official languages integrated into the evaluation function as regards expenditure management in the public ser ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 1354 M. Yvon Godin: En ce qui concerne le Centre d’excellence en évaluation (CEE) du Secrétariat du Conseil du Trésor: a) pourquoi le rapport annuel 2012 sur l’état de la fonction d’évaluation n’est-il pas disponible en ligne; b) pourquoi les langues officielles ne font-elles pas partie du rapport annuel 2011 sur l’état de la fonction d’évaluation; c) comment les langues officielles sont-elles intégrées aux travaux du CEE; d) le CEE travaille-t-il étroitement avec le Centre d’excellence en langues officielles et, si oui, comment; e) comment les langues officielles sont-elles intégrées à la fonction ...[+++]


Consultations with the Commanders of the Canadian Forces Language School, the Leadership and Recruit School, Royal Military College Saint-Jean and authorities of the Saint-Jean Garrison determined that there was only one operational requirement for the library in question, and that is to support the primary mandate of the Canadian Forces Language School as a teaching resource for second official language education and training.

Les consultations avec les commandants de l'École de langues des Forces canadiennes (ELFC), de l'École de leadership et de recrues, et du Collège militaire royal de Saint-Jean, ainsi qu'avec les autorités de la Garnison Saint- Jean, ont permis de conclure à un seul besoin opérationnel à l'égard de la bibliothèque en question, à savoir appuyer le principal mandat de l'ELFC en tant que Centre de ressources pédagogiques pour l'enseign ...[+++]


I was wondering what thoughts I could share with you. As you are aware, as a democratic nation India has experience in providing leadership to over one billion people with multi-language, multicultural and multi-religious systems.

Je me demandais quelles idées j’allais échanger avec vous, mais, comme vous le savez, en tant que nation démocratique, l’Inde sait ce que c’est que de diriger un milliard de gens vivant dans des contextes multilingues, multiculturels et multireligieux.


The LeaderSHIP 2015 booklet and its translation into all EU official languages and Polish can be downloaded at:

La brochure "LeaderSHIP 2015" et sa traduction dans toutes les langues officielles de l'UE ainsi qu'en polonais peuvent être téléchargés sur le site suivant:


Entitled the National Defence Official Languages Program Transformation Model, it has three aims: first, to ensure that military and civilian personnel within the Department of National Defence can better carry out their jobs while complying with the Official Languages Act; second, to establish an enhanced awareness and education program that educates our personnel about their linguistic rights and obligations; and third, to create a system to assess the ability to provide consistent leadership, education and bilingual services spec ...[+++]

Intitulé Modèle de transformation du Programme des langues officielles de la Défense nationale, le plan d'action renferme trois objectifs : premièrement, s'assurer que les militaires et les civils du ministère de la Défense nationale peuvent mieux exécuter leur travail en respectant la Loi sur les langues officielles; deuxièmement, mettre en place un programme amélioré d'éducation et de sensibilisation qui enseigne aux membres de notre personnel leurs droits et obligations en matière linguistique; troisièmement, créer un système de mesures du rendement qui évalue la capacité du personnel à assurer un ...[+++]


Annual Report of the Commissioner of Official Languages for the year ended March 31, 2011, entitled: Leadership, Action, Results, pursuant to the Official Languages Act, R.S.C. 1985, c. 31 (4th supp.), s. 66.—Sessional Paper No. 1/ 41-526.

Rapport annuel du Commissaire aux langues officielles pour l'exercice terminé le 31 mars 2011, intitulé Du leadership, de l'action, des résultats, conformément à la Loi sur les langues officielles, L.R.C. 1985, ch. 31 (4 suppl.), art. 66.—Document parlementaire n 1/41-526.


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